مهندس محسن عظیمی در جمع مدیرکل و کارشناسان پدافند غیرعامل استانداری که برای بازدید از زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی به ستاد دانشگاه آمده بودند، بیان کرد:

برگزاری مستمر مراکز درمانی، وزارت بهداشت، حوزه ی ریاست و واحدهای تابعه به صورت مجازی و وبیناری

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۷ کد : ۲۱۴۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۵
نویسنده خبر: سجاد مویدی
برگزاری مستمر مراکز درمانی، وزارت بهداشت، حوزه ی ریاست و واحدهای تابعه به صورت مجازی و وبیناری

بعد از گسترش این ویروس و چرخش آن در جامعه و لزوم برقراری برخی جلسات مهم و ضروری به خصوص در حوزه ی سلامت و مستمر بودن ارتباطات با مراکز درمانی، وزارت بهداشت، حوزه ی ریاست و واحدهای تابعه، اکثر جلسات و هماهنگی ها به صورت مجازی و وبیناری برگزار شده و می شود.
وی افزود: در سطح دانشگاه علوم پزشکی که به عنوان متولی سلامت و جان مردم شناخته شده و فعالیت می کند و بعد از شیوع کرونا به عنوان یک الگو برای انجام بسیاری از اقدامات کنترلی دیده می شد، سعی شد تمام زیرساخت ها و ظرفیت ها در کوتاه ترین زمان برای این امر(ادامه دار بودن فعالیت ها بدون نیاز به حضور در مراکز  و جلسات) فراهم  و استفاده شود.
وی ضمن تشکر از همکاران و کارشناسان واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک و تمام شبکه های بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، اکثر فعالیت و کارهای روزانه حوزه ی سلامت به حوزه مجازی و رایانه ای انتقال یافت.
مهندس عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین مناسبت در سال گذشته بیش از 1500 وبینار و جلسه را در سطح دانشگاه مدیریت کرده و به انجام رسیده که ضمن صرفه جویی در هزینه های مالی از جمله کم شدن هزینه رفت و آمد، استهلاک وسایل نقلیه و غیره، در وقت بسیاری از همکاران و اربابان رجوع نیز صرفه جویی شده است.
وی گفت: در همین راستا کلاس های دانشجویان و حتی وبینار و سمینارهای بین المللی را نیز برگزار و در حال حاضر نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت  استفاده آنلاین، حدود 90 درصد این اقدامات نیز وجود دارد.
مهندس عظیمی در پایان، نیروی انسانی را یکی از اصلی ترین و مهمترین راهکارهای کارآمدی سیستم به خصوص در حوزه ی فناوری و سایبری برشمرد و گفت: نبود امنیت شغلی و رابطه استخدامی یک تهدید برای همه ادارات محسوب می شود چراکه اگر به هر اندازه زیرساخت قوی و تجهیزات بروز در یک اداره موجود باشد در صورت نبود نیروی انسانی ماهر و یا دلگرم نبودن آن، شانس پیشرفت در این حوزه و نشان دادن واکنش مناسب در مواقع ضروری نیز کاهش می یابد.

سجاد مویدی

نویسنده خبر

کلید واژه ها: پدافند غیرعامل بازدید وبینار سمینار سایبری


نظر شما :