بررسی سلامت سیستم‌ با نصب به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۱۷۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۹
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰، برنامه Microsoft PC Health Check را در همه سیستم‌های مجهز به این سیستم عامل نصب می‌کند. این نرم افزار اگرچه به عنوان یک ابزار سازگار برای ویندوز ۱۱ ارائه شد، اما آخرین یادداشت‌های مربوط به بروزرسانی ها می‌گویند که تمامی کاربران اکنون می‌توانند از این نرم‌افزار برای بررسی وضعیت رایانه شخصی خود استفاده کنند.
بررسی سلامت سیستم‌ با نصب به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰

به روز رسانی ویندوز با کد KB5005463 ، برنامه PC Health Check که قبلاً ابزاری سازگار با ویندوز 11 بود را برای همه سیستم های مجهز به ویندوز 10 که از سال 2004 به بعد راه اندازی شده اند، به ارمغان می آورد. اگرچه مایکروسافت می گوید که اکنون هدف کلی تری را دنبال می کند، اما این برنامه  به سیستم های ویندوز 11 نمی آید.
گرچه بررسی واجد شرایط بودن ویندوز 11 هنوز یکی از عملکردهای برنامه است، اما اکنون آن را نیز ارائه می‌کند. یک صفحه واحد که مجموعه ای از ویژگی های دیگر را جمع آوری می کند که ممکن است دسترسی به آنها را آسان تر کند. تقریباً مانند صفحه "درباره" در تنظیمات سیستم، PC Health Check برخی از اطلاعات اولیه را در مورد یک رایانه شخصی مانند نام آن، RAM سیستم، ظرفیت درایو ذخیره سازی اولیه و سن آن ارائه می دهد (مشخص نیست عمر سیستم چگونه محاسبه می شود).


این برنامه دسترسی دیگری را نیز فراهم می کند که کاربران با استفاده از آن می توانند از پوشه های OneDrive پشتیبان گیری کرده و آنها را همگام سازی کنند. همچنین امکان دیگری برای بررسی وضعیت به روز رسانی ویندوز و این که چه نسخه ایی از ویندوز 10 در حال حاضر در حال اجرا است، در نظر گرفته شده است.
با توجه به یادداشت‌های مربوط به نسخه های بروزرسانی، برنامه PC Health Check می‌تواند «ظرفیت باتری را نسبت به حالت اولیه آن  در دستگاه‌هایی که از یک یا چند باتری استفاده می‌کنند، بمنظور بررسی سلامت باتری، مشاهده کند. این نرم افزاراگرچه می تواند ظرفیت ذخیره سازی باقی مانده دستگاه را مشاهده کند، اما بنظر می رسد فقط درایو اصلی سیستم عامل را بررسی می کند. طبق یادداشت‌های منتشر شده درخصوص بروزرسانی این امکان بخشی از بروزرسانی خودکار ویندوز است، اما شما می‌توانید بصورت دستی برنامه PC Health  Check را از آرشیو پایین صفحه مایکروسافت ویندوز دانلود کنید.
منبع: cyberpolice.ir
 

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: ویندوز 11 سلامت سیستم


نظر شما :