چرا آشنایی درباره هوش مصنوعی برای رزیدنت های رادیولوژیست مفید است؟

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۹ کد : ۲۲۲۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۶
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
بر اساس گزارش ویژه منتشر شده تحت نام رادیولوژی : هوش مصنوعی ، رزیدنت های سال چهارم رادیولوژی تحت یک آموزش رسمی در زمینه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) قرار گرفته و همچنین با متخصصین داده در توسعه دادن مدل ها همکاری کردند.
چرا آشنایی درباره هوش مصنوعی برای رزیدنت های رادیولوژیست مفید است؟

سه تن از رزیدنت های ارشد از بیمارستان بریگام و زنان (BWH) این فرصت را داشتند تا طی یک برنامه ی شناور از فعالیت های آموزشی ، تجربی و تحقیقاتی در بیمارستان عمومی ماساچوست و مرکز بالینی بیمارستان بریگام ، خود را در استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) ، غوطه ور کنند.
در طول این برنامه ، مولفان ارشد ، دکتر والترز ویگینز (PhD) و دکتر ترِیویس کاتون به همراه دکتر کِرتی مگودیا (PhD) برای تمام جوانب توسعه ی برنامه ی مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) از جمله تنظیم داده ها ، طراحی مدل ، کنترل کیفیت و آزمایش بالینی معرفی شدند.
رزیدنت ها در طی مراحل مختلف و در طول برنامه به توسعه مدل ها و ابزارهای هوش مصنوعی پرداختند و در پایان ۱۲ چکیده مقاله برای ارائه در جلسات ملی پذیرفته شد. علاوه بر آن ، بر اساس بازخوردهای آنان ، یک برنامه درسی رسمی مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)برای رزیدنت های آینده تدوین شده است.
ویگینز در بیانیه ای از انجمن رادیولوژی آمریکا (RSNA) عنوان کرد :”یک مولفه مهم در برنامه ی درسی ای همچون این ، این است که خود بیاموزیم متخصصین داده چطور صحبت کرده ، همچنین به آنها نیز بیاموزیم که رادیولوژیست ها به چه زبانی صحبت می کنند تا بتوانیم همکاری های بهتر و موثرتری داشته باشیم.” وی همچنین افزود :” فکر می کنم بهترین تجربه را در گذراندن این فرآیند در طی پروژه های مختلف ، کسب کردم.”
همچنین ویگینز از راهنمایی ها و بازخوردهای راهنمایان این پروژه ، دکتر کاترین آندریول (PhD) و دکتر مایکل روزنتال (PhD) ، قدردانی کرد. در اوایل سال جاری ، او پس از پذیرفتن سمت مدیر بالینی هوش مصنوعی در رادیولوژی Duke در دورام واقع در کارولینای شمالی ، اظهار داشت امیدوار است بتواند از درس هایی که در این روند توسعه مسیر آموخته ، استفاده کند.
وی گفت :”من همچنین امیدوارم که افراد از نهادهای دیگر نیز بتوانند این نوشته را خوانده و برای برنامه ی درسی دوران رزیدنتی یا برای توسعه ی مسیرهای تخصصی انفورماتیک یا علم داده ، موردی مفید بیابند.”
منبع : auntminnie.com

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: هوش مصنوعی رادیولوژی رزیدنت


نظر شما :