با افزایش علاقه‌مندی به IoT، نگرانی‌های امنیت سایبری نیز افزایش یافته است

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۲۷۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۵
تهیه کننده خبر: منیره عبدی
براساس گزارش منتشر شده توسط گروه خدمات اطلاعات ، شرکت‌های سراسر جهان علاقه جدیدی به اینترنت اشیا (IoT) و اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) نشان می‌دهند و به دنبال ارائه دهندگان خدمات هستند تا به مدیریت و ایمن سازی تاسیسات خود کمک کنند. (ISG).
با افزایش علاقه‌مندی به IoT، نگرانی‌های امنیت سایبری نیز افزایش یافته است

براساس گزارش منتشر شده توسط گروه خدمات اطلاعات ، شرکت‌های سراسر جهان علاقه جدیدی به اینترنت اشیا (IoT) و اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) نشان می‌دهند و به دنبال ارائه دهندگان خدمات هستند تا به مدیریت و ایمن سازی تاسیسات خود کمک کنند. (ISG).
این گزارش علاقه زیادی به استفاده از اینترنت اشیاء به روش‌های مختلف ، مانند بهبود کارایی زنجیره تامین ، راه اندازی بسترتجهیزات فروش و تامین نیروی خودروهای خودران پیدا می‌کند.
گائوراو گوپتا ، شریک و رهبر جهانی ، مهندسی دیجیتال ISG ، می‌گوید: "علاقه مجدد شرکت‌های سراسر جهان در زمینه اینترنت اشیاء وجود دارد. " "اکثر شرکت های بزرگ ، که تاکنون پلتفرم‌های اینترنت اشیاء خود را انتخاب کرده‌اند ، علاقمند هستند که طرح‌های خود در زمینه اینترنت اشیا را در سطح جهانی گسترش دهند. "
در حالی که همه گیری، سرمایه گذاری کلی در اینترنت اشیا را در سال 2020 کند کرد ، اما صنعت تولید ، هزینه‌های خود را در راستای رشد قوی ابتکارات تولید هوشمند برای قراردادهای برون سپاری اینترنت اشیاء افزایش داد .
گوپتا خاطرنشان کرد که در حوزه تولید هوشمند ، بیماری همه گیر بر سخت افزار و سایر سرمایه گذاری‌های مربوط به اینترنت اشیا تأثیر گذاشته است ، اما "سرمایه گذاری‌های هوشمند قبلی با ROI مشخص ، مانند مدیریت دارایی و نگهداری پیش بینی ، در حال افزایش است. "
علاوه بر تولید ، هزینه‌های مربوط به قراردادهای برون سپاری اینترنت اشیاء در سه ماهه چهارم سال 2020 در صنایع بیشتری افزایش یافته است.
راه اندازی اینترنت اشیاء باعث ایجاد نگرانی‌های امنیتی می‌شود
در گزارش آمده است که علاوه بر پیامدهای مرتبط با همه گیری ، بسیاری از شرکت‌هایی که اینترنت اشیا را راه اندازی کرده‌اند نگران امنیت سایبری هستند و برای محافظت از داده‌های جاری بر روی سیستم های اینترنت اشیاء به ارائه دهندگان خدمات مراجعه می‌کنند.
این گزارش می‌افزاید ، ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیا خدمات امنیتی خود را در مشارکت خدمات مشاوره‌ای و مدیریت شده خود ایجاد می‌کنند ، به ویژه آنهایی که بر همگرایی فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی (OT) تمرکز کرده‌اند. بسیاری از سرویس‌های امنیتی کل اکوسیستم اینترنت اشیا را از لبه تا ابر تا سیستم‌های محلی پوشش می‌دهند.
گزارش می‌گوید همگرایی سیستم‌های فناوری اطلاعات یکی دیگر از چالش‌های اصلی شرکت‌هایی است که سیستم‌های اینترنت اشیاء را به کار می‌گیرند. استفاده از سیستم‌های قدیمی در هر دو رده می تواند ادغام و تحرک را آهسته کند. ارائه دهندگان خدمات تخصص صنعت و تخصص خود را برای توسعه سیستم‌های همگرا ترکیب می‌کنند.
ارائه دهندگان خدمات همچنین به شرکت‌ها در استقرار هوش مصنوعی در سیستم‌های اینترنت اشیا کمک می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند به سیستم‌های اینترنت اشیا در پردازش بهتر حجم وسیعی از داده‌ها کمک کند و ارائه دهندگان خدمات اغلب سیستم‌های AIOps سفارشی را برای نیازهای تخصصی مشتریان ارائه می‌دهند.
این گزارش علاقه روزافزون به فناوری‌های شبکه 5G را راهی برای اتصال شبکه‌های اینترنت اشیا می‌داند ، اما اشاره می‎کند که دسترسی به این طیف در سراسر جهان کمی مشکل است. در برخی موارد ، اپراتورهای شبکه تلفن همراه ممکن است نیاز داشته باشند که شبکه‌های قدیمی را تعطیل کنند تا راه برای 5G  باز شود.
این گزارش توصیه می‌کند که مشتریان سازمانی ، به ویژه کسانی که دارای ناوگان و دستگاه‌های IoT هستند ، باید هنگام انتخاب سرویس‌های قدیمی تر ، فناوری‌های جایگزین را مدیریت کنند. رویدادهای بسته شدن در هر کشور ، بر اساس اپراتور اتفاق می‌افتد ، که مدیریت آنها را دشوار می‌کند.

منیره عبدی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: اینترنت اشیاء امنیت سایبری


نظر شما :