۱۲ عادت جالب بیزینسمن‌ها که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند

۰۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۴۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۸
تهیه کننده خبر: منیره عبدی
چه چیزی یک بیزینسمن را از بقیه متمایز می‌کند؟ حتما می‌دانید که چیزی باعث برتری و موفقیت این افراد می‌شود! اما کلید موفقیت این افراد چیست؟ چگونه باید شبیه رهبران بزرگی مانند ایلان ماسک و جف بزوس رفتار و فکر کنیم؟ همه ما دوست داریم مثل یک بیزینسمن ثروتمند و معروف باشیم. به همین دلیل ما هم به سراغ مطالعه و بررسی این موضوع رفتیم. موارد زیر، عادت‌ها و رفتارهای متداولی است که اکثر بیزینسمن‌ها دارند. جالب است بدانید همین عادت‌ها – که شاید به نظرتان کوچک یا بی‌اهمیت باشند – افراد موفق را از عامه‌ی مردم متمایز می‌کنند.
۱۲ عادت جالب بیزینسمن‌ها که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند

۱. مدیریت زمان
همه دوست دارند که برنامه مشخصی برای اهداف و زندگی‌شان داشته باشند. احتمالا شما هم حداقل یک بار به سراغ برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت رفته باشید؛ و احتمالا بدانید که این برنامه‌ریزی‌ها در ۹۰ درصد موارد به شکست کامل می‌رسند. مهم‌ترین دلیل هم بلندپروازی بیش از حد و اشتباه تخمین زدن مدت زمان لازم برای اتمام کارها است. به علاوه خیلی از فاکتورهای موثر هم کاملا از کنترل ما خارج هستند. بیزینسمن‌ها سعی می‌کنند برنامه‌شان را منعطف تنظیم کرده و بخش‌هایی که کنترلی رویشان ندارند را درست مدیریت کنند. این افراد با شکست برنامه‌ریزی‌هایشان ناامید نمی‌شوند و سعی می‌کنند با آزمون و خطاهای فراوان، زمان تقریبی هر کاری را پیش‌بینی کنند.
آن‌هایی که عاشق کاغذ و خودکار هستند، برنامه‌ریزی دستی را اجرا می‌کنند. اما جالب است بدانید که ۹۰ درصد بیزینسمن‌های موفق، از تقویم‌های آنلاین به خصوص Google Calendar  استفاده می‌کنند. چنین ابزارهایی هم قابلیت یادآوری دارند و هم سایر فاکتورها (مانند بخش‌های غیرقابل کنترل و افراد دخیل در پروسه) را وارد ماجرا می‌کنند. مثلا می‌توانید اسم و ایمیل شخصی را که با اون جلسه دارید در تقویم گوگل وارد کنید تا برای او هم یک یادآوری ارسال شود.
 
۲. کتاب
بی‌تعارف خیلی‌ها بعد از دیدن موفقیت یک شبه برخی افراد و بی‌فایده بودن تحصیلات، از کتاب زده شده‌اند. خیلی‌ها خواندن کتاب را بی‌فایده می‌دانند. ما راز کتاب خواندن را به شما می‌گوییم: هر کتابی ارزش خواندن ندارد!
به‌علاوه تجربه و خواندن کتاب، هیچوقت جای یکدیگر را نمی‌گیرند. حتی با وجود پیشرفت تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی، دیگر کسی آنقدرها به سراغ کتاب‌ها نمی‌رود و تخصص‌های مورد نیازش را از کانال‌هایی مانند یوتیوب و آپارات یاد می‌گیرد. ولی بیزینسمن‌های موفق، از کتاب‌ها بیشتر برای بهبود دید و نگرش نسبت به کار و زندگی استفاده می‌کنند. در واقع کتاب‌هایی مثل «پدر پولدار، پدر فقیر»، «بیندیشد و ثروتمند شوید»، «اثر مرکب» و غیره، ذهنیت و نحوه تفکر افراد را تغییر می‌دهند. و این تغییر خودش را در جزئی‌ترین جنبه‌های زندگی‌تان نشان می‌دهد.
 
۳. خواب
تصور بیشتر افراد از یک بیزینسمن، فردی است که همیشه در حال کار کردن است و روزی ۲ ساعت می‌خوابد. اما این تفکر اصلا درست نیست! مغز برای درست کار کردن به خواب کافی نیاز دارد. مدت زمان خواب بسته به سن و فیزیولوژی افراد متفاوت است؛ اما نباید کمتر از ۶ ساعت در روز باشد. اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، دیگر نیازی نیست که با بی‌خوابی به متابولیسم بدنتان ضربه بزنید!
 
۴. ورزش
این مورد را حتما خودتان هم می‌دانید. سلامتی باارزش‌ترین ثروت است. به علاوه از آنجایی که بیزینسمن‌ها فشار کاری بسیار بالایی دارند، باید روی سلامتی و بنیه بدنی‌شان کار کنند.
این افراد به خوبی می‌دانند که ورزش به شکل منظم و مستمر انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم که از ساعت‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مرتبط با سلامتی استفاده کنید تا همه چیز منظم باشد. به علاوه این سیستم‌ها، گزارش خوبی هم از میزان فعالیتتان می‌دهند.
۵. نتورکینگ
برای داشتن کسب‌و‌کار قوی به ارتباطات قوی نیاز دارید؛ هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی. به دنبال افرادی باشید که تخصص‌های مکمل دارند. می‌دانیم ارتباط برقرار کردن با افرادی که زمینه فکری مشابهی ندارند، کار آسانی نیست؛ ولی باید با افرادی ارتباط بگیرید که در کنار شما، یک تیم قوی و مکمل می‌سازند. بیزینسمن‌ها از این نوع ارتباطات برای پیدا کردن دید وسیع‌تری نسبت به مسائل هم استفاده می‌کنند. لینکدین شاید بهترین ابزار برای شبکه‌سازی‌های این چنینی باشد.
 
۶. خارج شدن از منطقه امن
باید سختی‌ها و دردهای مسیر تبدیل شدن به یک بیزینسمن موفق را هم تحمل کنید. بیزینسمن‌ها بیشتر کاری را که واجب است انجام میدهند؛ نه کاری که به آن علاقه دارند. این ویژگی را هر کسی ندارد! خیلی از مواقع، نیاز ایجاب می‌کند که از چارچوب‌ها و عادت‌های قدیمی‌تان خارج شوید و شرایط جدیدی را تجربه کنید. مردم عادی در چنین لحظاتی عقب می‌کشند. خروج از منطقه امن، احساس ناامنی و ناراحتی ایجاد می‌کند؛ ولی با فکر کردن به هدف و مسیری که برایش زحمت کشیده‌اید، از این سختی‌ها عبور کنید. حس خوبی که بعد از این کار پیدا می‌کنید، بی‌نظیر است.
 
۷. خلاقیت و قدرت حل مسئله
یکی از نکاتی که بیزینسمن‌ها را از سایر افراد جدا می‌کند، قدرت حل مسئله و خلاقیت آن‌ها است. این افراد سعی می‌کنند با پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلات، متفاوت از دیگران ظاهر شوند. فرمول دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. کتاب بخوانید و با افراد موفق معاشرت کنید. به قول خارجی ها «Think outside the box»!
 
۸. بی هیچ ترسی، حذف می‌کنند
گفتیم بیزینسمن‌ها به دنبال گسترش ارتباط خود هستند؛ اما این به آن معنا نیست که آن‌ها با هر کسی وقت می گذرانند. بسیاری از افرادی که در دایره دوستان ما قرار دارند، برای ما مفید نیستند و این ارتباط به ضرر ما خواهد بود. رهبران کسب‌و‌کار، افراد مضر را از دایره ارتباطات حذف می‌کنند. افرادی که باعث درجا زدن و پسرفت شما می‌شوند را شناسایی کنید. دوستی با آن‌ها مثل سرعتگیر در مسیر پیشرفتتان عمل می کند.
 
۹. شکست می‌خورند
ترس از شکست، اصلی ترین عامل شروع نکردن کارها است؛ از روابط عاطفی گرفته تا شروع یک کسب‌و‌کار جدید. اما بیزینسمن‌ها اینگونه نیستند! آن‌ها شکست را یک امر عادی در تجارت و سرمایه‌گذاری می‌دانند. البته نباید این ریسک‌پذیری و نترسیدن از شکست را با بی‌پروایی و بی‌گدار به آب زدن اشتباه بگیرید. یک بیزینسمن واقعی تمام جوانب کار را در نظر می‌گیرد، ریسک هر چیزی را حساب می‌کند و با تدبیر قدم برمی‌دارد.
 
۱۰. مدیریت دارایی
می‌گویند که افراد معمولی برای پول کار می‌کنند و پول برای افراد موفق کار می‌کند. بیزینسمن‌ها خیلی خوب می‌دانند که با پولشان چه‌کار کنند. این افراد سرمایه‌گذاری‌های جانبی را به هیچ‌وجه رها نمی‌کنند. یک بیزینسمن قوی دقیقا می‌داند کِی باید پول خود را وارد یک سرمایه‌گذاری کنند و چه زمانی آن را خارج کند. کافی است وارد حوزه اقتصاد و مدیریت مالی شوید و یا از ارتباطاتی که ساخته‌اید، یک حرفه‌ای در این حوزه پیدا کنید و پولتان را به او بسپارید.
 
۱۱. تعیین اهداف
آن‌ها دقیقا می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند، آیا شما هم می‌دانید؟ تعیین اهداف دقیق و منطقی ـ هم در زندگی فردی و هم در زندگی کاری ـ زندگی را به شدت معنادارتر می کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند اهدافشان را باید روی نتایج بچینند. اما درستش این است که روی مسیر هدفگذاری کنید. یعنی به جای اینکه «خرید جدیدترین مدل بنز» را به عنوان هدف تعیین کنید، روی روش کسب درآمد برای خرید آن تمرکز کنید.
 
۱۲.مدیریت فروش کسب‌و‌کار
بعضی‌ها فکر می‌کنند که محیط کار رهبران کسب‌و‌کار همیشه شلوغ و بهم‌ ریخته است و آنها مدام با کارمندانشان بحث و دعوا می‌کنند. اما این تصور به کلی اشتباه است! بیزینیسمن‌های موفق، میزکار خلوتی دارند. این افراد بهتر از هرکسی می‌دانند که چطور باید کسب‌وکارشان را مدیریت کنند. در چنین شرکتی هرکسی وظیفه‌اش را می‌داند. کارآفرینان به اعداد و گزارش‌ها هم اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بیزینسمن‌ها در سراسر دنیا به نرم‌افزارهایی نظیر CRM علاقه‌مند هستند.
 

منبع:didar.me

منیره عبدی

تهیه کننده خبر


نظر شما :