Google Drive در مورد فایل‌های مشکوک به کاربران هشدار می‌دهد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۴۶۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۸
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
گوگل اعلام کرده است که زمانی که آنها میزبان فایل‌های بالقوه مشکوک یا خطرناک در Google Drive شده اند، نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند.
Google Drive در مورد فایل‌های مشکوک به کاربران هشدار می‌دهد

گوگل اعلام کرده است که زمانی که آنها میزبان فایل‌های بالقوه مشکوک یا خطرناک در Google Drive شده اند، نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند.
"ما یک هشدار را برای کمک به حفاظت از کاربران و سازمان آنها از نرم افزارهای مخرب، فیشینگ و ransomware ارائه خواهیم داد." گوگل خاطرنشان کرد که این هشدارها در حال حاضر در هنگام باز کردن اسناد Google، برگه‌ها، اسلایدها و نقاشی‌ها در دسترس هستند. مدیران و کاربران نهایی مجبور نیستند کاری انجام دهند - هشدارها در عرض 15 روز ظاهر خواهند شد.


چرا بازیگران مخرب عاشق برنامه‌های ذخیره سازی ابر هستند
معرفی معیار محافظ جدید گوگل یک هفته پس از گزارش ابر و گزارش تهدید Netskope در ژانویه سال 2022 نشان داد که ابر ارائه شده نرم افزارهای مخرب در حال حاضر بیشتر شایع تر از وب نرم افزارهای مخرب ارائه شده است، و Google Drive به عنوان برنامه با نرم افزارهای مخرب در سال 2021 ظاهر شد، این نقطه از مایکروسافت OneDrive در سال 2020.
مهاجمان با ایجاد حساب‌های رایگان Google Drive یا OneDrive، آپلود فایل‌های مخرب، و سپس آنها را با قربانیان خاص و یا عمومی گسترده تر به اشتراک می‌گذارند (به عنوان مثال، لینک به آنها ممکن است در یک وب سایت آسیب دیده یا در یک پست انجمن به اشتراک گذاشته شود).
این شرکت خاطرنشان کرد: " ویژگی‌های برنامه‌های ذخیره‌سازی ابر که آن‌ها را به عنوان سکوی پرتاب malware جذاب می‌کنند محبوبیت و سهولت استفاده آنهاست."
مهاجمان می‌خواهند احتمال حملات خود به قربانیان را به حداکثر برسانند، بنابراین آن‌ها انتخاب می‌کنند که از رایج‌ترین اپلیکیشن‌های ابر استفاده کنند تا بدافزار را تحویل دهند. به طور مشابه، کاربران به طور متوسط احتمال دانلود محتوای میزبان در برنامه‌های آشنا را دارند. برای مثال، یک کاربر معمولی بیشتر احتمال دارد روی لینک کلیک کند تا فایلی از مایکروسافت OneDrive دانلود شود تا یک سرویس مانند AnonFiles 

 منبع : cyberpolice.ir

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: محافظ جدید گوگل فایل های مشکوک


نظر شما :