آموزش مفهوم لایه ها در فتوشاپ و کاربرد آنها با یک مثال (قسمت اول)

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۲ کد : ۲۵۲۹۲ اخبار آموزش فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۳۵۱
تهیه کننده خبر: الهام طالبی
آموزش مفهوم لایه ها در فتوشاپ و کاربرد آنها با یک مثال (قسمت اول)

قبل از اینکه ببینیم لایه ها چه هستند و چگونه از آنها استفاده کنیم ، ابتدا اجازه می دهیم که کار در فتوشاپ بدون لایه ها را بررسی کنیم. با این کار می توان درک کرد که چرا لایه ها بسیار مهم هستند. ما با ایجاد یک سند جدید در Photoshop شروع خواهیم کرد. برای انجام این کار ، به منوی File در نوار منو در بالای صفحه بروید و New را انتخاب کنید.

رفتن به File > New

این کار کادر محاوره ای ایجاد فایل جدید را باز می کند. اندازه خاصی برای سند ما لازم نیست ، ابعاد ۱۲۰۰ پیکسل برای Width و ۸۰۰ پیکسل برای Height را وارد کنید. می توانید مقدار وضوح تصویر را روی ۷۲ پیکسل / اینچ تنظیم کنید. در آخر ، اطمینان حاصل کنید که Background Contents روی White تنظیم شده است تا سند جدید ما یک پس زمینه سفید خوب داشته باشد. OK را کلیک کنید. سند جدید برنگ شما روی صفحه ظاهر می شود

شکل مربع
حالا که سند جدید ما آماده است ، اجازه دهید چند شکل ساده ترسیم کنیم. ابتدا مربعی را ترسیم می کنیم و برای این کار یکی از ابزارهای اصلی انتخاب فتوشاپ را استفاده خواهیم کرد. ابزار Rectangular Marquee را از بالای پانل Tools خود در سمت چپ صفحه انتخاب کنید

انتخاب ابزار مستطیل Marquee.

برای ترسیم یک مربع با ابزار Rectangular Marquee ، در یک نقطه از سمت چپ بالای سند خود کلیک کنید تا نقطه شروع تعیین شود. سپس ، با فشار دکمه ماوس ، کلید Shift را نگه دارید و به صورت مورب به سمت راست پایین بکشید. به طور معمول ، Rectangular Marquee Tool انتخاب مستطیل شکل آزاد را ترسیم می کند ، اما با فشار دادن و نگه داشتن کلید Shift ، به فتوشاپ می گوییم تا شکل انتخاب را به یک مربع کامل تبدیل کند.

پس از ترسیم ، دکمه ماوس خود را آزاد کرده ، سپس کلید Shift خود را آزاد کنید. بسیار مهم است که ابتدا دکمه ماوس را رها کنید ، سپس کلید Shift ، در غیر این صورت مربع کامل شما به مستطیل آزاد بازگردد.

اکنون که طرح انتخاب خود را ترسیم کرده ایم ، بیایید آن را با یک رنگ پر کنیم. برای انجام این کار ، از دستور Fill Photoshop استفاده خواهیم کرد. به بالای منوی Edit در بالای صفحه بروید و Fill را انتخاب کنید

رفتن به Going to Edit > Fill.

این کادر محاوره ای Fill را باز می کند. گزینه Use را در بالای کادر گفتگو به Color تغییر دهید

تغییر استفاده در رنگ

به محض انتخاب رنگ ، فتوشاپ pop Color Picker را باز می کند تا بتوانیم رنگی که می خواهیم استفاده کنیم را انتخاب کنیم. می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. من سایه ای از قرمز را انتخاب خواهم کرد.

یک رنگ دلخواه را از پنل انتخاب رنگ انتخاب کنید.

هنگامی که ازColor Picker رنگ انتخاب کردید OK را کلیک کنید ، سپس برای بستن کادر Fill روی OK کلیک کنید. فتوشاپ با رنگ انتخابی شما محل را پر می کند.

سند پس از پر کردن انتخاب با رنگ قرمز.

ما دیگر نیازی به خط چین انتخاب در اطراف مربع نداریم ، بنابراین اجازه دهید با رفتن به منوی Select در بالای صفحه و انتخاب Deselect آن را حذف کنیم.

رفتن به Select > Deselect.

منبع: sariasan.com

الهام طالبی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: آموزش فتوشاپ وضوح تصویر


نظر شما :