تفاوت سیستم پکس با دیگر سیستم ها

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۷۶۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۵
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
سیستم پکس PACS مخفف بایگانی تصاویر و سیستم ارتباطی تصاویر استاندارد دو بعدی را به همراه تصاویر سه بعدی ذخیره می کند. متخصصان رادیولوژی از پکس برای ذخیره تمام فایل های تصویربرداری تشخیصی استفاده می کنند. سپس ، هر یک از اعضای تیم می توانند به سرعت این اطلاعات را جستجو کرده و سپس تصاویر را به دلخواه بازیابی کنند. یک روش رادیولوژی بدون کاغذ، اسکن CAT ، MRI و اشعه ایکس را با استفاده از سرورهای محلی یا یک پلت فرم رایانش ابری برای راحتی بیشتر و سهولت توسعه، ذخیره می کند.
تفاوت سیستم پکس با دیگر سیستم ها

هدف اصلی پکس این است که مدیریت تمام تصاویر مورد نیاز برای نظارت بر وضعیت بیمار در حال گذراندن دوره درمان و بهبود را بسیار آسان تر کند. اگر با یک سیستم مبتنی بر کاغذ کنار آمده اید ، کارکنان و بیماران احساس خستگی و نارضایتی می کنند. زمان زیادی برای یافتن کپی های سخت این تصاویر طول می کشد. شما همچنین باید با این احتمال برخورد کنید که تصاویر اشتباه نمایش داده شوند یا کاملاً از بین بروند.
تصور کنید که می توانید به سرعت از طریق شبکه کامپیوتری فایل های مهم تصویربرداری را برای یک پزشک مشاور ارسال کنید و سایر روش های پزشکی که به طور معمول با آنها کار می کنید ، مانند فیزیولوژیست های ورزشی و متخصصان توانبخشی ، قدردانی می کنند که به آنها اجازه می دهید به راحتی به این پرونده ها در قالب دیجیتال دسترسی پیدا کنند.
اگر فاقد پکس هستید ، می توانید روی کارکنان خود بیشتر از زمان مورد نیاز برای بازیابی پرونده ها حساب کنید ، چه برسد به سازماندهی آنها. به طور طبیعی بیماران ترجیح می دهند نتایج خود را زودتر بگیرند ، بنابراین اگر هنوز از نسخه های چاپی استفاده می کنید ، همه را وادار می کنید تا منتظر جزئیاتی باشند که به راحتی با پکس قابل دستیابی است.
سیستم پکس و سایر سیستم های رادیولوژی
متخصصان مراقبت های بهداشتی هنگام صحبت با یکدیگر از اصطلاحات زیادی استفاده می کنند و این نباید تعجب آور باشد. این بخشی طبیعی از نحوه ارتباط مؤثر افراد در صنایع مختلف با یکدیگر است. حروف اختصاری به ویژه مفید واقع می شوند، زیرا آنها یک روش مختصر برای توصیف موقعیت ها، فرایندها، مفاهیم و سایر موارد خاص ارائه می دهند که در غیر این صورت بحث آنها بیشتر طول می کشد.
به عنوان یک حرفه ای که در زمینه رادیولوژی کار می کند ، می توانید انتظار داشته باشید که برخی از اصطلاحات مخصوص عمل شما وجود داشته باشد. روش های مدرن رادیولوژی در مقایسه با سایر روش ها حجم زیادی از داده ها را پردازش می کند. این به این دلیل است که اشعه ایکس ، اسکن CAT و سایر تصاویر تشخیصی وجود دارد که باید ذخیره شوند و در دسترس همه متخصصان علاقه مند در شبکه قرار گیرند.
تمرینات رادیولوژی با چهار ابزار اصلی نرم افزاری کار می کند که شما می خواهید با توسعه و پیشرفت در حرفه خود با آنها بیشتر آشنا شوید. متوجه خواهید شد که استفاده از کلمات اختصاری مانند DICOM یا PACS ارتباطات شما را سرعت می بخشد.
انفورماتیک سلامت شامل تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری است که به راحتی با چنین اصطلاحاتی شرح داده شده است. شایان ذکر است که روشهای رادیولوژی امروزه از ابزارهای نرم افزاری برای پیشبرد استفاده می کنند. اگر شما هنوز این راه حل ها را به کار نگرفته اید ، با این خطر روبرو می شوید که بیماران بیشتری را به سایر روش های رادیولوژی که تلاش بیشتری برای نوسازی عملیات خود انجام داده اند واگذار کنید.
برای اطلاع از تفاوت های بین پکس با سایر سیستم های اطلاعات رادیولوژی با ما همراه باشید.
سیستم اطلاعات رادیولوژی (RIS)
یک سیستم اطلاعات رادیولوژی یا RIS یک راه حل نرم افزاری است که به کارکنان شما کمک می کند تا هر بیمار را که تحت درمان قرار می دهید بهتر مشاهده کنند. اگر از نرم افزارهای تخصصی که فقط برای افرادی که در رادیولوژی طراحی شده اند استفاده کنید ، گردش کاری که وظیفه ردیابی آن را بر عهده دارید افزایش می یابد. برای اولین بار ، شما به راحتی می توانید گزارشات مربوط به یک بیمار را با تصاویری که امروز همراه با تصاویر تاریخی گرفته شده است، ترکیب کنید، مانند تصاویری که برای بدست آوردن یک مبنا گرفته شده است.
به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مشاوران به همان اندازه آسان است که با پرسنل خود پروتکل های شبکه مناسب را با بخش فناوری اطلاعات خود ایجاد کرده اید. سیستم های RIS قوی شامل حفاظت های قوی برای جلوگیری از مشاهده بینندگان غیر مجاز و محافظت از اطلاعات بیماران خواهد بود.
باز هم، روش های رادیولوژی که سعی می کنند با استفاده از یک سیستم قدیمی کاغذی به دست آورند ، به سادگی نمی توانند با همتایان مدرن خود که در آخرین سیستم های رایانه ای و نرم افزاری سرمایه گذاری خوبی انجام می دهند ، رقابت کنند.
یکی دیگر از جنبه های مهم RIS این است که کارکنان شما می توانند در مقایسه با استفاده از کاغذ یا یک برنامه الکترونیکی سلامت عمومی ، قرارهای خود را با سرعت بیشتری برنامه ریزی کنند.
مزیتی که بسیاری از افراد به آن توجه نکرده اند این است که می توانید از RIS استفاده کنید تا ببینید آیا قرار است بیمار برای ملاقات مراجعه کند یا خیر. این امر نه تنها بر بهبود مداوم بیمار، بلکه بر نتیجه نهایی شما نیز تأثیر می گذارد. عدم برنامه ریزی ملاقات های معمول می تواند منجر به کاهش متوسط درآمد شما شود. بدون RIS ، تیم شما زمان بیشتری را صرف پیگیری پیشرفت هر بیمار ، از تشخیص تا درمان می کند. برای کسانی که در سازمان شما وظیفه دارند به طور منظم گزارش تهیه کنند ، انجام این کار با RIS بسیار آسان تر است.
یکی از اعضای تیم خود را در نظر بگیرید که باید گزارش های هفتگی در مورد موضوعاتی مانند عدم نمایش بیماران ، تعداد بیمارانی که توسط هر پزشک تیم شما مراجعه می کنند یا حتی بیشتر بیماران از کدام مناطق در جامعه تهیه می شوند ، تهیه کند. اگر به فکر افتتاح یک دفتر ماهواره ای هستید و دوست دارید بدانید کدام شهرها محل دورترین بیماران شما هستند ، این امر مفید خواهد بود.
تفاوت بین تجربه یک بیمار را که باید در اتاق معاینه منتظر بماند تا زمانی که یک پرستار یا پزشک برای گرفتن اسکن جدید عازم بیمارستان می شود تفاوت داشته باشد و یک بیمار که در عملی که از RIS استفاده می کند تحت ویزیت قرار می گیرد. پزشک متخصص خوش شانس که از RIS استفاده می کند ، می تواند به محض نیاز به گفتگو با بیمار ، این تصویر را فراخوانی کند و زمان ارزشمندی را برای مراجعه همه بیماران در آن روز صرفه جویی کند.
کلینیک اطلاعات سلامت (CIS)
آیا تا به حال شنیده اید که متخصصان رادیولوژی در مورد CIS صحبت می کنند اما از آنچه که به آن اشاره می کنند آگاه نبوده اید؟ این واژه مخفف کلینیک اطلاعات سیستم است. این شامل تعدادی از راه حل های نرم افزاری است که ممکن است قبلاً با آنها آشنا باشید، از جمله RIS ، پرونده الکترونیک پزشکی (EMR) و پرونده الکترونیک سلامت (EHR)
استقرار CIS در سازمان به شما کمک می کند تا همه اطلاعات را به هم متصل کنید و به تیم خود دسترسی به موقع به پرونده مورد نیاز را بدهید. هنگام در نظر گرفتن CIS برای دفتر خود ، مهم است که با ارائه دهنده نرم افزاری که سالها تجربه در این زمینه دارد و به طور مرتب به روز رسانی می کند بهترین روشها (در هر صنعت و مقامات دولتی) را ارائه دهید.
کارکنان شما که از بار استفاده از نرم افزار عمومی EHR یا سیستم مبتنی بر کاغذ رهایی یافته اند ، قادر خواهند بود به اطلاعات یکپارچه بیماران دسترسی پیدا کنند. آخرین ملاقات این بیمار کی بود؟ چه زمانی اسکن دیگری انجام می شود؟ سلامت بیمار از یک نوبت به جلسه بعدی چگونه پیش می رود؟
چنین سؤالات و موارد دیگر به راحتی با یک CIS قوی در محل حل می شوند. کارکنان شما زمان کمتری را برای جستجو و بازیابی اطلاعات حیاتی صرف خواهند کرد و بنابراین آزاد خواهند شد تا زمان بیشتری را مستقیماً برای مراقبت و رفاه بیماران صرف کنند.
در واقع ، اگر کارکنان جدید را بفهمید که از سیستم های قدیمی برای سازماندهی داده های بیماران استفاده می کنید ، جذب و جذب آنها دشوارتر می شود. آنها می دانند که درست در خارج از مدرسه ، سیستم های کامپیوتری چقدر می توانند مفید و مهم در عمل رادیولوژی باشند.
سیستم تصویربرداری دیجیتال و ارتباطات در پزشکی (DICOM)
برخی از اقدامات رادیولوژی هنوز بدون تصویربرداری دیجیتالی به پایان می رسد، اما روزهای آنها به شماره افتاده است. انتقال به پرونده های دیجیتالی، همه صنایع را تحت تأثیر قرار می دهد و مراقبت های بهداشتی از ذینفعان اصلی، ابزارها ، استانداردها و پروتکل های نرم افزاری مدرن است.
نمونه موردی DICOM است که مخفف عبارت تصویربرداری دیجیتال و ارتباطات در پزشکی است. این استاندارد، همکاری بهتر بین متخصصان رادیولوژی را تقویت می کند. همچنین برای ادغام سیستم های مختلف تصویربرداری رادیولوژی و تجهیزاتی که در رادیولوژی دیجیتال استفاده می شود بسیار حیاتی است.
بدون استانداردها (یا بدون تشخیص وجود استانداردها ) ، کارکنان شما زمان بیشتری برای انجام کارهای معمول ، مانند مقایسه تصاویر از یک تاریخ اسکن و شش ماه قبل ، خواهند گذاشت.
واضح است که تعدادی از مخفف ها وجود دارد که متخصصان پزشکی باید آنها را حفظ کرده و با آنها آشنا شوند  و مطمئناً این امر در مورد افرادی که در رادیولوژی فعالیت می کنند صادق است. اگر به PACS ، RIS ، CIS و DICOM توجه کنید و اینکه چگونه این سیستم ها و استانداردها می توانند به طور چشمگیری جریان کار را در سازمان شما ساده کنند ، به شما و سایر ذینفعان خدمات رسانی می شود.
منبع: kooshan.tech

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلیدواژه‌ها: رادیولوژی سیستم اطلاعات رادیولوژی فیزیولوژیست


نظر شما :