مینی کامپیوتر Pix Nii با دو پورت HDMI ۴K

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۹ کد : ۲۸۳۱۷ اخبار تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۵۸۴
تهیه کننده خبر: محمدرضا جودکی
مینی کامپیوتر Pix Nii با دو پورت HDMI ۴K

سیستم رایانه Pix Nii یکی از کوچکترین و سبکترین مینی کامپیوتر هایی (Mini Pc) است که تاکنون وارد بازار شده و با درگاه‌های دوگانه 4K HDMI خود می‌تواند به یک گزینه فوق‌العاده برای طرفداران فیلم و سینما تبدیل شود. در ادامه مشخصات این رایانه کوچک و رومیزی را مرور می‌کنیم.
مینی کامپیوتر Pix Nii با ابعاد 6.9 در 6.6 در 4.8 سانتی‌متر، از جمله کوچک‌ترین دستگاه‌های ساخته شده محسوب می‌شود. همچنین وزن آن نیز کمتر از 160 گرم است. با این وجود، اندازه مکعبی شکل آن از اکثر مینی پی‌سی‌های دیگر بازار مانند Minisforum H31G کوچک‌تر است. اما نکته مهم مشخصات داخلی این دستگاه است که از سخت‌افزار مناسبی بهره می‌برد. پردازنده این رایانه کوچک از اینتل Pentium N6005 با حداکثر فرکانس 3.3 گیگاهرتز و نیز از گرافیک یکپارچه اینتل استفاده شده است. حافظه RAM دستگاه نیز شامل 8 یا 16 گیگابایت و از نوع DDR4 و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت می‌باشد.
در بخش اتصالات نیز این مینی پی‌سی عملکرد بسیار خوبی دارد که مهم‌ترین آن یک جفت پورت HDMI است که از وضوح 4K با فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به فناوری Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2، سه پورت USB 3.2، پورت اترنت و جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. با استفاده از اسلات کارت MicroSD نیز می‌توان فضای ذخیره ‌سازی دستگاه را تا 2 ترابایت افزایش داد. هرچند با وجود این مشخصات انتظار نمی‎‌رود تا پروسس های سنگین  و گرافیکی روی آن اجرا شوند، اما بسیاری از نرم افزارهای معمولی را می‌توان از طریق آن اجرا کرد. همچنین با وجود یک پرژکتور می‌توان از آن برای پخش با کیفیت فیلم‌های سینمایی استفاده کرد.
مینی پی‌سی Pix Nii از نظر قیمت نیز بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است و نسخه با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمت 159 دلار وارد بازار می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین دستگاه‌ها در ماه دسامبر راهی بازار می‌شوند.
منبع: digiato.com

محمدرضا جودکی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: مینی پی سی مینی کامپیوتر


نظر شما :