معرفی بهترین نرم افزارهای تحلیل آماری پایان نامه

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۷ کد : ۲۸۴۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۸
تهیه کننده خبر: زهرا رضایی
از آنجایی که تحلیل آماری کاری پیچیده و بسیار سخت است امکان انجام محاسبات آن بدون برنامه و نرم افزارهای تحلیل آماری امکان پذیر نیست. بنابراین برای اینکه بتوانید تحلیل آماری پایان نامه یا کارهای شرکتی خود را انجام دهید باید به یکی از این نرم افزارهای تحلیل آماری تسلط داشته باشید.
معرفی بهترین نرم افزارهای تحلیل آماری پایان نامه

در اینجا به معرفی بهترین نرم افزارهای تحلیل آماری که در همه جای دنیا توسط پژوهشگران و دانشجویان برای مقاصد مختلف مانند نوشتن پایان نامه استفاده می شود می پردازیم.


انواع نرم افزارهای تحلیل آماری
SPSS

SPSS بسته نرم افزاری آماری برای علوم اجتماعی (Statistical Package for Social Science) است که برای تجزیه و تحلیل آماری بخصوص تحلیل نتایج پرسشنامه های تحقیقات میدانی و همچنین آزمون فرضیات تحقیق و پایان نامه ها استفاده می شود.
در ابتدا این نرم افزار بیشتر با هدف کاربرد و استفاده از آمار و روش های آماری در علوم اجتماعی نوشته شده بود اما امروزه از این نرم افزار برای تحلیل آماری مشاهدات، پرسشنامه ها و آزمایشات در تمامی رشته ها استفاده می گردد.
این نرم افزار به دلیل سادگی و پوشش نسبتا کامل روش های آماری به پرکاربردترین نرم افزار تحلیل آماری در کشور ما تبدیل شده است.

نرم  افزار تحلیل آماری  lisrel
Lisrelلیزرل مخفف Linear Structural Relation به معنای ارتباطات ساختار خطی است، یک نرم افزار تحلیل آماری که برای مدل سازی معادلات ساختاری استفاده می شود.
از لیزرل همچنین برای تست کردن روایی پرسشنامه استفاده می شود. هدف لیزرل این است که ما را با انجام آزمونی به تحلیل مسیر، تحلیل عاملی و تحلیل خوشه ای برساند.

منبع:writeme

زهرا رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: نرم افزار آماری spss lisrel


نظر شما :