پروتکل‌های بهداشتی پاشنه آشیل ادامه روند نزولی پیک هفتم / هنوز به تثبیت شرایط نرسیده‌ایم + نقشه و نمودار

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۸۶۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۸
تهیه کننده خبر: سمیه میرزایی
درحالی آخرین آمار منتشر شده همه‌گیری کرونا روند ثابتی از نرخ ابتلا را نشان می‌دهد که در مجموع پیک هفتم نرخ ابتلا نزولی شده اما کارشناسان براین باورند که در شرایط فعلی پاشنه آشیل عبور از این پیک با کمترین هزینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
پروتکل‌های بهداشتی پاشنه آشیل ادامه روند نزولی پیک هفتم / هنوز به تثبیت شرایط نرسیده‌ایم + نقشه و نمودار

مقایسه آمارهای رسمی روزانه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در پیک هفتم نشان می‌دهد اگرچه در مجموع سیر نزولی همه‌گیری را نسبت به ابتدای پیک تجربه می‌کنیم اما تفاوت ناچیز نرخ ابتلای 48 ساعت گذشته با یکدیگر حکایت از آن دارد که هنوز به تثبیت شرایط پیک هفتم نرسیده‌ایم و رعایت پروتکل‌ها همچنان تعیین کننده است.

در این زمینه کارشناسان تاکید می‌کنند تفاوت نزدیک به 300 نفری نرخ ابتلا در دوره مورد نظر حکایت از این واقعیت دارد که هنوز ویروس منحوس آنهم با زیرسویه‌های اومیکرون در میان هموطنان درحال دست به دست شدن است و شعله‌های کرونا در پیک هفته هنوز فروکش نکرده است.

به گفته این گروه واقعیت پنهان این آمارها کلیه شاخص‌های روزانه کاملاً عیان است و تنها با بررسی نحوه رفتار ویروس در پیک‌های گذشته می‌توانیم به این نکته برسیم که باید همواره ویروس منحوس کرونا را حتی در شرایطی که به گواه آزمایش‌ها شدت کشندگی کمتری دارد، جدی گرفت و متناسب با آن سبک زندگی روزانه خودمان را از نو بازنویسی کنیم.

کارشناسان بهداشت ودرمان درباره اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی همچنین می‌گویند: توجه به آمارهای رسمی منتشر نشده بخصوص در آخرین آمار مربوط به روز گذشته نشان می‌دهد همواره هر دقیقه 3.14 نفر بیمار جدید به ویروس منحوس مبتلا می‌شوند و هر 1.46 دقیقه نیز یک مورد بستری در مراکز درمانی ثبت شده و واقعیت نگران کننده اینجاست که همچنان هر 23 دقیقه و 22 ثانیه یک مورد فوتی مشخصاً ناشی از بیماری کرونا در پیک هفتم داریم.

قدرت سرایت بالا زیر سایه کاهش رعایت پروتکل‌ها

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به 22 مرداد 1401 (از 15 تا 22 مرداد)، به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر 33.94 درصد رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

این درحالی است که علی‌رغم اهمیت توجه به موضوع فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در اماکن پرجمعیت و سربسته می بینیم براساس آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی 12 تا 19 مرداد 1401، بالغ بر 45.28 درصد بوده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از 5 تا 19 تیر ماه 1401، 29.16 درصد بوده که دانشگاه‌ها 84.44 درصد بیشترین میزان رعایت و پایانه‌های مسافربری درون‌شهری با 25.48 درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند. این در حالی است که رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی از 12 تا 19 مرداد 1401، 45.90 درصد بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,منبع: www.tasnimnews.com

سمیه میرزایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: رعایت پروتکل وزارت بهداشت پیک هفتم


نظر شما :