انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران بهار ۱۴۰۱

۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۹۸۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۴
تهیه کننده خبر: سمیه میرزایی
محصول ناخالص داخلی با نفت و بدون نفت به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در فصل بهار ۱۴۰۱ به‌ترتیب ۱۸۸۶۹۰۸ و ۱۶۱۴۴۲۳ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر ۳,۸ و ۴.۳ درصد بوده است.
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران بهار ۱۴۰۱

در فصل بهار ۱۴۰۱ :

۱. محصول ناخالص داخلی با نفت و بدون نفت به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در فصل بهار ۱۴۰۱ به‌ترتیب ۱۸۸۶۹۰۸ و ۱۶۱۴۴۲۳ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر ۳,۸ و ۴.۳ درصد بوده است.

۲. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فصل بهار ۱۴۰۱ (بر مبنای سال ۱۳۹۵) رقم ۴۴۲,۲ بوده است که درصد تغییرات چهارفصل منهتی به بهار  نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ۳۹.۴ درصد بوده است.

۳. نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر ۹,۲ درصد بوده است که نسبت به فصل زمستان ۱۴۰۰،  ۰.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

۴. جمع کل نقدینگی کشور به ۵۱۰۴۹,۶ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ۵.۶ درصد رشد داشته است.

۵. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۲,۶ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به ۱۵۳۹۶۳۲ واحد رسیده است. در این فصل ارزش جاری بازار سهام با ۱۲.۰ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به رقم ۶۱۰۰۶۸۱۹ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار بورس اوراق بهادار ۳۴۲۲۹۶۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته ۲۵.۷ درصد افزایش داشته است.

۶. کل واردات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ۷۸۵۵ هزار تن و به ارزش ۱۲۱۷۶ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۸,۱ درصد کاهش و به لحاظ ارزش ۱۶.۳ درصد افزایش داشته است. در این فصل کل صادرات غیر نفتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲۷۶۶۴ هزار تن و به ارزش ۱۳۰۶۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۷.۷ درصد کاهش و به لحاظ ارزش ۲۲.۳ درصد افزایش داشته است.

۷. متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبد اوپک ۱۱۲,۶ دلار بوده است که نسبت به فصل زمستان ۱۴۰۰, ۲۰.۸ درصد افزایش داشته است.

۸. میانگین قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید)، سکه نیم‌ بهار آزادی و سکه ربع ‌بهار آزادی به ترتیب برابر ۱۲۲۵۸۳ ، ۶۷۹۲۶ و ۳۷۹۲۰ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته به ترتیب ۰,۲ کاهش ۱.۷ و۲.۸ درصد افزایش داشته است.

۹. متوسط نرخ دلار در بازار آزاد برابر ۲۶۷۰۰۲ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳,۶ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط قیمت یورو در بازار آزاد برابر ۳۰۱۰۶۶ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵.۷ درصد کاهش داشته است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

سمیه میرزایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: سکه تمام بهار نرخ دلار قیمت یورو


نظر شما :