جلسه هم اندیشی با معاونین آمار و اطلاعات استان ها برگزار شد

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۳۰۱۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۸
تهیه کننده خبر: پریسا شوقی
دکتر حسین زاده با اشاره به اینکه تعدادی از طرح های آماری مرکز آمار در حال تغییر شیوه به سمت ثبتی مبنا شدن هستند، بر تکمیل جریان تبادل اطلاعات و داده در کشور با کمک دستگاه های اجرایی و با حمایت همه جانبه حاکمیت تاکید کرد.
جلسه هم اندیشی با معاونین آمار و اطلاعات استان ها برگزار شد

این جلسه با حضور دکتر جواد حسین زاده و هیات رییسه مرکز آمار ایران همچنین معاونین آمار و اطلاعات استان ها در طبقه هفتم ساختمان شماره یک در روزهای یکشنبه و دوشبنه اول و دوم آبان برگزار شد.

در این جلسه، دکتر حسین زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کلیه تلاشگران آماری در استان ها به دلیل تحمل مشقات فراوان در انجام فعالیت‌های آماری در طول شیوع بیماری کرونا، وضعیت و جایگاه کنونی آمارهای رسمی در کشور  را در قیاس با سال های گذشته، مثبت ذکر کرد .

رییس مرکز آمار با اشاره به تاکید رییس جمهور محترم برمرجعیت مرکز آمار در ارائه آمارهای متقن در کشور و اینکه فقط آمارهای مرکز آمار باید مبنای سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در کشور قرار گیرد، تصریح کرد: اکنون رویکرد ثبتی مبنا در کشور به عنوان شیوه ای پذیرفته شده، مورد تایید و تاکید مسئولین و مقامات کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از طرح های آماری مرکز آمار در حال تغییر شیوه به سمت ثبتی مبنا شدن هستند، بر تکمیل جریان تبادل اطلاعات و داده در کشور با کمک دستگاه های اجرایی و با حمایت همه جانبه حاکمیت تاکید کرد.

شایان ذکر است در این جلسه در خصوص سرشماری ثبتی مبنا، اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سالجاری و تکالیف استان ها در این سرشماری( به ویژه نقشه )، نیازهای جمعیتی، جداول داده ستانده و حساب های منطقه ای، سالنامه آماری، ارزشیابی استان ها و نظارت، سامانه های مرتبط با سالنامه آماری و فناوری اطلاعات و همچنین طرح های پژوهشی به همراه انجام پرسش و پاسخ و ارایه نظرات استان ها، موضوعاتی مطرح شد.

پریسا شوقی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: مرکز آمار روز آمار بیماری کرونا


نظر شما :