تبدیل تصاویر دو بعدی به تصاویر سه بعدی

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۶ کد : ۳۱۸۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۵۷
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
تبدیل تصاویر دو بعدی به تصاویر سه بعدی

سال هاست که برای تصویربرداری ستون مهره ها بر تصاویر دو بعدی متکی هستیم. اما به نظر شما می توان در تصویربرداری پزشکی از تصاویر سه بعدی استفاده کرد؟ بدون شک می دانید که تصاویر دو بعدی معایب و دشواری های تشخیصی خاص خود را دارند. به همین دلیل سازندگان تجهیزات پزشکی تمرکز خود را بر ایجاد تصاویر سه بعدی در تصویربرداری پزشکی متمرکز کردند. استفاده از نرم افزار زئوس سبب می شود بتوانیم توانایی ایجاد تصاویر پزشکی سه بعدی را به اتاق های پزشک ببریم. 

در حال حاضر در زمینه ارتوپدی می توان از تصویربرداری سه بعدی استفاده کرد. محققین بر این باورند که استفاده از این روش در حال پیشرفت است. آنها می‌گویند برای تشخیص قطعی نیازمند تصویر متریک سه بعدی خواهیم بود و باید اتکای رادیولوژیست ها از تصاویر دو بعدی به سه بعدی تغییر کند. دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن نیز در حال پیشرفت هستند تا بتوان با استفاده از آنها و همچین با اعمال دوز کمتر محلول ها به تصاویر با کیفیت و واضح تری دست یافت. تجسم سه بعدی می تواند مانند رندر سینمایی، تصاویر واقعی تری از آناتومی را در اختیار تیم درمان قرار دهد که می تواند برای برنامه ریزی جراحی و تفسیر تومورهای سرطانی بسیار موثر باشد. 

بسیاری از این پیشرفت ها در حوزه تصویربرداری پزشکی با قدرت محاسباتی بالا و هزینه کم، افزایش سرعت انتقال مجموعه بزرگی از داده ها را بوجود آورده است. مدیران تصویربرداری پزشکی در برخی بیمارستان ها اظهار کرده اند که با استفاده از این روش سرعت تصویربرداری و ارسال داده ها هزار برابر افزایش یافته است. به همین دلیل، این فناوری ما را قادر می سازد حجم بزرگی از داده ها را با سرعت بالا و در زمان کم منتقل کنیم. 
https://marcopacs.com
 

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: تصاویر سه بعدی تصاویر دو بعدی


نظر شما :