اقدامات مدیریت آمار و فناوری اطلاعات بعنوان رئیس کارگروه ثبت و گزارش دهی ستاد مبارزه با کرونا

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴ کد : ۷۹۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۶
اقدامات مدیریت آمار و فناوری اطلاعات بعنوان رئیس کارگروه ثبت و گزارش دهی ستاد مبارزه با کرونا

1-    بنابر دستور ، مساعدت و هماهنگی های حضرتعالی با شرکت مخابرات استان مرکزی، به منظور رفاه حال شهروندان محترم، در جهت پاسخگویی به سوالات ایشان در زمینه آموزش و ابهامات ایشان در مورد ویروس کرونا، خط 3839 در بستر E1 مستقر در ستاد دانشگاه  زیر ساخت ها و تنظیمات مورد نیاز توسط کارشناسان محترم این مدیریت  انجام و امکان فوق راه اندازی شده و از روز پنج شنبه مورخ 8 / 12 / 1398 آماده بهره برداری گردید. 
2-     تمامی جلساتی که در ستاد دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانس در زمینه های مختلف مرتبط با موضوع و توسط واحدها  و معاونت های مختلف و یا وزارت متبوع از اولین روز شیوع بیماری تا امروز برگزار گردیده است با حضور کارشناس محترم این مدیریت  در ساعات اداری و غیر اداری راهبری شده است. و پس از آن نیز امکان مذکور طبق گذشته فراهم می باشد.
3-     در راستای انجام محاسبات مناسب پرونده های بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دو جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با همکاران واحد های مدارک پزشکی، اسناد پزشکی، درآمد، مددکاری و فناوری اطلاعات مستقر در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های تابعه دانشگاه با محوریت موضوعات مربوط به چگونگی نحوه محاسبه پرونده های بیماران مذکور، نحوه مددکاری آنها و نیز جزئیات محاسبات دیگر با محوریت واحد محترم اقتصاد درمان در دو روز مختلف برگزار شده و همکاران محترم نامبرده مشکلات مربوط به انجام فرآیندهای درگیر از پذیرش تا ترخیص بیماران فوق الذکر را عنوان و پاسخ مناسب از معاونت محترم درمان دریافت نمودند. 
4-     با توجه به نامه ارسال شده از معاونت محترم درمان وزارت بهداشت، از واحدهای تابعه طی نامه شماره     50399مورخ 11 / 12 / 1398     خواسته شده تا دسترسی های لازم را در محدوده تعیین شده  در نرم افزار بیمارستانی HIS، در اختیار ناظرین بیمه مستقر در مراکز جهت رسیدگی به اسناد و پرونده های بیماران مبتلا به کرونا بدون نیاز به فیزیک پرونده قرار دهند.
5-    ز واحدهای درمانی تابعه دانشگاه خواسته شده است که پرونده های بیماران ترخیص شده را در اسرع وقت با حداقل تاخیر ممکن به سامانه پرونده الکترونیک سلامت ارسال نمایند که این موضوع نیز توسط کارشناسان این مدیریت مورد پایش قرار خواهد گرفت. 
6-     طی گزارشی که به عنوان نمونه از بیمارستان آیت اله خوانساری از سامانه MCMC اخذ گردید، مشخص شد پرونده های بیماران مبتلا به کرونا در سامانه MCMC به تفکیک ثبت می شوند. 
 

کلید واژه ها: مدیریت آمار و فناوری اطلاعات مبارزه با کرونا کرونا ویروس 3839 ویدئو کنفرانس


نظر شما :