نحوه پذیرش

فرایند پذیرش بیمار در بیمارستان فرهنگ خسروانی فراهان
 


 راهنمای بیمار بستری از پذیرش تا ترخیص

بیمار به بخش مربوطه مراجعه می کند و پس از تایید بخش با همراه به واحد پذیرش مراجعه می‌نماید.
 
مدارک مورد نیاز شامل ;کارت شناسائی دفترچه بیمه و دستور بستری به واحد پذیرش تحویل داده می‌شود.

نکته: درصورت نداشتن بیمه‌نامه، به منظور استفاده از بیمه خدمات درمانی ایرانیان می‌توانید قبل از بستری به یکی از شعبه‌های بیمه خدمات درمانی مراجعه فرمایید.

برای بیمار پرونده تدوین شده و هزینه‌ی علی‌الحساب از وی دریافت می‌گردد.

بیمار به همراه پرونده به بخش مربوطه اعزام می‌شود.
 
بیمارانی که جراحی می شوند:
بعد از عمل جراحی اقدامات زیر برای بیمار صورت می‌گیرد:
1. بیمار توسط پزشکان مربوطه ترخیص می‌گردد و اقدامات لازم جهت ترخیص بیمار توسط منشی بخش صورت می‌گیرد.
2. پرونده توسط منشی بخش جهت انجام امور حسابرسی به واحد درآمد بیمارستان ارجاع داده می‌شود.
3. بیمار نسبت به تسویه حساب اقدام می‌نماید و برگه‌ی ترخیص توسط منشی به بیمار تحویل داده می‌شود.
4. هنگام خروج از بیمارستان، برگه ترخیص توسط بیمار یا همراه وی به نگهبانی تحویل داده می‌شود. 

ساعات ملاقات بیماران از 15 الی 16 می‌باشد.


قبل و بعد از تماس با بیمار به شستشوی دست‌ها توجه فرمایید.
برای رعایت حقوق افراد و حفظ ایمنی، از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
برای کنترل آلودگی صوتی در محیط بیمارستان، گوشی تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار داده تا از ایجاد سر و صدا در راهروهای بیمارستان خودداری شود. 
از آوردن وسایل اضافی مانند پتو، فلاسک و ... خودداری نمایید.
از همراه آوردن کودکان زیر 12 سال به محیط بیمارستان خودداری فرمایید.
از همراه آوردن میوه‌هایی مانند هندوانه، طالبی و ... به بخش‌های بستری خودداری نمایید.
تا حد امکان از حضور در بیمارستان و بخش در مواقع خارج از وقت ملاقات بپرهیزید.
برای رفاه حال بیماران و نیز جلوگیری از وزود عفونت به بخش‌ها از ازدحام بیش از حد در بخش‌ها خودداری فرمایید.
لوازم آغشته به خون (پنبه، گاز و ...) و ترشحات بیمار را در سطل زباله عفونی (سطل زرد رنگ با پلاستیک زرد رنگ) و پسماندهای موادغذایی( باقیمانده غذا، کاغذ، قوطی کنسرو و ...) را در سطل زباله شبه خانگی (غیر عفونی) بریزید.  از آوردن گلدان خاک‌دار و گلهای طبیعی به داخل بیمارستان بپرهیزید.