کسر از مالیات به واسطه تعمیر، تجهیز و احداث مراکز بهداشتی درمانی

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۶ کد : ۳۸۰۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹
کسر از مالیات به واسطه تعمیر، تجهیز و احداث مراکز بهداشتی درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد از تمامی ظرفیت های مردمی و خیّرین برای بهبود خدمات بهداشت و درمان استفاده نماید. 
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی ضمن اشاره به اینکه ظرفیت قانونی مناسبی برای کمک به ارتقای شاخص های حوزه سلامت پیش بینی شده است، تصریح کرد: ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم، فرصتی برای مودیان مالیاتی فراهم ساخته که بر اساس آن صددرصد وجوهی که به امر تعمیر، تجهیز و احداث مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت می شود از مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی کسر خواهد شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی و توافق با اداره کل امور مالیاتی مقرر شده از این ظرفیت قانونی برای توسعه نظام سلامت استان بهره بگیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به مزایای این قانون، افزود: مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی-حقوقی، بنگاه های اقتصادی  و ... در صورت کمک به مراکز بهداشتی و درمانی، ضمن این که کمک آنان در زمره هزینه های قابل قبول مالیاتی قرار می گیرد، از امتیازات ویژه ای نیز برخوردار خواهند شد.
دکتر امانی در ادامه به روش های قابل اجرای این طرح اشاره کرد و روش های پرداخت نقدی، خرید تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی، مشارکت در ساخت، تعمیر و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی را از جمله روش های قابل اجرا خواند و از تمامی اشخاص حقیقی – حقوقی و بنگاه های اقتصادی درخواست کرد تا از تسهـیلات قانونی یاد شده برای کمک به توسعه نظام سلامت استـان مرکزی استفاده نمایند.
 

کلید واژه ها: معافیت مالیاتی ماده 172 قانون مالیاتی خیرین، موسسات خیریه و بنگاه ها و شرکتهای اقتصادی


نظر شما :