برگزاری نشست شورای وقف و سلامت دانشگاه

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶ کد : ۳۸۸۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷
برگزاری نشست شورای وقف و سلامت دانشگاه

 دکتر امانی در این نشست گفت: در دولت سیزدهم کارهای خوبی در حوزه سلامت اعم از صندوق بیماران صعب العلاج، تعرفه پرستاری، دارویار، نظام سلامت و پزشک خانواده که در دلیجان و محلات در حال انجام است، در کشور صورت گرفته است.
به گزارش وب دا مرکزی؛ وی ضمن اشاره به کمبودهای موجود در حوزه سلامت در استان مرکزی ادامه داد: ۱۶۸ پروژه فعال در کل استان وجود دارد که تا به حال ۴۵ پروژه افتتاح و مابقی در دست راه اندازی و افتتاح هستند و مگا پروژه حضرت ولی عصر(عج) به زودی تحویل موقت خواهد شد. 
وی ضمن اشاره به سایر پروژه های افتتاح شده و در دست اقدام اعم از بیمارستان جدید زنان و زایمان، سرای دانشجویی ریحانه، خوابگاه متاهلی و افتتاحیه های پایگاه های اورژانس در استان، خواستار حمایت سازمان اوقاف از دانشگاه علوم پزشکی اراک شد.
حجت الاسلام عبداله واحدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه این نشست؛ تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف با نیت سلامت و تبیین ضرورت این موضوع امری واجب است.
وی ضمن اشاره به اینکه یکی از اولیت های ما در حوزه وقف در بحث بهداشت و درمان است، افزود: ظرفیت های وقف هنوز به مردم شناسانده نشده و ظرفیت های خاموش باید مورد استفاده قرار بگیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همیشه یکی از مواردی که سازمان برای وقف مشاوره می دهد، وقف در حوزه بهداشت و درمان است و مجموعه اوقاف آمادگی لازم را بری سرمایه گذاری مشترک در امور سلامت و آموزش دارد.
در پایان این نشست، واحدهای بهداشت، درمان، حقوقی و امور خیرین دانشگاه به بیان چالش های حوزه مربوطه پرداختند و در رابطه با راه های مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اوقاف و امور خیریه استان در زمینه ترویج فرهنگ وقف دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند

کلید واژه ها: شورای وقف و سلامت مشکلات حوزه وقف


نظر شما :