استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشقدم در بحث نان کامل

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۶ کد : ۳۹۴۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰
استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشقدم در بحث نان کامل

 کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با دستور کار نهضت احیای نان کامل با حضور استاندار مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی؛ استاندار مرکزی در این کارگروه ضمن تاکید بر لزوم فراگیر  شدن احیای نهضت نان کامل، گفت: تعداد کارخانه های تولید آرد کامل در استان کم است و با این تعداد نمی توان تقاضای مردم را در این زمینه افزایش داد.
دکتر مخلص الائمه ضمن اشاره به وجود فناوری ساخت کارخانه های آرد کامل در استان مرکزی، بیان کرد: در کنار فناوری های موجود باید نانوایی ها نیز آموزش های لازم را در این زمینه ببیند و شرایط لازم را برای طبخ نان کامل داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: مقدمات بحث نان کامل از سال ۹۶ شروع و در دولت وقت عملی شد که به همت مسئولین استانی در بحث نان کامل اولین استان و اولین دانشگاه هستیم.
دکتر امانی ضمن اشاره به مقدس بودن کلمه امنیت، افزود: زمانی ارزش و اهمیت کلمه امنیت آشکار می شود که در مقابل آن ناامنی را تجربه کنیم و امنیت در بحث نان، آب و هوای سالم نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر اینکه سلامت مردم در بحث های حاکمیتی جایگاه بالایی دارد؛ خاطرنشان کرد: بار اصلی بحث سلامت و امنیت غذایی بر دوش وزارت بهداشت است، اما لازم است تا تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی در این زمینه بیش از پیش، پای کار باشند و دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند تا اقدامات بسیار بهتری در این زمینه شکل بگیرد.
در ادامه دکتر مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز ضمن اشاره به اینکه ۶۵ درصد اقشار کم درآمد از نان سفید استفاده می کنند، گفت: استان مرکزی در راه اندازی نهضت نان کامل پیشرو بوده و الگویی برای سایر استان ها است و لازم است که در ادارات، دانشگاه ها، خوابگاه ها و ... نیز نان کامل عرضه شود.
دکتر زهرا عبدالهی رئیس کارگروه هماهنگی سیاست های امنیت غذا و دبیرخانه تغذیه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور نیز گفت: ۸۲ درصد از علت های مرگ و میر، سرطان ها و دیابت است و با افزایش مصرف نان کامل می توان در پیشگیری از این بیماری ها پیشگام بود.
 

کلید واژه ها: نان کامل کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی


نظر شما :