نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۳۹۴۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱
نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و اعضای هیئت رئیسه با رئیس دبیرخانه‌شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با محوریت بررسی جایگاه و چالش های استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک در بحث سلامت و امنیت غذایی، برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در این نشست ضمن اشاره به اقدامات خوب مشارکت های اجتماعی دانشگاه در بحث سلامت و امنیت غذایی، گفت: با حضور افراد قوی در بخش های مختلف مشارکت های اجتماعی دانشگاه، اقدامات خوبی شکل گرفته که با اینحال مسائل و چالش ها زیاد است و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و ظرفیت های مناسب موجود، بتوانیم در حل آنها قدم برداریم.
وی ضمن اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی افزود: استان مرکزی با توجه به صنعتی بودنش میتواند بر روی سلامت امنیت غذایی، آب و هوا اثر بگذارد که با توجه به صادرات مواد غذایی به سایر استان ها می تواند بر روی امنیت غذایی سایر استان ها نیز اثرگذار باشد.
در این نشست دکتر مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، گفت: استان مرکزی منشا خیر و برکت برای کل استان هاست؛ چرا که دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲ سند دانش بنیان غذایی و سند امنیت غذایی و در بحث نان کامل پیشرو و الگویی برای کل کشور است.
دکتر مطلق ادامه داد: اگر دستگاه های اجرایی نقش خود را در بحث نان کامل و غذای سالم به درستی ایفا کنند؛ بیماری های زیادی کنترل می شوند و از بروز بسیاری از بیماری ها چون دیابت، چاقی، بیماری های کلیوی و … پیشگیری می شود.
وی تصریح کرد: با کنترل سه عامل نان، آب و هوای سالم می توانیم به عنوان متولیان سلامت در تمامی جنبه ها و در پیشگیری از رواج بسیاری از بیماری ها، کارگشا باشیم.
در ادامه این نشست دکتر عبدالهی مدیر گروه امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و دکتر بختیاری رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اراک، توضیحاتی در خصوص سلامت و امنیت غذایی و جایگاه استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه ارائه کردند.

کلید واژه ها: دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی دکتر مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی امیت غذایی کشور


نظر شما :