بدلیل وجود یک باگ، میلیون ها روتر در معرض خطر هک هستند

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۷ کد : ۲۰۰۲۰ اخبار تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۴۰۱
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
بدلیل وجود یک باگ، میلیون ها روتر در معرض خطر هک هستند

آخرین باری که شما روتر خود را چک کردید آیا برای خواندن رمز چسبیده شده پشت آن بوده است؟
این دستگاه دروازه شما به اینترنت است و دارای نرم افزار و تنظیمات خود است. به هر حال، شما باید از رمز عبور منحصر به فرد و قوی خود استفاده کنید، نه با رمز ساده روتر. هکرها به رمز عبور پیش فرض دسترسی دارند. فراتر از آن، روتر شما باید به روز شود، رمزگذاری شده و در مکانی قرار گیرد که برای شما سیگنال قوی تری داشته باشد.
همانطور که با هر چیزی که به کامپیوتر شما متصل شده و یا به یک شبکه متصل است، روتر شما به حملات سایبری آسیب پذیر است. یک گزارش اخیر نشان می دهد که هکرها از سیستم عامل برای دسترسی به روترها استفاده می کنند. ما به شما نشان می دهیم که کدام یک از آنها تحت تاثیر قرار می گیرند و چه کاری می توانید انجام دهید تا از حمله خود محافظت کنید.
کشف باگ
شرکت Cybersecurity به طور عمومی یک آسیب پذیری را منتشر کرد که منجر عبور از کنترل احراز هویت می شود. این آسیب پذیری اجازه می دهد تا هکر دسترسی را از طریق یک روتر در دست بگیرد و آن را کنترل نماید.
چند روز بعد، یکی دیگر از شرکت های امنیتی سایبری، آزمایشگاه های تهدید Juniper، کشف کرد که هکرها قبلا از این آسیب پذیری بهره برداری می کردند. "این آسیب پذیری به طور بالقوه توسط میلیون ها روتر خانگی (و سایر دستگاه های IOT با استفاده از همان پایگاه کد آسیب پذیر) تحت تاثیر قرار می گیرد .
آسیب پذیری در روترهایی که از سیستم عامل های توسعه یافته توسط Arcadyan استفاده می کنند، شامل تولید کنندگان ADB، Arcadyan، Asmax، Asus، Beeline، Buffalo، KPN، TELUS، VERIZON، VODAPHONE و غیره می باشد.
روتر باید همیشه به روزرسانی شود
اول، روتر خود را به آخرین نسخه سیستم عامل موجود به روزرسانی کنید. روترهای جدیدتر به صورت خودکار به روز رسانی ها را دانلود می کنند، اما شما همچنین می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید. اگر آن را به صورت خودکار نیست، روتر خود را هر سه ماه به روز کنید.
شما باید به صفحه مدیر روتر خود بروید. این مورد به آدرس IP مورد استفاده توسط روتر و رمز عبور مدیریت شما نیاز دارد. شما معمولا می توانید این را در راهنمای کاربر برای مارک روتر خود پیدا کنید، اما برخی از سایت ها می توانند به شما کمک کنند تا آن را از بدست بیاورید، اگر این اطلاعات را نداشته باشید.
هنگامی که صفحه مدیر روتر خود را باز کردید، بخش هایی را به نام Advanced یا Management پیدا کنید و به قسمت روز رسانی های سیستم عامل مراجعه کنید. هر گونه به روز رسانی در دسترس را دانلود کنید تا سیستم خود را به روز کنید. اگر گزینه ای در تنظیمات روتر وجود داشته باشد که به روز رسانی های خودکار انجام می دهد حتما آن را روشن کنید.
حفاظت بیشتر
یک برنامه آنتی ویروس قابل اعتماد از دستگاه های محافظت خواهد کرد. سعی کنید بر روی تجهیزات خود، آنتی ویروس نصب داشته باشید.

منبع: cyberpolice.ir
 

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: بروزرسانی احراز هویت باگ رمز عبور امنیت سایبری روتر


نظر شما :