اپلیکیشن‌های کلاهبرداری استخراج رمزارز در گوگل پلی

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۰۱۲۹ اخبار تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۱۱۰۱
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
گوگل به تازگی هشت برنامه جعلی استخراج ارز رمزنگاری شده را از فروشگاه گوگل‌پلی شناسایی و حذف کرده است.
اپلیکیشن‌های کلاهبرداری استخراج رمزارز در گوگل پلی

کارشناسان امنیت سایبری در Trend Micro تمام هشت برنامه حذف شده از فروشگاه گوگل‌پلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و گزارش دادند که همه‌ آنها با بدافزارهایی به‌ نام FakeMinerPay و FakeMinerAd بارگیری شده‌اند. آنها حتی ادعا کرده‌اند که هزینه ماهیانه 15 دلار آمریکا از قربانیان آنها گرفته می‌شود و اپراتورهای این برنامه‌های جعلی همچنین قابلیت استخراج را نیز افزایش می دهند.
اپلیکیشن‌های کلاهبرداری استخراج رمزارز در فروشگاه گوگل‌پلی دارای عملکردهای متقلبانه مانند تماشای تبلیغات و پرداخت هزینه خدمات اشتراک هستند.
برنامه‌های تقلبی
در اینجا لیستی از برنامه‌های تقلبی ذکر شده در زیر آمده است:
•    BitFunds - Crypto Cloud Mining
•    بیت کوین ماینر - استخراج ابری
•    بیت کوین (BTC‏) - Pool Mining Cloud Wallet
•    Crypto Holic استخراج ابری بیت کوین
•    پاداش‌های روزانه بیت کوین - سیستم استخراج مبتنی بر ابر
•    بیت کوین 2021
•    MineBit Pro - Crypto Cloud Mining & btc miner
•    اتریوم (ETH) - ابر استخراج استخر
در بین برنامه‌های فوق، دو برنامه با پرداخت هزینه وجود دارد:
Crypto Holic - استخراج ابری بیت کوین 12.99 دلار آمریکا هزینه دارد
 

 


قابلیت رمزنگاری جعلی
در واقع، همه این برنامه‌ها هیچ گونه فعالیت ماینینگ انجام نمی‌دهند و جعلی هستند. اما، جدا از این، اپراتورهای این برنامه‌های جعلی به راحتی قربانیان خود را فریب می‌دهند تا هزینه هر اشتراک را پرداخت کنند یا در غیر این صورت آنها را برای تماشای تبلیغات ناخواسته فریب دهند. حتی آنها قربانیان خود را مجبور می‌کنند هزینه‌های بیشتری را برای افزایش قابلیت استخراج رمز ارز بپردازند و این خدمات از 14.99 دلار آمریکا تا 189.99 دلار متغیر است.
کلیک‌های تبلیغاتی جعلی
در این مورد، به ویژه دو برنامه کاذب رمزنگاری جعلی وجود دارد که همه اهداف آن را با تبلیغات ناخواسته غرق کرده است.
1- بیت کوین [BTC‏] - Pool Mining Cloud Wallet
2- بیت کوین 2021
بنابراین، در اینجا، انگیزه اصلی اپراتورهای این دو برنامه جعلی استخراج رمزنگاری، این است که قربانیان خود را فریب دهند تا روی تبلیغات کلیک کرده و درآمد غیرقانونی خود را ایجاد کنند. علاوه براین، برای جلب قربانیان خود، حیله گران همچنین اهداف خود را با پاداش‌های رمزنگاری شده با ویژگی برداشت، و درعوض کاری که باید انجام دهند این است که دوستان خود را برای بارگیری رابط خروج دعوت کنند.
در حالی که کارشناس امنیت سایبری، Cifer Fang در Trend Micro اظهار داشت: این برنامه با نام Daily Bitcoin Rewards - Cloud Based Mining System کاربران خود را وادار می‌کند تا با خرید ماشین‌های ماینینگ مورد علاقه خود، برای استخراج سکه‌های بیشتر با نرخ سریعتر، ظرفیت استخراج رمزنگاری خود را ارتقا دهند. از کاربران خواسته می‌شود در حین فعالیت‌های کلاهبرداری در زمینه استخراج رمزنگاری روی تبلیغات کلیک کنند تا ثابت کنند کاربران روبات نیستند. به کاربران اطلاع داده می‌شود که می‌توانند پس از مشاهده تبلیغات ویدیویی در برنامه،  استخراج را شروع کنند.همچنین به کاربران اطلاع داده می‌شود تا تبلیغات ویدیویی درون برنامه‌ای را مشاهده کنند تا سرعت استخراج افزایش یابد.
برنامه جعلی استخراج ارز رمزنگاری شده را بشناسید
شرکت امنیتی Trend Micro پیشنهادات کمی در مورد نحوه تشخیص یک برنامه استخراج ارز رمزنگاری شده جعلی ارائه کرده است، در اینجا به آنها اشاره می‌شود:
•    همیشه به بررسی برنامه بپردازید، زیرا برنامه‌های جعلی همیشه چندین بررسی 5 ستاره خواهند داشت، اما در اینجا کاری که باید انجام دهید این است که به بررسیهای 1 ستاره توجه بیشتری کنید.
•    در طول فرآیند استخراج،  تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و بررسی کنید که آیا شمارنده سکه به صفر باز می‌شود یا خیر، اگر شمارنده سکه را با مقدار صفر پیدا کردید، مطمئناً این یک برنامه جعلی است.
•    همیشه بررسی کنید که آیا انتقال ارزهای رمزنگاری شده هزینه جابجایی را درخواست می‌کند یا خیر، زیرا نقل و انتقالات واقعی هزینه جابجایی را برای شما هزینه دارد.
تحلیلگران امنیت سایبری در Trend Micro به شدت به کاربران پیشنهاد کرده‌اند که از راه حل‌های امنیتی برای در امان ماندن از چنین نقص‌های امنیتی استفاده کنند. راه حل‌های امنیتی دارای ویژگی‌های امنیتی چند لایه هستند که به کاربر کمک می‌کند از دستگاه و داده‌های ضروری خود در برابر چندین نوع تهدید امنیتی محافظت کند.
منبع: cyberpolice.ir
 

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: رمزارز بیت کوین ماینر گوگل پلی امنیت سایبری


نظر شما :