چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۱ کد : ۲۰۲۲۶ تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۴۳۰
تهیه کننده خبر: منیره عبدی
وبلاگ ها یکی از گزینه های بازاریابی بسیار مشهور در میان بازاریاب ها محسوب می شوند. امروزه اغلب برندهای بزرگ دنیا دارای وبلاگ رسمی در کنار سایت و اکانت های متعدد در شبکه های اجتماعی هستند. با این حساب مشاهده سرمایه گذاری شمار هرچه بیشتری از برندها در این حوزه امر عجیبی نخواهد بود.
چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

اگرچه شبکه های اجتماعی یکی از گزینه های بسیار مشهور برای بازاریابی محسوب می شوند، اما نرخ شکست برندها در این حوزه نیز بسیار بالاست. سالانه بسیاری از وبلاگ ها به دلیل ناتوانی برای جلب نظر کاربران به تعطیلی کشیده می شوند. با این حساب سرمایه گذاری بر روی وبلاگ ها همیشه گزینه ای مطمئن نیست. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از دلایل اصلی برای شکست وبلاگ ها در عرصه بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به عبارت بهتر، این مقاله به جای بررسی برخی از نکات کلیشه ای برای بهبود وضعیت بازاریابی برندها در وبلاگ به طور مستقیم سراغ مشکلات رفته است. اگر شما فرصت پرهیز از مشکلات در این عرصه را داشته باشید، موفقیت تان در بازاریابی وبلاگی امر دور از انتظاری نخواهد بود. 
چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟
•    فقدان اهداف: هدفمندی در زمینه فعالیت بازاریابی امر مهمی محسوب می شود. اگر برند شما دارای اهداف درستی برای بازاریابی نباشد، در کوتاه مدت شکست های سنگینی خواهد خورد. همچنین فکر اینکه یک وبلاگ بدون هدف توانایی حضور بلندمدت در بازار را داشته باشد هم غیرممکن است. شما باید از همان ابتدای کارتان دلایل حضورتان در این فضا را مشخص سازید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نکنید. نیازی نیست در این راستا به سراغ اهداف عجیب و غریب بروید، همینکه نیازهای اصلی برندتان مثل تعامل با مشتریان یا آگاهی بخشی پیرامون کسب و کارتان رفع شود، کافی خواهد بود.
•    فقدان دقت نظر: دقت نظر در تولید محتوای بازاریابی امر مهمی محسوب می شود. امروزه به دلیل سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی امکان بارگذاری محتوای ساده و غیردقیق در پلتفرم ها وجود ندارد. وبلاگ هایی که به کیفیت محتوای تولیدی شان توجه نکنند، خیلی زود شکست می خورند. یکی از دلایل اصلی شکست وبلاگ برندها نیز همین مسئله است. بنابراین شما باید با دقت نظر کافی اقدام به تولید محتوا در این عرصه نمایید. 
•    ایده های کپی شده: بازاریابی وبلاگی بدون ایده های تازه و اصیل غیرممکن است. بسیاری از برندها برای ساده سازی فرآیند بازاریابی در عمل از ایده های تکراری استفاده می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای چنین برندهایی به همراه خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی شکست وبلاگ ها در بازاریابی همین کپی برداری از ایده رقبای شان است. چنین امری شما را خیلی زود از عرصه بازاریابی وبلاگی حذف خواهد کرد.
•    مطالعه ضعیف بازار: مطالعه بازار برای بازاریابی امری ضروری محسوب می شود. اگر شما آگاهی مناسبی از سلیقه و نیازهای کاربران نداشته باشید، هرگز شانسی برای تعامل بهینه با آنها پیدا نخواهید کرد. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در عمل وبلاگ شان برای کاربران هیچ جذابیتی به همراه ندارد. اگر شما به دنبال عملکردی متفاوت در این زمینه هستید، باید حتما مطالعه دقیق بازار را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت وضعیت تان مانند برندهای کلیشه ای در این راستا خواهد بود. 
•    به روز رسانی های دیرهنگام: به روز رسانی وبلاگ رسمی برند باید به طور منظم و سریع صورت گیرد. برخی از برندها هر چند هفته یک بار محتوای سایت شان را به روز رسانی می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کاربران به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات اصلی در این میان ناامیدشدن کاربران از پیدا کردن محتوای تازه و به روز در وبلاگ تان است. چنین امری کاربران را به بهترین شکل ممکن به سوی رقبای تان هدایت خواهد کرد. 
•    بی توجهی به توسعه وبلاگ: وبلاگ شما باید به طور مداوم توسعه پیدا کند. اگر شما در این میان توجهی به توسعه بخش های مختلف وبلاگ و تولید محتوای هرچه دقیق تر در این راستا نداشته باشید، خیلی زود کسب و کارتان با شکست مواجه خواهد شد. درست به همین خاطر همیشه باید فعالیت بازاریابی تان در وبلاگ را توسعه دهید، در غیر این صورت به زودی وارد سراشیبی عرصه بازاریابی و از بین رفتن اعتبار وبلاگ تان خواهید شد. 
 

منیره عبدی

تهیه کننده خبر

کلیدواژه‌ها: وبلاگ بازاریابی شبکه اجتماعی


نظر شما :