چطور اشیا را در فتوشاپ با دقت هر چه تمام تر انتخاب کنیم؟ قسمت دوم

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۵۲۰۱ اخبار آموزش فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۹۷۵
تهیه کننده خبر: الهام طالبی
چطور اشیا را در فتوشاپ با دقت هر چه تمام تر انتخاب کنیم؟ قسمت دوم

بخش Select and Mask Workspace
تا زمانی که در بخش Select and Mask Workspace هستید این تصویری که در این پایین میبینید در صفحه کامپیوتر شما وجود دارد.

بیایید یک نگاهی به بخش‎های شماره گذاری شده بندازیم:

۱- در بخش چپ صفحه قسمت Toolbar را میبینیم. به جای انتخاب همه موارد و ابزار فوتوشاپ، شما چند بخش از این موارد را انتخاب میکنید و محدود به انتخاب برس لبه‌ای Refine، ابزار Brush، ابزار اورلاندو و زیر آن، ابزار چند ضلعی Lasso() هستید. همچنین ابزار دستی برای حرکت دادن تصویر و زوک کردن روی آن وجود دارد.

۲- بخش Tool Options که در بالای صفحه قرار دارد، تمام گزینه‌های موجود برای ابزاری که درحال حاضر انتخاب کردید را دارد.

۳- در بخش راست صفحه نمایش گزینه Properties panel را میبینید. در بالای آن گزینه View options را میبینید. این بخش ها نحوه انتخاب کردن و ماسک هایی که انتخاب کردید را بازبینی میکنند. در حال حاضر، همانطور که میبینید هر ناحیه انتخاب نشده دارای یک همپوشانی قرمز است. چون هنوز چیزی انتخاب نکرده‌ام، کل تصویر من یک روکش قرمز دارد.

۴- در زیر آن، شما گزینه Edge Detection را میبینید که برنامه فوتوشاپ، اندازه لبه و نواحی عکس را کنترل میکند.

۵- مورد بعدی، بخش Global Refinements است که ویژگی‌هایی چون انتخاب سایه روشن یا پوشاندن آن با پر را تنظیم میکند.

۶- در نهایت، گزینه Output Settings مشخص می‌کند که چگونه انتخابی که میکنیم به Photoshop Workspace بازگردانده شود.

در اینجا درباره آنکه چگونه هر بار که در این برنامه هستیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم صحبت میکنیم.

بخش Selection Tools
مهمترین مورد در بخش Select and Mask Workspace گزینه هایی که انتخاب میکنیم هستند. آنها گزینه هایی هستند که ما برای درست کردن عکس‎هایمان از آن استفاده میکنیم.

گزینه Quick Select Tool مانند یک قلم‎مو کار میکند، طوری که هر قسمتی که شما انتخاب کنید را نقاشی میکند. در GIF زیر با انتخاب سر پرنده و کشیدن قلمم بر روی بخشی از آن، توانستم کل پرنده را از حالت همپوشانی قرمز دربیاورم و آنرا رنگ کنم.

بخش Refine Edge Brush به شما میگوید که بخشی از لبه های پرنده دارای رنگ است. برای اینکه لبه های عکس رنگشان از بین بروند و بهتر شوند، مطابق گیفت زیر عمل کنید:

از بخش Brush Tool برای نقاشی دستی استفاده میکنیم. اگر بخش های اتوماتیک فوتوشاپ این امکان را به شما نمیدهد که رنگ لبه عکس را از بین ببرید از قلم‎مو و نقاشی دستی استفاده کنید که میتواند نتیجه بهتری را برای شما داشته باشد.

بطور خودکار، زمانی که شما از این سه گزینه استفاده میکنید، به انتخاب خودتان نقاشی میکنید. اگر در هنگام نقاشی دستی دچار خطا شدید میتوانید با نگه داشتن دکمه Alt یا Option آن بخش را حذف کنید.

درنهایت، گزینه‎های Lasso Tool و Polygonal Lasso Tool برای انتخاب قسمت‎های بزرگ تصویر هستند. اگر از یک تبلت گرافیکی استفاده کنید، میتوانید شکل را به‎صورت دقیق‎تر رسم کنید، اما اگر از یک ماوس استفاده کنید، ممکن است چیزی را که نقاشی میکنید بصورت مناسبی نباشد و خط‎هایی که میکشید ممکن است بصورت ناهموار باشد.

بخش View Mode Options
یکی از موثرترین ویژگی‌های بخش Select and Mask Workspace این است که به شما این امکان را می‌دهد که از دیدگاه‌های مختلف برای دیدن آنکه به چه چیزی بیشتر احتیاج دارید و آنرا انتخاب کنید.

در بخش View، شما میتوانید از گزینه های Onion Skin، Marching Ants، Overlay، On Black، On White، On Layers و Black & White استفاده کنید و آنها را انتخاب کنید و می‌توانید ببینید که هر گزینه چه کاری انجام میدهد.

با فشار دادن کلید F بر روی کیبورد، عکس به صورت متناوب بر روی صفحه ظاهر می‎شود. بسته به آنچه که می‌خواهید انتخاب کنید، هر حالت چشم انداز متفاوتی به شما خواهد داد. من معمولاً از همپوشانی برای بیشتر چیزها استفاده می‌کنم.

برخی View Modes گزینه تغییر رنگ، تار کردن یا شفاف کردن دارند. شما میتوانید این عکس را به View Mode Options تغییر دهید. اگر بخش Show Edge چک شد، برنامه فتوشاپ مناطقی را که در آن لبه ها را در نظر گرفته، مشخص می‌کند.

بخش Show Original نشان می‌دهد که انتخاب اصلی چه شکلی است. کیفیت بالا (فتوشاپ) برای ارائه یک پیش‌نمایش دقیق‌تر را کنترل میکند، اگر چه سرعت ابزارهایی که شما استفاده می‌کنید را کند می‌کند.

تنظیمات Edge Detection

همچنین شما میتوانید از بخش Edge Detection Options استفاده کنید تا تا ناحیه هایی را که خودتان انتخاب کردید تفسیر کنید.

بخش Radius مشخص می‌کند که محیط فوتوشاپ بسیار عظیم است.

منبع: sariasan.com

الهام طالبی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: آموزش فتوشاپ ابزار فتوشاپ


نظر شما :