برگزاری سمینار آموزشی_توجیهی طرح آمارگیری نیروی کار ۱۴۰۱

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۹ کد : ۲۵۷۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۷
تهیه کننده خبر: پریسا شوقی
این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و تغییرات آن‌ها طراحی شده است
برگزاری سمینار آموزشی_توجیهی طرح آمارگیری نیروی کار ۱۴۰۱

طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار ۱۴۰۱ از ۱۷ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه با مراجعه به بیش از ۶۱ هزار خانوار نمونه در مناطق شهری و  روستایی ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود. این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و تغییرات آن‌ها طراحی شده است. این طرح منطبق بر آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی کار است و برای مقایسه بین‌المللی شاخص‌های نیروی کار ، امکان بهتری را فراهم می‌کند.
در این طرح، برای بهبود برآورد تغییرات، از روش نمونه‌گیری چرخشی استفاه شده است. برای دستیابی به براوردهای فصلی و با توجه به ماهیت اقلام و سوال‌های پرسشنامه، آمارگیری در ماه میانی هر فصل در دو هفته مشخص انجام می‌شود و برخی از سوال‌های پرسشنامه در مورد هفته قبل از آن دو هفته (هفته‌های مرجع) پرسیده می‌شود. نتایج طرح بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود و در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس است.
گفتنی  است سمینار آموزشی_ توجیهی طرح آمارگیری نیروی کار سال ۱۴۰۱ درتاریخ  ۵ و ۶ اردیبهشت ماه به صورت برخط  برگزار می شود.

پریسا شوقی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: سمینار آموزشی آمارگیری نیروی کار


نظر شما :