موتور جستجوی گوگل به جنگ با محتواهای هوش مصنوعی و غیرکاربردی میرود
گوگل اعلام کرد که سازوکار جدید موتور جستجوی این شرکت با محتواهایی که صرفاً برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو تولید میشوند، مقابله خواهد کرد. یکی از انواع محتواهایی که گوگل هدف قرار میدهد، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی است. با حذف این نوع محتواها از نتایج جستجو، میتوان بهتر به مطالب مفیدی که برای کاربران واقعی نوشته شدهاند و نه برای رتبهگرفتن در موتور جستجو، دست یافت.
براساس بررسیهای جدید این شرکت حدود 40 درصد از محتواهای نتایج جستجو غیرکاربردی و اسپم هستند و سه نوع محتوا که عمدتاً هوش مصنوعی در تولید آنها نقش داشته است توسط الگوریتمهای جدید ، از نتایج جستجو ،حذف خواهند شد،
اولین مورد، انتشار تعداد زیادی از محتوا در سایت است؛ سایتهایی که روزانه هزاران مقاله با کیفیت پایین قرار میدهند، چه نویسنده آنها انسان باشد چه هوش مصنوعی، رتبه پایینی در نتایج جستجو دریافت میکنند.
دومین مورد، سوءاستفاده از اعتبار سایت است. زمانی که یک وبسایت معتبر، بخشی از سایت خود را به محتواهای غیرکاربردی و تولیدشده با هوش مصنوعی اختصاص میدهد، گوگل این نوع محتواها را اسپم تشخیص میدهد.
سومین مورد سوءاستفاده از دامنههای منقضیشده است. زمانی که شخص یک دامنه منقضی با رتبه بالا میخرد و در آن محتوای نامطلوب قرار میدهد، گوگل این سایت را شناسایی میکند و رتبه آن را پایین میآورد. گوگل به چنین سایتهایی 60 روز فرصت میدهد تا قبل از ایجاد تغییرات در رتبهبندی، محتواهای کاربردی در سایت خود قرار دهند.
نظر شما :