فعالیت های واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج)

۲۵ مرداد ۱۴۰۴ | ۰۹:۴۲ کد : ۵۳۷۴۳ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۱۵۱
تهیه کننده خبر: سجاد مویدی
خلاصه ای از فعالیت های انجام شده واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) در ساختمان جدید این بیمارستان
فعالیت های واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج)

گزارش عملکرد حوزه فناوری اطلاعات مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصر (عج)، از بهمن ماه 1403 لغایت مرداد ماه 1404 به شرح ذیل می باشد: 

واحد HIS :

  • راه اندازی وب سرویس کارآمد  
  • تشکیل کارآمد و گزارش گیری و رفع خطاهای کاربری به صورت مستمر  
  • ارسال پرونده های بستری و سرپایی و HIS Live به سپاس و گزارش گیری و رفع خطاهای مربوطه به صورت  مستمر  
  • تغییر تعرفه و اجرای دستورالعملهای مربوطه و رفع خطاهای پیرامون آن  
  • آپدیت و بروزرسانی برنامه شفا HIS و رفع خطاها به صورت مستمر  
  • راه اندازی سرویس دهک ها و رفع خطاها  
  • راه اندازی سرویس مصدومین بحران جنگی و رفع خطاها  
  • راه اندازی سرویس استحقاق سنجی جدید و رفع خطاها  
  • راه اندازی ویزیت آنلاین سلامت در برنامه شفا  
  • راه اندازی اصالت سنجی برای بیماران مجهول الهویه در برنامه شفا  
  • راه اندازی آیتم گذرنامه در برنامه شفا  
  • راه اندازی سرویس شکستن بارکد در اصالت سنجی داروها در برنامه داروخانه  
  • رفع خطاهای روزانه کاربری و مشکلات موجود در برنامه شفا و واحد ترخیص  
  • راه اندازی کلینیک تخصصی ناباروری (انبارها - صندوق - کاربری)  
  • راه اندازی بخش ها و تعریف تخت ها (عادی - VIP و بینابینی) در بیمارستان جدید  
  • بک آپ گیری روزانه از سیستم مدیریت اطلاعات سلامت مرکز  
  • راه اندازی مانیتورینگ نگهبانان جهت ورود و خروج بیماران  
  • راه اندازی مانیتورینگ اتاق عمل جهت مشاهده وضعیت بیماران  
  • راه اندازی اصالت سنجی داروها بر اساس سامانه غذا و دارو و رفع مشکلات و خطاهای پیرامون آن  
  • پیگیری کد لوئینک آزمایشگاه و تدوین جزوات آموزشی برای کاربران واحد مربوطه  
  • تدوین جزوات آموزشی برای گروه پرستاری جهت ثبت خدمات مراقبت پرستاری  
  • راه اندازی ریپورت الکترونیک در واحد اکو بیمارستان  
  • تعریف کاربرهای پرسنل جدید بیمارستان و اصلاح کاربریهای پرسنل جابجا شده در بخش ها  
  • راه اندازی کارت همراه الکترونیک بیمار 
  • راه اندازی گزارشات واحد های تغذیه، آمار، تصویربرداری ، آموزش ، اتاق عمل و اکیوت و ...

واحد شبکه و زیر ساخت :

  • کانفیگ کل سوئیچ های طبقات فعال ساختمان بیمارستان جدید
  • راه اندازی NOC جهت مانیتورینگ و کنترل کلیه کلاینت های مرکز
  • راه اندازی DHCP سرور جهت آدرس دهی داینامیک به کلاینت ها
  • برقرار امنیت در زیر ساخت شبکه ی ارتباطی از جمله سوئییچ ها
  • راه اندازی Netflow Analayzer
  • راه اندازی endpoint central manage engin
  • راه اندازی op and application manager
  • راه اندازی NTP server and activated windows
  • راه اندازی pam جهت برقراری ارتباط شرکت های نرم افزاری با سرورهای HIS و PACS به منظور پشتیبانی روی یک بستر امن و کنترل شده.
  • راه اندازی FTP سرور
  • راه اندازیcisco ISE(Cisco Identity Services Engine) پلت فرمی جهت اعمال سیاست های امنیتی به منظور دسترسی به سوئیچ های سیسکو
  • راه اندازی DHCP Guard
  • راه اندازی splunk enterprise
  • ریکاوری پسورد سوئیچ های ساختمان قدیم بیمارستان و برقراری ارتباط کلاینت های ساختمان قدیم با ساختمان جدید
  • اختصاص IP آدرس های جدید روی کلاینت های ساختمان قدیم جهت یکپارچه شدن با کلاینت های ساختمان جدید
  • انتقال VPLS از ساختمان قدیم به ساختمان جدید
  • انتقال تمامی سرورها به جزء سرور PACS و HIS به ساختمان جدید
  • بستن پورت های غیر ضروری روی بستر شبکه ی ارتباطی بیمارستان بر روی فایروال ساختمان قدیم و ساختمان جدید
  • انتقال کلیه ی سایت ها و سامانه های مورد استفاده و ضروری از جمله کلیه ی سامانه های بیمه ای ، سامانه های دارویی و غیره ، روی بستر VPLS دانشگاه
  • ایجاد اکانتینگ به منظور دسترسی کاربران به اینترنت
  • باز طراحی و رفع اشکاالت شبکه ساختمان قدیم دانشگاه
  • ارتقاء سخت افزاری 25 دستگاه از سیستم های بیمارستان

گزارش عملکرد واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصر (عج)، از ابتدای شهریور لغایت پایان آبان ماه 1404 به شرح ذیل می باشد :

واحد Desk Help و سخت افزار :

  • رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری کلاینتهای مرکز به صورت مستمر  
  • ارتقاء سخت افزاری 18 دستگاه از کامپیوترهای واحدهای بیمارستان  
  • نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز  
  • نصب و راه اندازی سیستمهای جدید واحد پاتولوژی ، هماتولوژی آزمایشگاه داروخانه در ساختمان جدید  
  • نصب و راه اندازی سیستم و دستگاه کارتخوان واحد داروهای مخدر در ساختمان جدید  
  • جمع آوری مودم دستگاه کارتخوان کلینیک سرپایی و کلینیک تخصصی و اتصال آن به شبکه بیمارستان  
  • نصب و راه اندازی کیوسک دوم صندوق بیمارستان  
  • نصب و راه اندازی سیستم ها و دستگاه کارتخوان واحد کار درمانی  
  • تعویض سیستم های پذیرش کلینیک تخصصی با سیستمهای جدید به تعداد 3 عدد  
  • تعریف نام کاربری پکس برای رزیدنت ها به درخواست واحدها  
  • جابجایی سیستمهای اکیوت به استیشن جدید  
  • جابجایی بخش های واکسیناسیون ، پلاتین و آموزش پرستاری  

واحد شبکه و زیر ساخت :

  • راه اندازی Veeam backup  در دیتاسنتر ساختمان جدید
  • پشتیبان گیری از سرورهای موجود بیمارستان و تست دوره ای آن به صورت مستمر
  • ایجاد شبکه جدید ، نصب و پیکربندی سوئیچ 9200 در کلینیک سرپایی و برقراری ارتباط کلینیک تا ساختمان جدید از طریق فیبرنوری مستقیم
  • عیب یابی و ارتقاء روش های دسترسی امن به سامانه ی بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه ها
  • اختصاص مسیر اختصاصی و پشتیبان برای دسترسی به سامانه ها و وب سرویس های بیمه ای و وزارتی برای واحدهای حساس مانند داروهای خاص و کلینیک های عمومی و تخصصی
  • راه اندازی سوییچ های مجتمع تصویربرداری در طبقه منفی یک ساختمان جدید
  • راه اندازی سوییچ های آشپزخانه و انبارها در ساختمان جدید
  • راه اندازی سیستم جامع مانیتورینگ سوییچ ها، سرورها و کلاینت ها
  • مستند سازی سوییچ های متصل شده به سوییچ core
  • برقراری ارتباط با فضای ابری ساتیا و آرشیو سازی اطلاعات بر روی این فضا
  • پشتیبان گیری از دیتابیس his و تست آن به صورت مستمر
  • ارتقا dhcp سرور
  • عیب یابی سوییچ core
  • جابجا کردن سرورهای ستاد به اتاق سرور بیمارستان
  • درست کردن ارتباط his با سامانه های تامین اجتماعی
  • ایجاد شبکه Pasive و اعمال سیاست های ارتباطی و امنیتی مربوط به واحد های واکسیناسیون، داروخانه ، پلاتین و آموزش پرستاری

واحد HIS :

  • راه اندازی ارسال آزمایش های واحد آزمایشگاه به سپاس و پیگیری اصالح کد لوئینک و حدود هر تست
  • راه اندازی تجهیزیار در واحد ملزومات داروخانه
  • رفع مشکالت کاربران HIS بیمارستان(بستری اشتباه بیمار – تعداد خدمات باال – داروخانه و ثبت اشتباه دارو و ... ) به صورت مستمر
  • رفع مشکالت واحد اسناد و حسابداری و صعب العلاج در سامانه رز به صورت مستمر
  • تهیه گزارش درخواستی واحد های (درآمد دانشگاه – درآمد بیمارستان - آمار و مدارک پزشکی –بهبود کیفیت – اتاق عمل – تصویربرداری و ...اعم از گزارش حق العمل کای جراح، گزارش اتباع با شماره پرونده ، گزارش بیماران بدهکار، گزارش علل رضایت شخصی و ... )
  • تطبیق HIS با دستورالعمل های ابالغی وزارت متبوع
  • پیگیری حل مشکل کارآمد اورژانس بیمارستان
  • ایجاد کاربری پرسنل جدیدالورود بیمارستان و جابجایی های انجام شده به همراه ایجاد و محدودیت دسترسی ها
  • رفع ماهیانه خطاهای کارآمد پرستاری
  • راه اندازی بخش کاردرمانی و گفتار درمانی در سیستم HIS و تعاریف کاربری های مربوطه
  • رفع خطاهای واحد تزریقات خاص در بخش نورولوژی
  • راه اندازی پوز جدید داروخانه مخدر در HIS
  • راه اندازی پوز واحد کاردرمانی و گفتار درمانی
  • پیگیری و ایجاد گزارشات سامانه سجاد (12 گزارش)
  • راه اندازی تنظیمات جدید بیمه پایه ایران و بیمه تکمیلی
  • رفع خطاهای صندوق و کد پذیرش های مربوط به واحد درآمد
  • اصلاح گزارشات واحد داروخانه با ارز ترجیحی
  • رفع کسورات و خطاهای مربوط به سامانه رز
  • رفع خطاها، ارسال و رفع قفل پرونده ها مربوط به سامانه سپاس
  • رفع خطاهای استحقاق سنجی بیماران
  • آموزش HIS و رفع مشکالت کار با سیستم کاربران جدید الورود
  • ارتباط با شرکت تیراژه، ثبت تیکت ها و پیگیری حل مشکالت سیستم HIS

 

 

سجاد مویدی

تهیه کننده خبر

کلیدواژه‌ها: فناوری اطلاعات بیمارستان بیمارستان ولیعصر (عج) بیمارستان ولیعصر اراک اراک ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر زیرساخت HIS


نظر شما :