فعالیت های واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج)
تهیه کننده خبر:
سجاد مویدی
خلاصه ای از فعالیت های انجام شده واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) در ساختمان جدید این بیمارستان
گزارش عملکرد حوزه فناوری اطلاعات مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصر (عج)، از بهمن ماه 1403 لغایت مرداد ماه 1404 به شرح ذیل می باشد:
واحد HIS :
- راه اندازی وب سرویس کارآمد
- تشکیل کارآمد و گزارش گیری و رفع خطاهای کاربری به صورت مستمر
- ارسال پرونده های بستری و سرپایی و HIS Live به سپاس و گزارش گیری و رفع خطاهای مربوطه به صورت مستمر
- تغییر تعرفه و اجرای دستورالعملهای مربوطه و رفع خطاهای پیرامون آن
- آپدیت و بروزرسانی برنامه شفا HIS و رفع خطاها به صورت مستمر
- راه اندازی سرویس دهک ها و رفع خطاها
- راه اندازی سرویس مصدومین بحران جنگی و رفع خطاها
- راه اندازی سرویس استحقاق سنجی جدید و رفع خطاها
- راه اندازی ویزیت آنلاین سلامت در برنامه شفا
- راه اندازی اصالت سنجی برای بیماران مجهول الهویه در برنامه شفا
- راه اندازی آیتم گذرنامه در برنامه شفا
- راه اندازی سرویس شکستن بارکد در اصالت سنجی داروها در برنامه داروخانه
- رفع خطاهای روزانه کاربری و مشکلات موجود در برنامه شفا و واحد ترخیص
- راه اندازی کلینیک تخصصی ناباروری (انبارها - صندوق - کاربری)
- راه اندازی بخش ها و تعریف تخت ها (عادی - VIP و بینابینی) در بیمارستان جدید
- بک آپ گیری روزانه از سیستم مدیریت اطلاعات سلامت مرکز
- راه اندازی مانیتورینگ نگهبانان جهت ورود و خروج بیماران
- راه اندازی مانیتورینگ اتاق عمل جهت مشاهده وضعیت بیماران
- راه اندازی اصالت سنجی داروها بر اساس سامانه غذا و دارو و رفع مشکلات و خطاهای پیرامون آن
- پیگیری کد لوئینک آزمایشگاه و تدوین جزوات آموزشی برای کاربران واحد مربوطه
- تدوین جزوات آموزشی برای گروه پرستاری جهت ثبت خدمات مراقبت پرستاری
- راه اندازی ریپورت الکترونیک در واحد اکو بیمارستان
- تعریف کاربرهای پرسنل جدید بیمارستان و اصلاح کاربریهای پرسنل جابجا شده در بخش ها
- راه اندازی کارت همراه الکترونیک بیمار
- راه اندازی گزارشات واحد های تغذیه، آمار، تصویربرداری ، آموزش ، اتاق عمل و اکیوت و ...
واحد شبکه و زیر ساخت :
- کانفیگ کل سوئیچ های طبقات فعال ساختمان بیمارستان جدید
- راه اندازی NOC جهت مانیتورینگ و کنترل کلیه کلاینت های مرکز
- راه اندازی DHCP سرور جهت آدرس دهی داینامیک به کلاینت ها
- برقرار امنیت در زیر ساخت شبکه ی ارتباطی از جمله سوئییچ ها
- راه اندازی Netflow Analayzer
- راه اندازی endpoint central manage engin
- راه اندازی op and application manager
- راه اندازی NTP server and activated windows
- راه اندازی pam جهت برقراری ارتباط شرکت های نرم افزاری با سرورهای HIS و PACS به منظور پشتیبانی روی یک بستر امن و کنترل شده.
- راه اندازی FTP سرور
- راه اندازیcisco ISE(Cisco Identity Services Engine) پلت فرمی جهت اعمال سیاست های امنیتی به منظور دسترسی به سوئیچ های سیسکو
- راه اندازی DHCP Guard
- راه اندازی splunk enterprise
- ریکاوری پسورد سوئیچ های ساختمان قدیم بیمارستان و برقراری ارتباط کلاینت های ساختمان قدیم با ساختمان جدید
- اختصاص IP آدرس های جدید روی کلاینت های ساختمان قدیم جهت یکپارچه شدن با کلاینت های ساختمان جدید
- انتقال VPLS از ساختمان قدیم به ساختمان جدید
- انتقال تمامی سرورها به جزء سرور PACS و HIS به ساختمان جدید
- بستن پورت های غیر ضروری روی بستر شبکه ی ارتباطی بیمارستان بر روی فایروال ساختمان قدیم و ساختمان جدید
- انتقال کلیه ی سایت ها و سامانه های مورد استفاده و ضروری از جمله کلیه ی سامانه های بیمه ای ، سامانه های دارویی و غیره ، روی بستر VPLS دانشگاه
- ایجاد اکانتینگ به منظور دسترسی کاربران به اینترنت
- باز طراحی و رفع اشکاالت شبکه ساختمان قدیم دانشگاه
- ارتقاء سخت افزاری 25 دستگاه از سیستم های بیمارستان
گزارش عملکرد واحد فناوری اطلاعات مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصر (عج)، از ابتدای شهریور لغایت پایان آبان ماه 1404 به شرح ذیل می باشد :
واحد Desk Help و سخت افزار :
- رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری کلاینتهای مرکز به صورت مستمر
- ارتقاء سخت افزاری 18 دستگاه از کامپیوترهای واحدهای بیمارستان
- نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز
- نصب و راه اندازی سیستمهای جدید واحد پاتولوژی ، هماتولوژی آزمایشگاه داروخانه در ساختمان جدید
- نصب و راه اندازی سیستم و دستگاه کارتخوان واحد داروهای مخدر در ساختمان جدید
- جمع آوری مودم دستگاه کارتخوان کلینیک سرپایی و کلینیک تخصصی و اتصال آن به شبکه بیمارستان
- نصب و راه اندازی کیوسک دوم صندوق بیمارستان
- نصب و راه اندازی سیستم ها و دستگاه کارتخوان واحد کار درمانی
- تعویض سیستم های پذیرش کلینیک تخصصی با سیستمهای جدید به تعداد 3 عدد
- تعریف نام کاربری پکس برای رزیدنت ها به درخواست واحدها
- جابجایی سیستمهای اکیوت به استیشن جدید
- جابجایی بخش های واکسیناسیون ، پلاتین و آموزش پرستاری
واحد شبکه و زیر ساخت :
- راه اندازی Veeam backup در دیتاسنتر ساختمان جدید
- پشتیبان گیری از سرورهای موجود بیمارستان و تست دوره ای آن به صورت مستمر
- ایجاد شبکه جدید ، نصب و پیکربندی سوئیچ 9200 در کلینیک سرپایی و برقراری ارتباط کلینیک تا ساختمان جدید از طریق فیبرنوری مستقیم
- عیب یابی و ارتقاء روش های دسترسی امن به سامانه ی بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه ها
- اختصاص مسیر اختصاصی و پشتیبان برای دسترسی به سامانه ها و وب سرویس های بیمه ای و وزارتی برای واحدهای حساس مانند داروهای خاص و کلینیک های عمومی و تخصصی
- راه اندازی سوییچ های مجتمع تصویربرداری در طبقه منفی یک ساختمان جدید
- راه اندازی سوییچ های آشپزخانه و انبارها در ساختمان جدید
- راه اندازی سیستم جامع مانیتورینگ سوییچ ها، سرورها و کلاینت ها
- مستند سازی سوییچ های متصل شده به سوییچ core
- برقراری ارتباط با فضای ابری ساتیا و آرشیو سازی اطلاعات بر روی این فضا
- پشتیبان گیری از دیتابیس his و تست آن به صورت مستمر
- ارتقا dhcp سرور
- عیب یابی سوییچ core
- جابجا کردن سرورهای ستاد به اتاق سرور بیمارستان
- درست کردن ارتباط his با سامانه های تامین اجتماعی
- ایجاد شبکه Pasive و اعمال سیاست های ارتباطی و امنیتی مربوط به واحد های واکسیناسیون، داروخانه ، پلاتین و آموزش پرستاری
واحد HIS :
- راه اندازی ارسال آزمایش های واحد آزمایشگاه به سپاس و پیگیری اصالح کد لوئینک و حدود هر تست
- راه اندازی تجهیزیار در واحد ملزومات داروخانه
- رفع مشکالت کاربران HIS بیمارستان(بستری اشتباه بیمار – تعداد خدمات باال – داروخانه و ثبت اشتباه دارو و ... ) به صورت مستمر
- رفع مشکالت واحد اسناد و حسابداری و صعب العلاج در سامانه رز به صورت مستمر
- تهیه گزارش درخواستی واحد های (درآمد دانشگاه – درآمد بیمارستان - آمار و مدارک پزشکی –بهبود کیفیت – اتاق عمل – تصویربرداری و ...اعم از گزارش حق العمل کای جراح، گزارش اتباع با شماره پرونده ، گزارش بیماران بدهکار، گزارش علل رضایت شخصی و ... )
- تطبیق HIS با دستورالعمل های ابالغی وزارت متبوع
- پیگیری حل مشکل کارآمد اورژانس بیمارستان
- ایجاد کاربری پرسنل جدیدالورود بیمارستان و جابجایی های انجام شده به همراه ایجاد و محدودیت دسترسی ها
- رفع ماهیانه خطاهای کارآمد پرستاری
- راه اندازی بخش کاردرمانی و گفتار درمانی در سیستم HIS و تعاریف کاربری های مربوطه
- رفع خطاهای واحد تزریقات خاص در بخش نورولوژی
- راه اندازی پوز جدید داروخانه مخدر در HIS
- راه اندازی پوز واحد کاردرمانی و گفتار درمانی
- پیگیری و ایجاد گزارشات سامانه سجاد (12 گزارش)
- راه اندازی تنظیمات جدید بیمه پایه ایران و بیمه تکمیلی
- رفع خطاهای صندوق و کد پذیرش های مربوط به واحد درآمد
- اصلاح گزارشات واحد داروخانه با ارز ترجیحی
- رفع کسورات و خطاهای مربوط به سامانه رز
- رفع خطاها، ارسال و رفع قفل پرونده ها مربوط به سامانه سپاس
- رفع خطاهای استحقاق سنجی بیماران
- آموزش HIS و رفع مشکالت کار با سیستم کاربران جدید الورود
- ارتباط با شرکت تیراژه، ثبت تیکت ها و پیگیری حل مشکالت سیستم HIS


نظر شما :