مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی به عنوان یکی از زیر مجموعه های معاونت توسعه مدیریت و منابع، تامین کننده نیازهای پشتیبانی واحدهای تابعه استان و ارائه دهنده خدمات رفاهی و ورزشی به کارکنان خدوم و زحمت کش در دانشگاه علوم پزشکی اراک و نیز سیاستگذار و برنامه ریز در سطح کلان استان می باشد. انجام کلیه امور جاری، عمومی و تخصصی، شامل: خرید و تامین تجهیزات تخصصی، انواع معاملات عمده، خرید و تامین انواع مواد و لوازم مصرف شدنی، تجهیزات اداری و سخت افزاری، برگزاری همایش ها و سمینارها، انجام تعمیرات ساختمان و خودرو، امور مهندسی و نگهداشت فضا، تاسیسات و تجهیزات، تامین سوخت خودروهای دولتی، تامین آژانس، بلیط هواپیما، خدمات نظافت و پذیرایی، انبار داری، تلفن، خدمات قراردادهای عمومی، هزینه های آب، برق، گاز در کنار ارائه مجموعه ای از خدمات رفاهی و ورزشی به کارکنان، از جمله وظایف این مدیریت می باشد؛ به طوری که انجام شایسته این امور نقش بسزایی در پیشرفت فعالیت های تخصصی معاونت ها و واحدهای ستادی و نیز ایجاد رضایت مندی، افزایش نشاط و انگیزه مدیران و کارکنان و به دنبال آن، تحقق اهداف عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد داشت.
شرح وظایف اجرایی /عملیاتی متصدی پست سازمانی : مدیر امور پشتیبانی و رفاهی
شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و راهبردی آن با هماهنگی مقام مافوق
تهیه گزارش از فعالیتها، پیشرفتها و مشکلات جهت مافوق
انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع میشود
ایجاد زمینه مشارکت فعالیت بخش غیردولتی در سرمایهگذاریها
بهکارگیری مدیریت سبز در بهینهسازی مصرف حاملهای انرژی
منطقیسازی هزینههای حوزه سلامت و امور پشتیبانی از طریق برآورد و خرید متمرکز کالا و خدمات
ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی
پیادهسازی نظام نامه زیباسازی و مبلمان شهری در دانشگاه
وظایف برنامه ریزی / سازماندهی / نظارت / هماهنگی
برنامه ریزی، سیاست گذاری، تدوین برنامه عملیاتی سالیانه امور پشتیبانی به منظور نگهداری وتوزیع کالاهای مورد نیاز دانشگاه
تدوین سیاستهای اجرائی به منظور ارتقائ کلیه فرایندهای مربوط به حوزه رفاهی وپشتیبانی دانشگاه
بررسی ، پیش بینی و برآورد نیازهای تدارکاتی دانشگاه برای دریافت و توزیع اعتبارات تخصیص یافته
بررسی و شناخت نارسایی ها و مشکلات حوزه مدیریت و اهتمام در جهت رفع آنها
ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی واحدهای تابعه و ارائه راهنمایی های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی مربوطه
مدیریت و نظارت بر فرایند برون سپاری به بخش خصوصی
ارتقاء شاخصهای ارزیابی امور قابل واگذاری حوزه پشتیبانی
تدوین برنامه استراتژیک مدیریت امور پشتیبانی
استفاده بهینه از فرصتها و رفع تهدیدها در حوزه امور پشتیبانی
مدیریت بر خرید بیمهنامههای مورد نیاز اشخاص و اموال دانشگاه
تحقق اهداف امور پشتیبانی از طریق تشکیل کمیتهها و کارگروههای تخصصی
پیادهسازی طرح نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه به صورت سامانه یکپارچه پایش برنامه عملیاتی (HOP)
ارتقاء روشهای تأمین تجهیزات پزشکی واحدهای تابعه
تسهیل در فرآیندهای جاری مدیریت پشتیبانی و برونرفت از نظام تمرکز
راهبری و نظارت بر فرآیند زنجیره تأمین کالا و خدمات
آموزش /پژوهش /نوآوری / بهبود کیفیت
بررسی و مطالعه قوانین ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهای مربوطه و در صورت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان
نهادینه نمودن تحقیق و توسعه در فعالیتهای امور پشتیبانی