اداره حسابداری معاونت توسعه

تعداد بازدید:۳۲۲۱
اداره حسابداری معاونت توسعه

مسئول واحد :

خانم اکرم آب باریکی نشلجی -   مسئول مالی معاونت توسعه

همکاران :

آقای امین محبی

خانم ساحله ابراهیمی

حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی بر استفاده از اطلاعات حسابداری برای مدیران در سازمانها، جهت مهیا کردن آنها برای تصمیم سازی کسب و کار آگاهانه تأکید دارد که به آنها اجازه می‌دهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند. حسابداری مدیریت به مدیریت در ارائه حوزه عمل بیشتر در استفاده بهینه‌تر از اطلاعات برای ترسیم  چشم‌اندازهای مدیریت  کمک می‌نماید چرا که این اطلاعات مورد نیاز است و بمنظور اطمینان‌بخشی از برنامه‌ریزی، کنترل، ساماندهی و تصمیم‌گیری صحیح حسب توابع در اختیار و در کنترل می‌باشد. از طرفی دیگر حسابداری مالی با استفاده از اطلاعات واقعی حقایق زمان را در جهت مسیر تکامل و حرکت شرکت نشان می‌دهد.

به گفته انجمن حسابداران خبره مدیریت (CIMA)، حسابداری مدیریت فرآیند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع‌شان می‌باشد. حسابداری مدیریت همچنین تهیه گزارش‌های مالی را نیز برای گروه‌های غیرمدیریتی مانند ذینفعان، بستانکاران، سازمان‌های قانونگذار و مراجع مالیاتی را شامل می‌شود.

-تامین اعتباردرخواست های خرید مربوط به کلیه واحد های ستادی دانشگاه و واحد معاونت غذا ودارو

2-ثبت و صدور کلیه اسناد حسابداری مالی و قراردادهای واحد معاونت توسعه در سیستم نظام نوین مالی

3-تهیه و تنظیم گزارشات مالی و تراز مانده حسابها جهت کنترل حساب ها و بستن حساب ها در پایان دوره مالی

4-تهیه گزارشات لازم از وضعیت اعتبارات و عملیات مالی مرکز و ارائه به مقام مافوق وحوزه ستاد دانشگاه

5-اخذ مغایرت بانکی حساب های حوزه پشتیبانی و رفاهی و تهیه صورت مغایرت بانکی

6-کنترل پیگیری و نظارت مستمر برثبت و ارسال سپرده ها و ضمانت نامه های موجود به واحد مالی ستاد دانشگاه و آزاد سازی آنها

7-تنظیم تفاهم نامه بودجه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع درابتدای هرسال مالی

8-نظارت بر حسن اجرای امور محوله به کارکنان سرپرستی و راهنمایی و آموزش مداوم کارکنان واحد

9-کنترل انبارها درسیستم نظام نوین مالی و بررسی اسناد و حواله های صادره از انبار

10-پرداخت تنخواه گردان کارپردازی حسب دستور مقام مافوق و کنترل و تسویه در طی دوره های مالی طبق آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه

11-کنترل و پیگیری مانده علی الحساب و پیش پرداخت سنواتی جهت قطعی کردن اسناد هزینه

12-تهیه و تنظیم کلیه اسناد مالی و ارسال به امور مالی ستاد دانشگاه

کلیدواژه‌ها: حسابداری مدیریت تصمیم سازی مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی

آخرین ویرایش۱۰ فروردین ۱۴۰۴