اداره رفاه و تربیت بدنی

تعداد بازدید:۱۱۵۲۴
اداره رفاه و تربیت بدنی

معرفی واحد رفاه کارکنان

امور رفاهی عبارت است از مجموعه عملیاتی که باعث حل مشکلات کارکنان شده و نیازهای داخل و خارج سازمانی آنها (اعم از نیازهای مادی و معنوی و روانی) را حتی‌المقدور مرتفع می‌سازد و آنها را از نظر جسمانی و روانی سالم نگاه می‌دارد. بدین ترتیب، سازمان‌های مختلف نسبت به احتیاجاتی که کارکنان دارند در حد توان خود برنامه‌های رفاهی مختلفی را اجرا می‌کنند. رفاه کارکنان از جایگاه خاصی در فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک برخوردار می باشد و لازم است همان طور که مسوولین محترم دانشگاه مساعی خود را در جهت گسترش تمامی زمینه‌ها برای الگو قرار دادن دانشگاه بکار می برند در زمینه رفاه کارکنان اقداماتی انجام دهند که بتواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد. مسلما با ایجاد رفاه نسبی و رضایت کارکنان و ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روانی ایشان ، انگیزه آنان برای ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت که اثرات آن زمینه ساز فعالیت‌های دانشگاه می باشد، بیشتر می شود و می‌توان با مدیریتی صحیح با استفاده از منابع دانشگاه، کمک کارکنان و سایر منابع خارج دانشگاه، رفاه کارکنان را به نقطه مطلوب در مدت کوتاهی رساند و با ارایه خدمات مشاوره‌ای،آموزشی و ظرفیت سازی، سیاحتی زیارتی، تهیه لوازم مورد نیاز کارکنان، گسترش فضاهای ورزشی،برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی مسکن، وام‌های مختلف و خدمات درمانی و تشکیل اردوهای مختلف به همراه خانواده ها ، حضور در مسابقات ورزشی ، نسبت به افزایش سطح رفاه کارکنان اقدام نمود.

مدیریت رفاه کارکنان

اداره رفاه و ورزش کارکنان از مباحث بنیادی حوزه پشتیبانی دانشگاه بوده و می باشد و نقش پررنگ و تأثیرگذاری در شکل گیری انگیزه ها،پتانسیل و بهبود عملکرد یک سازمان را ایفا می کند.افزایش تسهیلات رفاهی از جمله ایجاد زمینه های گردشگری،تفریحی،ورزشی و رفاهی همواره باعث بالا رفتن انگیزش و بهره وری کاری خواهد بود.

دامنه تسهیلات رفاهی ، ورزشی و خدماتی ارتباط تنگاتنگی با نوع نگرش سیستم مدیریتی دانشگاه دارد ، دانشگاه علوم پزشکی بایستی دارای امکانات رفاهی و ورزشی نسبتاً ‌مناسبی باشد و مسئولین دانشگاه بایستی تلاش نموده تا با توسعه فعالیتها، امکانات و یا تسهیلات رفاهی خستگی امورجاری پرسنل را برطرف نمایند.

شرح وظایف مسئول اداره رفاه :

شرح وظایف اجرایی/ عملیاتی متصدی پست سازمانی : رئیس اداره رفاه و تربیت بدنی کارکنان

  1. تدوین برنامه عملیاتی اختصاصی  اداره رفاه و تربیت بدنی کارکنان دانشگاه
  2. بررسی  تقویم ورزشی سالیانه و تصویب آن در شورای اداری مدیریت
  3. بررسی و مطالعه قوانین ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهای مربوطه و در صورت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
  4. بررسی، درخواست و پیگیری خرید تمامی  تقاضاهای مورد نیاز اموالی و غیر اموالی امور رفاهی و تربیت بدنی کارکنان و نظارت بر توزیع منطقی و مصرف و استفاده صحیح آنان
  5. تجزیه و تحلیل و بررسی روند تغییرات  دانشگاهی و محیطی و تاثیر آنها در امور رفاهی و ورزشی کارکنان و تهیه گزارشات مربوطه.
  6. تهیه و ارائه به موقع  گزارش عملکرد و مشکلات و ارائه راه حل  و راهکار مناسب به مراجع ذیربط.
  7. انجام سایر اموریکه در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع میشود

وظایف برنامه­ ریزی / سازماندهی/ نظارت/ هماهنگی

  1. برنامه ریزی در خصوص تامین نیازمندیهای رفاهی و ورزشی کارکنان در چارچوب بخشنامه ها و امکانات موجود
  2. برنامه ریزی جهت ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی و بیمه های مسئولیت و اموال و تجمیع امور بیمه ای در قالب انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه ای
  3. ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی مربوطه
  4. نظارت بر تشکیل کمیته های مرتبط با حضور اعضای کمیته ها و پیگیری مصوبات ومفاد صورتجلسه مربوطه 
  5. نظارت بر تنظیم و عقد قرارداد ورزشی با مربیان تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات
  6. نظارت بر امور اماکن زیارتی و سیاحتی دانشگاه و نظارت بر نحوه ارائه خدمات این اماکن
  7. هماهنگی با نمایندگان ورزشی واحدها در اجرای مسابقات طبق تقویم ورزشی مصوب
  8. همکاری با سایر دانشگاه ها و وزارت بهداشت جهت به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری در زمینه امور رفاهی
  9. مشارکت درانتخاب مربیان مجرب جهت فعالیت‌های مختلف ورزشی
  10. همکاری و همفکری با مدیریت امور مالی جهت تعامل با بانک های عامل جهت اعطای تسهیلات و سهمیه وام ها

آموزش/پژوهش/نوآوری/ بهبود کیفیت

  1. ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
  2. ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
  3. تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان زیرمجموعه

شرح وظایف اجرایی/ عملیاتی متصدی پست سازمانی :کارشناس امور رفاهی کارکنان

مطالعه مستمر قوانین ، بخشنامه ها و دستورالعملهای مربوط به حوزه کاری

برقراری ارتباط با موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات رفاهی، تورها، گردشگری و خرید لوازم خانگی

اقدام در خصوص تامین وارائه خدمات رفاهی به کارکنان(بن نقدی وغیر نقدی ،اردوها و ... ( طبق ضوابط و دستورالعملها

اقدام در خصوص تنظیم وتمدید قراردادهای مرتبط با خدمات رفاهی

انعقاد قراردادهای رفاهی با اماکن مذهبی وسیاحتی در دیگر شهرها

انجام مکاتبات لازم به منظور کمک هزینه جوایز شاگردان ممتازکارکنان و مهدهای کودک

انجام امور مربوط به تسهیلات نقدی در قالب وام و امور مربوط به تهیه سبد ارزاق

تهیه و تنظیم گزارش کارشناسی حسب نیاز مقام مافوق

وظایف برنامه ­ریزی / سازماندهی/ نظارت/ هماهنگی

 برنامه ریزی جهت سهمیه بندی و ثبت نام متقاضیان به منظور استفاده از اماکن اقامتی در سفرهای تابستانی

ارائه پیشنهاد جهت طرح های خدمات رفاهی در راستای ارتقائ سطح انگیزشی کارکنان

هماهنگی با امور رفاهی سایردانشگاههای علوم پزشکی  جهت استفاده همکاران از خدمات رفاهی آنان

آموزش/پژوهش/نوآوری/ بهبود کیفیت

ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم

ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه

شرح وظایف اجرایی/ عملیاتی متصدی پست سازمانی :کارشناس امور تربیت بدنی کارکنان

تهیه  و تدوین تقویم ورزشی سالیانه و تصویب آن در شورای اداری مدیریت

مطالعه مستمر قوانین ، بخشنامه ها و دستورالعملهای مربوط به حوزه کاری

تنظیم و عقد قرارداد ورزشی با مربیان تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات

انتخاب مربیان مجرب جهت فعالیت‌های مختلف ورزشی

آماده‌سازی و اعزام تیمهای مختلف ورزشی کارکنان و اساتید به مسابقات استانی و کشوری

معرفی کارکنان جهت بهره مندی از مراکز ورزشی.

 تهیه و تنظیم گزارش کارشناسی حسب نیاز مقام مافوق

انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع میشود

وظایف برنامه ­ریزی / سازماندهی/ نظارت/ هماهنگی

نظارت بر نحوه انجام فعالیت‌های ورزشی کارکنان و مربیان و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها

نظارت بر نحوه مراقبت از تجهیزات ورزشی دانشگاه

همکاری با مسئول سالنهای ورزشی در تدوین برنامه تعامل با واحدهای تابعه دانشگاه و ادارات دیگر در خصوص برنامه های

ورزشی

هماهنگی با نمایندگان ورزشی واحدها در اجرای مسابقات طبق تقویم ورزشی مصوب

درخواست وسایل ورزشی مورد نیاز تیم‌های مختلف

آموزش/پژوهش/نوآوری/ بهبود کیفیت

ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه

برگزاری دوره های آماده سازی تیم های ورزشی واحد جهت شرکت در مسابقات منطقه ای،سراسری،المپیاد و بین المللی.

ثبت نام از کارکنان, اساتید و خانواده در کلاسهای آموزشی فعالیت‌های مختلف ورزشی 

برگزاری کلاس‌های ترم تابستانی برای فرزندان کارکنان در رده‌های سنی مختلف.

فرآیند کاری اداره رفاه و تربیت بدنی :

1- جهت استفاده از کلیه امکانات و تسهیلات رفاهی از جمله استفاده از هتل های طرف قرارداد با دانشگاه ، ثبت نام بیمه مکمل درمان ، بلیط استخر و ... همکاران محترم میتوانند از طریق سامانه رفاهی خود که کلمه عبور و رمز آن کد ملی ایشان میباشد وارد شده و از طریق ماژول مربوطه اقدام نمایند، همچنین جهت استفاده از سایر تسهیلات که نیاز به دریافت معرفینامه میباشد(فروشگاه های طرف قرارداد جهت استفاده از تسهیلات اقساطی و تخفیف خرید نقدی ) میتوانند از ماژول نامه ها اقدام به دریافت معرفینامه مربوطه نمایند .(آدرس سامانه : https://refahi.arakmu.ac.ir)

جهت وارد شدن به سامانه رفاهی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کلیلک بفرمائید

2- جهت رزرو در مهمانسراهای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور همکاران میتوانند وارد سامانه مهمانسرای وزارت بهداشت شده ابتدا گزینه ثبت نام و احراز هویت را انتخاب پس از وارد نمودن کد ملی، کد تائید به شماره همراه ایشان ارسال میگردد (لازم به ذکر است در صورت تغییر شماره همراه ابتدا از طریق کارگزینی اقدام به ویرایش در سامانه آذرخش، سپس با اداره رفاه هماهنگ نمائید)  پس از ورود اقدام به ثبت درخواست نمایند (https://mihmansara.behdasht.gov.ir).

جهت وارد شدن به سامانه مهمانسراهای وزارت بهداشت کلیلک نمائید

3 -بیمه مکمل درمان :

تغییر لیست بیمه شدگان و افراد جدید الاستخدام :

1- ثبت درخواست   2- ارسال اطلاعات به مدیریت پشتیبانی و رفاهی    3- دریافت معرفینامه    4- مراجعه به بیمه به همراه معرفینامه و حکم کارگزینی (افراد جدیدالاستخدام)  حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ استخدام

چنانچه کارمند بیمه شده، متقاضی تغییر لیست افراد زیرمجموعه خود باشد (اضافه یا کم کردن قانونی افراد)، می بایست ظرف مدت 20 روز از تغییر ایجاد شده (فرزند تازه متولد شده، ازدواج، فوت، طلاق و....) درخواست خود را به مدیریت واحد محل خدمت تسلیم نموده و مدیر مرکز مکلف است نامه فرد متقاضی را به همراه تکمیل فایل اکسل اطلاعات مربوطه به مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی ارسال نماید و شخص همکار مکلف است راساً موضوع را پیگیری نماید.

نحوه ارسال مدارک خسارت بیمه تکمیلی ایران:
1-کلیه پرسنل محترم می بایست اپلیکشن بیمه ایران را در موبایل خود نصب نمایند. جهت دانلود به سایت بیمه ایران مراجعه یا از فایل پیوست شماره 1 همین نامه استفاده نمایند. (در صورتیکه افراد غیر اصلی شماره دیگری ثبت نموده باشند، برنامه مذکور را باید برای تمامی این افراد فعال نمائید.)
2- همکاران محترم برگه‌ های خسارت درمان سرپایی خود را در اپلیکیشن بارگذاری نموده و ظرف مدت کمتر از ۱۰ روز اصل مدارک را به نماینده بیمه ایران (شرکت ارزیاب) که جدول حضور ایشان به پیوست موجود است تحویل نمایند. (اگر مدارک خسارت کد رهگیری الکترونیک داشته باشد نیاز به تحویل مدارک نیست). ضمناً مدارک بستری می بایست بصورت حضوری به نماینده تحویل گردد.

معرفی همکاران:

 1     سارا ولی زاده          دکترا تربیت بدنی                             کارشناس مسئول اداره رفاه و تربیت بدنی                  
3    فاطمه آتشکار مقدم  کارشناس ارشدمدیریت منابع انسانی و امور فرهنگی     کارشناس رفاه و تربیت بدنی 

4    حبیب مبارک آبادی          کارشناس تربیت بدنی

                         تلفن مستقیم :       33132720-086      داخلی :  2208                  

کلیدواژه‌ها: امور رفاهی امور ورزشی اسکان هتل استخر سیاحتی زیارتی اردو برنامه ریزی تسهیلات اعتباری بیمه نامه بیمه مکمل درمان بیمه آتش سوزی

آخرین ویرایش۱۰ فروردین ۱۴۰۴