اخباراصلی - آرشیو

آموزش به دانش آموزان هنرستان حدید

پیشگیری از سوانح و حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال و آموزش استفاده از کپسول اطفاءحریق

آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث ناشی از چهارشنبه آخرسال و آموزش استفاده از کپسول اطفاء حریق در هنرستان پسرانه حدید متوسطه دوم توسط نیروی مجرب آقای میری از هلال حمر و مراقب سلامت مرکز جامع سلامت حضرت زینب س انجام شد .

ادامه مطلب
آموزش همگانی سلامت محور شهروندان با اولویت نیازسنجی آموزش سلامت استان
برپایی میز خدمت و ایستگاه سلامت در محل مصلی آیت ا..دانش

آموزش همگانی سلامت محور شهروندان با اولویت نیازسنجی آموزش سلامت استان

این ایستگاه سلامت با هدف پایش سلامت شهروندان و ارایه خدمات و آموزش همگانی سلامت محور شهروندان با اولویت نیازسنجی آموزش سلامت استان با موضوع پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون و کرونا در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی برپاشد ،خدماتی نظیر سنجش قندخون و سنجش فشارخون و پاسخگویی به سوالات سلامت محور و توزیع پمفلت های آموزشی سلامت به صورت رایگان به مراجعه کنندگان در نماز جمعه در ایستگاه ارائه شد .

ادامه مطلب
همایش پیاده روی و روز درخت کاری
روز درخت کاری

همایش پیاده روی و روز درخت کاری

هم زمان همایش پیاده روی با همکاری سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست شهرستان آشتیان به مناسبت بزرگداشت روز درخت کاری چندین اصله نهال توسط ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان جناب آقای محسنی و سرپرست محترم مرکز بهداشت جناب آقای محمدی و ریاست محترم سازمان منابع طبیعی جناب آقای ابوطالبی کاشته شد .

ادامه مطلب
پیشگیری از حوادث و سوانح مرتبط با خانه تکانی

حوادث و بلایا

برگزاری جلسه آموزشی در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت شهرستان آشتیان با موضوع خانه تکانی و خطر های مرتبط با آن ویژه گروه هدف سفیران سلامت محله مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب س با حضور کارشناس محترم مدیریت حوادث و بلایا جناب آقای میرایی

ادامه مطلب
خاک برداری زمین خانه بهداشت فیض آباد

عملیات خاک برداری وآماده سازی محل احداث خانه بهداشت روستای فیض آباد

با حمایت مهندس وروانی فراهانی سرپرست فرمانداری شهرستان آشتیان وپیگیری های انجام شده توسط بخشداری مرکزی عملیات تخریب ،خاکبرداری وآماده سازی محل احداث خانه بهداشت روستای فیض آباد به همت شورای اسلامی ودهیار روستا باهمکاری اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان وشهرداری آشتیان اجراوجهت شروع عملیات احداث ساختمان تحویل شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آشتیان گردید .

ادامه مطلب
خدمت رسانی دندنپزشکان خیر شهرستان آشتیان

خدمت رسانی ماهانه خیرین

خدمت رسانی دندانپزشکان خیر آقایان دکتر رضایی پور ،سمیعیان ،وخسروخانی به همشهریان و حضور ماهانه در درمانگاه شهیدکاشفی در جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۱۲انجام شد .

ادامه مطلب
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: معاونت ها و شبکه های مختلف در شهرستان ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا ذخیره ی خوبی از تجهیزات، لوازم، دستگاه ها، داروها و ارائه مطلوب خدمات در این ایام داشته و به مردم ارائه دهند.
برنامه ریزی بهداشتی و درمانی برای چهارشنبه آخر سال، ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: معاونت ها و شبکه های مختلف در شهرستان ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا ذخیره ی خوبی از تجهیزات، لوازم، دستگاه ها، داروها و ارائه مطلوب خدمات در این ایام داشته و به مردم ارائه دهند.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در جلسه با روسای شبکه های تابعه، روسای مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها بیان کرد: استان مرکزی به دلیل اینکه در شاهراه مواصلاتی است، تردد زیاد دارد و متاسفانه اتفاقات زیادی نیز رخ می دهد که این حوادث با حوادث چهارشنبه آخر سال ادغام و ازدحام مراکز درمانی را دوچندان خواهد کرد و به همین دلیل کلیه ی مراکز باید ضمن آمادگی لازم برای مواجهه با حجم بالای مراجعات از الان برای کشیک پرسنل و پزشکان اقدامات لازم را انجام دهند. وی افزود: با مدیریت خوب می توان سطح خدمات ارائه شده ی این بخش را ارتقاء داد و میزان مشارکت پرسنل و کادر درمان به خصوص پزشکان و متخصصین را افزایش داد. وی تاکید کرد: مدیران، راهکارهای افزایش درآمد و کاهش هزینه های حوزه ی بهداشت و درمان را بررسی و برای رسیدن به این مهم تلاش و برنامه ریزی کنند. وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نیز به خاطر حفظ سلامت مردم، باید هزینه نمود چرا که صرفه جویی در بخشی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد، عاقلانه و منطقی نیست. دکتر امانی گفت: باید از ظرفیت بیمارستان ها به درستی استفاده و تعداد مراجعین و بیماران را در شبکه ها و بیمارستان ها ساماندهی کرد.

ادامه مطلب
پروژه های عمرانی حوزه ی سلامت شتاب می گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: دولت برای اتمام طرح های عمرانی، برنامه ی ۳ ساله تدوین کرده است.

به گزارش وب دا مرکزی، علی‌اکبر اسدی بیان کرد: یکی‌ از راهبردهای اصلی دولت جهادی سیزدهم، ترسیم برنامه زمانی سه ساله برای انجام فعالیت‌های عمرانی است که در این راستا، طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی بر اساس چارچوب مشخص احصا و طبق برنامه زمان‌بندی در دستور کار تکمیل قرار دارد و سعی بر آن است که منابع به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تخصیص یابد و در صورت امکان، عملیات اجرایی طرح جدیدی کلید نخورد. وی افزود: امسال ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان مرکزی پیش‌بینی شده است، که تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال در این راستا به استان مرکزی تخصیص یافته که همزمان با سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان، رقم قابل توجه دیگری در نظر گرفته شد تا بتوان شماری از این طرح‌ها را در چند ماه آتی به بهره‌برداری رساند. بازدید سرپرست شبکه بهداشت و درمان آشتیان از روند تکمیل پروژه ساخت مرکز حضرت زینب س با اجرای نما ساختمان ،اتصالات لوله و.....انجام شد.

ادامه مطلب
گاز مونوکسید کربن، ۷۲ نفر را در بهمن ماه مسموم و ۸ نفر را به کام مرگ کشاند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه عدم توجه به خطرات گاز مونوکسید کربن، باعث خسارات جانی و حوادث زیادی در سال می شود.

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد بیان کرد: تنها در بهمن ماه سال جاری ۷۲ نفر توسط گاز CO که بسیار خطرناک و کشنده است، مسموم و ۸ نفر نیز فوت شده اند. وی از هم استانی های خود خواست با توجه به سرمای هوا در این ایام و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی، دقت بیشتری در این زمینه داشته و از وسایل گرمایشی استاندارد، در محیطی با تهویه مناسب استفاده نمایند. مونوکسید کربن با نام “قاتل خاموش” شهرت دارد؛ این ترکیب یک گاز سمی بدون رنگ و بو است که حتی مقدار کمی از این گاز، به خصوص برای کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده می‌تواند کشنده باشد.

ادامه مطلب
بیست و هفتمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاهی برگزارشد

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرحله دانشگاهی مسابقات آوایی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد بیات بیان کرد: در ۱۷ رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ ۱،۳،۵،۱۰،۱۵،۲۰ جز قرآن کریم، اذان، همخوانی، تواشیح، مداحی، حفظ سوره ملک، صحیح خوانی قرآن، آیین سخنوری و فصیح خوانی نماز، با حضور ۱۰۰ نفر شرکت کننده آقا و خانم در سه بخش اساتید و کارکنان و دانشجویان برگزار شد. وی افزود: نفرات اول این مسابقات که ۸۰ درصد امتیاز را کسب نموده اند به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد، نفرات دوم و سوم نیز که امتیاز کافی را کسب نمودند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. وی تاکید کرد: فایل قرائت برگزیدگان مرحله مقدماتی کشوری تا ۱۰ اسفندماه به مرکز قرآن وزارتخانه ارسال خواهد شد و نفرات برگزیده کشوری در اردیبهشت و خرداد ماه سال بعد برای رقابت با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شهر ساری اعزام خواهند شد. در این مسابقات آمنه رحیمی آشتیانی در رشته قرایت تحقیق در بخش کارکنان حایز رتبه اول شدوبه مرحله کشوری راه یافت .

ادامه مطلب