شرح وظایف
هیات امناء موسسه:
- تصویب آئین نامه داخلی
- تصویب برنامه های راهبردی و عملیاتی فعالیت ها در سطح موسسه
- سیاستگذاری و پیگیری در اجرای فعالیتهای موسسه در محورهای برنامهریزی، امور خدمات سلامت ، امور آموزشی، پژوهشی و فن آوری ،امور مالی، اداری و منابع انسانی و تعیین چارچوب های کوتاه مدت و بلند مدت به جهت توسعه و دستیابی به اهداف مرتبط به امور ذکر شده
- تصویب سازمان و تشکیلات اداری موسسه براساس ضوابط و پیشنهادات وزارتخانه
- تصویب بودجه تفصیلی (برآوردی – عملکردی-اصلاحیه) و تراز سالیانه
- تعیین حسابرس، مدیرمالی و رئیس دبیرخانه هیات امناء موسسه
- تصویب نحوه وصول درآمدهای اختصاصی و هزینه کرد آن
- تصویب آئین نامه اجرایی در سطح موسسه( اداری، استخدامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی، مالی و معاملاتیو....)
- تائید و تصویب گزارش حسابرسی سالیانه موسسه
- تائید وتصویب گزارش عملکرد و شاخص های مرتبط
- فراهم نمودن زمینه های مشارکت های مردمی و اجتماعی و جلب همکاری خیرین و علاقه مندان این عرصه در توسعه امور مرتبط
- سایر موارد حسب مورد پیشنهادی از طرف موسسه یا وزارتخانه در اداره امور موسسه
|
دبیرخانه هیات امناء موسسه:
- پیگیری و مشارکت در اجرای مصوبات هیات امناء در سطح موسسه
- هماهنگی در تدوین و پیگیری اجرای برنامه های راهبردی و عملیاتی پیشنهادی در سطح موسسه
- هماهنگی در تدوین پیشنهادات و دستور جلسات و پیگیری از طریق دبیرخانه مرکزی هیات امناء در تنظیم نهایی صورتجلسات و ابلاغ مصوبات
- برنامه ریزی در برگزاری جلسات هیات امناء موسسه( عادی- فوق العاده ) و فراهم نمودن امکانات اجرایی در برگزاری و تشکیل جلسات( از قبیل مستندات، دعوتنامه ها، پیش بینی مکان مناسب و....)
- ایجاد فضای مشارکت و همکاری بین بخشی و فرابخشی در راستای تکالیف و سیاست های مدرن که توسط هیات امناء و برای موسسه تصویب می شود با همکاری معاونت های موسسه و سایر نهادهای استانی و کشوری
- همکاری و هماهنگی با مدیریتهای بودجه و مالی موسسه در ارائه به موقع جداول بودجه ،گزارشات مالی و حسابرسی به هیات امناء
- مستندسازی، طبقهبندی اطلاعات و مصوبات هیات امناء و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین اعضای هیات امناء و معاونتهای تخصصی موسسه در حسن اجرای تکالیف
- مدیریت فعالیت کمیسیون های تخصصی در سطح موسسه جهت ارائه توصیه ها و نظرات کارشناسی به هیات امناء
|
کمیسیون دائمی هیات امناء موسسه:
- بررسی مقدماتی و اعلام نظر نسبت به پیشنهادات از سوی موسسه جهت طرح در هیات امناء
- ارزیابی و تحلیل گزارش حسابرسی و ارائه به هیات امناء
- بررسی بودجه و برنامه عملیاتی موسسه جهت طرح و تصویب در هیات امناء
- بررسی و ارائه گزارش کارشناسی بر موضوعاتی که از سوی هیات امناء جهت بررسی تکمیلی ارجاع میشود
- بررسی و اصلاح جداول بودجه تفصیلی موسسه برای تصویب در هیات امناء
- ارزیابی گزارش سالیانه عملکرد موسسه و ارائه نظرات به هیات امناء
- سایر مواردی که از طرف هیات امناء بابت بررسی های بیشتر و کارشناسی ارجاع می شود
|
چارچوب کلی وظایف دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه
همکاری و فعالیت با ریاست دانشگاه جهت اقدامات و تکالیف مرتبط با مصوبات هیات امناء و مشارکت حسب نیاز با معاونین ذیربط و نیز مشارکت و مساعدت در برگزاری و پیگیری اقدامات هیات امنای بیمارستان ها .
برنامه ریزی و هماهنگی در تدوین پیشنهادات و دستور جلسات هیأت امناء دانشگاه و مشارکت با دبیرخانه مرکزی هیأت امناء وزارت متبوع در تدوین دستورالعمل ها، دستورات مشترک و تنظیم صورتجلسات ، جمع آوری مستندات مصوبات و... و اخذ تاییدیه اولیه پیشنهادات قابل طرح در جلسه از دبیرخانه مرکزی هیات امنا در وزارت متبوع .
برگزاری جلسات هیات امنای دانشگاه حسب ضرورت با نظر ریاست موسسه بصورت فوق العاده یا عادی خارج از جلسات برنامه ریزی شده سالیانه توسط دبیرخانه مرکزی وزارت متبوع و فراهم نمودن امکانات لازم در ارسال مستندات کامل جلسه به اعضا با فاصله زمانی مناسب (حداقل ده روز قبل از تشکیل جلسه) و دبیرخانه مرکزی .
مطالعه، هماهنگی و همکاری در تدوین برنامه ها و سیاستهای دانشگاه با مبادی ذیربط بخشی و فرابخشی در راستای سیاستهای کلان و تسری آنها در مصوبات هیأت امناء ( در دانشگاه یا حسب نیاز در بیمارستانها.
هماهنگی ومشارکت با مدیریت مالی و مدیریت بودجه دانشگاه در تنظیم وتهیه جداول و گزارشات بودجه ای و مالی، هماهنگی در راستای مصوبات هیأت امناء و پیگیری نهایی نمودن جداول پیشنهادی جهت تصویب در فصل بودجه ریزی و مشارکت در ارائه گزارشات مالی و حسابرسی حسب نیاز و مورد در هیات امناهای دانشگاه یا بیمارستانها .
مطالعه، پژوهش و برنامه ریزی در پایش و نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امناء، ارزیابی عملکرد آن و ارائه گزارش .
مشارکت و همکاری با معاونت ها و واحدهای تخصصی زیر مجموعه دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات ومستندات و پیشنهادات جهت تهیه و تدوین نهایی پیش نویس مصوبات و تصویب آن در هیأت امناء دانشگاه و حسب مورد و نیاز در بیمارستانها.
برنامه ریزی جلسات هیأت امناء و برگزاری جلسات و مشارکت و پیگیری در تنظیم، اصلاح و تائید امضای صورتجلسات، گزارشات عملکرد، حسابرسی، جداول بودجه و مالی و... با همکاری واحدهای تخصصی ذیربط دانشگاه .
بازنگری و مطالعه دستورالعمل ها، قوانین مرتبط ، جداول مالی واداری و ارائه اصلاحات در زمینه های مدیریت و فعالیتهای دانشگاه مرتبط با مصوبات هیأت امناء .
مستند سازی و طبقه بندی اطلاعات وایجاد ارتباط و هماهنگی با اعضای هیأت امناء، دبیرخانه مرکزی هیأت امناء وزارت متبوع .
هماهنگی در راه اندازی و فعالیت کمیته های تخصصی هیأت امناء در سطح دانشگاهها در راستای مصوبات، پیشنهادات، تکالیف جلسات هیأت امناء و نیازهای کارشناس دانشگاه .
|
کلیدواژهها:
وظایف امناء هیات امناء هیأت امناء هیأت جلسات دانشگاه هیات تهیه
آخرین ویرایش۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴