اطلاعیه شماره ۱۹ آزمون صلاحیت بالینی

اطلاعیه شماره ۱۹ آزمون صلاحیت بالینی(به همراه چک لیست های آزمون شهریور ۱۳۹۷ )

۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۴ کد : ۵۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۱۶
اطلاعیه شماره ۱۹ آزمون صلاحیت بالینی(به همراه چک لیست های آزمون  شهریور ۱۳۹۷ )

سمه تعالی

اطلاعیه شماره 19

دفتر چه راهنمای  شماره 2

آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری

به همراه چک لیست های آزمون  شهریور 1397

 دریافت فایل کامل اطلاعیه شماره 19

مقدمه:

با سپاس بیکران به درگاه ایزد منان و آرزوی توفیق برای دانشجویان پرستاری ورودی مهر 1394  اراک و دانشجویان آزمون مجدد، راهنمای شماره 2 آزمون صلاحیت بالینی رشته پرستاری در سال 1397 به شرح زیر اعلام می گردد.

تذکر بسیار مهم :

دانشجویان ملزم می باشند، کلیه اطلاعیه های دبیرخانه برگزار آزمون صلاحیت بالینی را تا شهریور 97 با دقت مطالعه نموده و پیگیری نمایند. تنها مرجع صدور اطلاعیه های مربوطه، پرتابل اینترنتی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی  اراک میباشد.

http://school-nurse.arakmu.ac.ir/Portal/Home/Default.aspx

الف) اقدامات روز آزمون

1- حضور در محل آزمون

دانشجویان باید در ساعت 7:00 روز پنج شنبه مورخ 1/6/1397 درمحل برگزاری آزمون واقع در ساختمان مهارت های بالینی حضور داشته باشند. درب های محل امتحان ساعت 7:30 بسته خواهد شد. ساعت شروع آزمون گروه اول 8:00 دقیقه صبح می باشد.

2- راهنمایی درخصوص آزمون:

علاوه بر اطلاعیه هایی که قبلا به دانشجوی ارائه شده است در ساعت 7:15 دقیقه الی 7:30 خلاصه ای از نحوه انجام آزمون به اطلاع دانشجویان خواهد رسید. حضور کلیه دانشجویان الزامی است.

 

2- ثبت نام شرکت کنندگان

دانشجویان باید قبل ساعت 7:30 صبح روز آزمون در واحد ثبت نام ساختمان مهارتهای بالینی برای آزمون ثبت نام نمایند.  همچنین برای احراز هویت دانشجو، کارت دانشجویی یا کارت ملی الزامی است.

استفاده از کلیه وسایل ارتباطی از قبیل تلفن همراه، موبایل، تبلت، لب تاب ممنوع است.

کارت های ورود به آزمون باید بر روی سینه افراد نصب گردد. کارت ورود به آزمون همان کارت دانشجویی یا کارت ملی  است.

دانشجویان گروه اول برای انجام آزمون آماده می شوند. دانشجویان گروه دوم باید به اتاق قرنطیه هدایت شوند. لذا برای این منظور دو اتاق مجزا مخصوص خواهران و برادران باید درنظر گرفته شده است. لازم به ذکر است کلیه وسایل ارتباطی از قبیل تلفن همراه، موبایل، تبلت، لب تاب نباید وارد محل آزمون گردد. دانشجویان می توانند فقط پذیرایی را به اتاق قرنطینه حمل کنند.

- شروع آزمون:

شروع آزمون راس ساعت 8:00 صبح تاریخ 1/6/1397 و با استفاده از زنگ اخبار توسط کارشناس دفتر توسعه اعلام می گردد. با خوردن زنگ اول دانشجویان باید خود را به محل آزمون رسانده و با خوردن زنگ دوم با فاصله حداکثر یک دقیقه با ورود به اتاق در آزمون شرکت نماید. زنگ سوم نشان دهنده پایان آزمون می باشد و دانشجو تا هر مرحله ای از آزمون باید هر چه سریعتر محل آزمون را ترک نماید و با خوردن زنگ چهارم با فاصله حداکثر یک دقیقه بلافاصله در محل ایستگاه بعدی حضور یابد. این مراحل تا پایان امتحان گروه اول ادامه خواهد یافت.

 هر دانشجو موظف است با در دست داشتن ساعت مچی زمان خود را تنظیم نماید. پس از پایان زمان ایستگاه دانشجو باید هر چه سریعتر ایستگاه را ترک نماید و نمی تواند مابقی پروسیجر ها را انجام دهد.

6- نحوه برگزاری آزمون:

این آزمون در مجموع 14 ایستگاه دارد . 4 ایستگاه از 14 ایستگاه برای استراحت طراحی شده است. زمان هر یک از ایستگاه ها، 9 دقیقه+ 1 دقیقه وقت جابجایی است. به هر فراگیر یک شماره عددی از 1 تا 14 داده می شود و این به آن معنا می باشد که دانشجویان هنگام شروع آزمون OSCE ابتدا از ایستگاهی می بایست فعالیت خویش را آغاز نمایند که دارای شماره آن ایستگاه می باشند. لیکن پس از برگزاری اولین آزمون حرکت فراگیران بر طبق عقربه های ساعت به سمت جلو می باشد. این امر قبل از شروع آزمون در ابتدا توسط مسئول هماهنگی آزمون نیز برای فراگیران تشریح می گردد. اعضای تیم اجرایی به فراگیران در انتخاب مسیر صحیح حرکت بین ایستگاه های آزمون کمک می نمایند. یکی از اعضای تیم اجرایی در فواصل مناسب بین ایستگاه ها استقرار یافته و با اتیکت راهنما که روی سینه آنها نصب شده مشخص می باشد. کلیه ایستگاه ها به نحو مناسب از شماره 1 تا 14 شماره گذاری گردیده و مسیر حرکت فراگیران نیز با پیکان مشخص می باشد.

نکات مهم جهت آزمون گیرندگان :

-پوشیدن روپوش سفید و نصب اتیکت شناسایی در این آزمون الزامی است.

- دانشجو باید قبل از ورود به ایستگاه ها حتماَ خودکار یا مداد به همراه داشته باشد، چون در برخی ایستگاه ها خواسته شده است،گزارشات پرستاری بنویسید.

- در این آزمون، پیش قرنطینه خواهیم داشت. زمانی که آزمون دانشجو تمام می گردد، می تواند از مرکز خارج شود.

- آزمون گیرندگان هیچ گونه آموزشی در هنگام آزمون به دانشجویان نمی دهد، بنابراین دانشجو  نباید هیچ گونه راهنمایی درخواست کند، و همچنین نباید در مورد نمره خود صحبت نماید. بدیهی است پس از آزمون نتایج اعلام می گردد.

- هر گونه سر و صدا و بی نظمی در برگزاری آزمون یا تخلف در آزمون منجر به مردود شدن دانشجو و خروج از چرخه امتحان می گردد.

-  مجددا تکرار می شود، دانشجویانی که دراتاق قرنطینه قرار دارند به اندازه کافی مواد غذایی و آب با خود به همراه داشته باشند. همچنین لازم است یک وعده سبک غذایی همراه داشته باشند.

- پذیرایی طبق اطلاعیه شماره 2 برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان بر عهده خود دانشجو می باشد.

- مسئولیت هرگونه کاهش زمان درحین انجام پروسیجر های آزمون به عهده خود دانشجو می باشد. لذا لازم است در وقت باقی مانده به اندازه کافی تمرین نمایید.

- ترتیب در انجام اقدامات هر پروسیجر لازم است. لذا اگر اقدامی بعد از زمان انجام خود توسط دانشجو انجام گیرد، امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

 

چک لیست های راهنما:

نکته بسیار مهم:

-چک لیست های ارائه شده برای راهنمایی دانشجویان در آزمون می باشد تا با نحوه برگزاری آزمون آشنا شوند و عینا مشابه چک لیست های امتحان صلاحیت بالینی نمی باشد. لذا لازم است دانشجویان پروسیجرها را از روی منابع مطالعه نمایند.

- دانشجویان باید دقت کنند: طبق تصمیم کمیته علمی برگزاری آزمون در هر دوره یک چک لیست به هرگروه امتحانی اضافه می گردد.

- برای اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری آزمون می توانید با دبیرخانه کمیته اجرائی برگزاری آزمون "جناب آقای جعفری منش" تماس بگیرید.

شماره تماس: 08634173503   داخلی 372

موبایل 09127524244

 
 
 

لینک دانلود فایل

( ۱۴ )

نظر شما :