پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۶۷۰

آخرین ویرایش: ۰۹ تیر ۱۳۹۷


چگونه کلمه عبور پست الکترونیک (آکادمیک) خود را تغییر دهیم؟

ابتدا وارد پست الکترونیک خود شده و از منوی سمت راست گزینه Option  سپس گزینه Change Your Password را کلیک کرده و در صفحه باز شده ابتدا کلمه عبور قبلی و کلمه عبور جدید و تکرار کلمه عبور جدید را وارد نموده و آن را ذخیره نمایید.

کلید واژه ها: پست الکترونیک کلمه عبور

چگونه وارد صفحه پست الکترونیک شویم؟

برای ورود به صفحه Login پست الکترونیک می­توانید از پورتال دانشگاه به آدرس www.arakmu.ac.ir در قسمت پائین صفحه گزینه پست الکترونیک و یا بطور مستقیم از آدرس mailsrv.arakmu.ac.ir وارد صفحه راهنمای ورود به پست الکترونیک شوید، پس از مطالعه آموزش ورود به پست الکترونیک اقدام به Login نمائید. 

کلید واژه ها: پست الکترونیک

نحوه درخواست پست الکترونیک برای کارکنان و اعضای هیت علمی دانشگاه چگونه است؟

جهت درخواست ایجاد ایمیل آکادمیک برای واحدهای زیر مجموعه و کارکنان و اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی طی نامه کتبی(اتوماسیون اداری) به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات از طرف واحد مربوطه و ذکر نوع استفاده و نام کاربری دلخواه(ذکر دقیق نام و نام خانوادگی و کد ملی و محل خدمت برای کارکنان و اعضای محترم هیت علمی الزامی است)

کلید واژه ها: پست الکترونیک هیئت علمی

نحوه درخواست پست الکترونیک برای دانشجویان چگونه است؟

جهت درخواست ایجاد ایمیل آکادمیک برای دانشجویان ارشد و بالاتر ضمن داشتن تاییده از اداره پژوهش، از طریق نامه کتبی و ذکر دقیق نام و نام خانوادگی،کد ملی، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی و نام کاربری دلخواه امکان پذیر می باشد.

کلید واژه ها: ایمیل آکادمیک

رمز عبور ایمیل آکادمیک را چگونه تحویل بگیرم؟

پروسه تحویل رمز عبور به دو روش زیر امکان پذیر است:

مراجعه به صورت حضوری به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارایه کارت ملی و دریافت رمز عبور
تماس تلفنی و ارایه کد ملی (بدیهی است که بعد از ارایه کد ملی رمز عبور به صورت محرمانه به واحد درخواست کننده ارسال می گردد.)

کلید واژه ها: پست الکترونیک

رمز عبور ایمیل آکادمیک را فراموش کردم.

پروسه تغییر رمز عبور به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

مراجعه به صورت حضوری به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارایه کارت ملی و دریافت رمز عبور جدید
درخواست کتبی(اتوماسیون اداری) از طرف واحد مربوطه(بدیهی است رمز عبور جدی به صورت محرمانه به واحد درخواست کننده ارسال خواهد شد)

کلید واژه ها: پست الکترونیک

روی آیکن آنتی ویروس کنار ساعت کامپیوتر یک علامت تعجب زرد ظاهر شده. مشکل از کجاست؟  

این علامت میتواند شامل چند مورد باشد که نرم افزار آنتی ویروس به شما هشدار میدهد.

          رجیستر نشدن آنتی ویروس
          آپدیت نبودن آنتی ویروس
          پیداکردن و حذف کردن ویروس و بدافزار
          اسکن نشدن سیستم برای مدت زمان طولانی

هر زمان نشانگر ماوس را روی آیکن آنتی ویروس نگه دارید نوع پیغام را به شما نمایش میدهد. هر وقت این علامت ظاهر شد با همکاران واحد IT برای رفع مشکل تماس بگیرید.

کلید واژه ها: آنتی ویروس بدافزار

صفحه دسکتاپ رایانه من چرخیده، چطور می تونم درستش کنم؟ 

شما می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های Ctrl + Alt + D و یکی از فلش‌ها، صفحه‌تان را بچرخانید. فلش پایین باعث برعکس شدن صفحه می‌شود، فلش‌های چپ یا راست باعث چرخیدن 90 درجه‌ای صفحه شده و فلش بالا نیز صفحه را به حالت معمولی بر می‌گرداند. اگر از چند نمایشگر استفاده می‌کنید چنین امکانی به شما اجازه می‌دهد که صفحه‌تان را به همان شکلی که دوست دارید تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک راست روی صفحه‌ی دسکتاپ و انتخاب Graphics Options > Rotation صفحه‌تان را به هر شکلی که می‌خواهید بچرخانید. این امکان در ویندوز 7 و ویندوز 10 قابل استفاده است.