وظایف

تعداد بازدید:۱۵

معاون توسعه مدیریت و منابع

  • نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات اداری، مالی و استخدامی در کل واحدهای ستادی و تابعه
  • نظارت بر عملکرد اعتبارات: جاری، اختصاصی، تملک دارایی‌ها
  • نظارت بر تنظیم امور محاسباتی، اسناد و گزارش‌های مالی
  • بررسی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی در مورد توسعه در محورهای: نظام مدیریت، ساختار و مهندسی سازمان، سیستم‌ها و روش‌ها، مهندسی مشاغل و آموزش علوم و فنون اداری – مدیریتی
  • ایجاد هماهنگی بین واحدهای اداری، مالی ستادی و واحدهای تابعه
  • بررسی نیازهای ساختمانی، تأسیساتی و تجهیزاتی واحدهای تابعه
  • بررسی و تأمین نیروی انسانی واحدهای تابعه
  • اتخاذ تدابیر لازم در جهت تأمین امور رفاهی کارکنان و...

مدیریت منابع مالی و حسابداری

  • برنامه ریزی و ساماندهی عملیات مالی در راستای استراتژی و اهداف تعیین شده و ایفای نقش موثر در تحقق
  • نظارت عام بر انجام کلیه امور مالی دانشگاه با رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی ، نگهداری و تنظیم حساب ها و گزارش های مالی به روش حسابداری تعهدی طبق اصول و قوانین و مقررات مربوطه
  • بکارگیری نظام های پیشرفته مدیریت مالی به منظور استفاده بهینه از منابع
  • مشارکت در تصمیم گیری تامین منابع مالی و استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین نظارت بر وضعیت نقدینگی
  • نظارت عام بر نحوه نگهداری حساب ریالی و تعدادی دانشگاه
  • نظارت بر مصرف اعتبارات دریافتی از طریق رسیدگی قبل از خرج
  • تعبیر و تفسیر خط مشی مالی دانشگاه و اعلام آن به واحدهای تابعه جهت اجرا
  • همکاری با هیات حسابرسان دیوان محاسبات مستقر در دانشگاه و حسابرسان  منتخب هیات امنا
  • درخواست تنخواه گردان حسابداری از خزانه معین استان به منظور ایجاد گردش مالی
  • نظارت بر حسن اجرای امور محوله به روسای حسابداری واحدهای تابعه با توجه به آئین نامه مالی و معاملاتی
  • تدوین و نظارت بر اجرای صحیح مقررات دستورالعملها و روش های مصوب مالی و معاملاتی

مدیریت منابع انسانی

  • مطالعه و بررسی قوانین و مقررات ، آئین نامه ها ، بخشنامه ها و دستور العمل های اجرائی مربوطه
  • تصمیم گیری ، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات اداری و استخدامی
  • تلاش در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی مورد نیاز دانشگاهتلاش در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی مورد نیاز دانشگاه
  • نظارت بر صدور احکام پرسنلی ، کار کنان ، بازنشستگان و وظیفه بگیران
  • نظارت بر تهیه و تدوین بخشنامه ها و آئین نامه ها و دستور العملهای اجرائی
  • برآورد نیروی انسانی مورد نیاز و اخذ مجوزهای استخدامی بر اساس اولویتها و نیاز هاا
  • اقدامات لازم در خصوص انجام عملیات استخدامی کارکنان رسمی و پیمانی
  • تامین منابع انسانی لازم برای ارائه خدمات مربوط به نیروهای طرح پزشکان و پیراپزشکان
  • نگهداشت منابع انسانی از طریق اجرای طرح های حقوق و دستمزد ، نظام ارزشیابی و توانمند سازی نیروی انسانی
  • ارتقاء و بهبود وضعیت اطلاعات پرسنلی از طریق ایجاد بانک اطلاعات کار کنان
  • نظارت و کنترل بر نحوه انجام وظایف شغلی کادر تحت سرپرستی
  • برنامه ریزی های لازم جهت کنترل و نظارت بر واحد ها ی کارگزینی دانشگاه
  • هماهنگی های لازم با مدیریت های نیروی انسانی سایر دانشگاه ها و تبادل اطلاعات و تجربیات
  • شرکت فعال در دوره های کارآموزی ، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکار گیری نتایج آن در انجام وظایف محوله
  • انجام یا مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در رشته شغلی مربوطه
  • ارائه پیشنهاد های لازم جهت اصلاح در نظام های اداری و استخدامی به مراجع ذیربط
  • انجام سایر امور مربوطه بر طبق مقررات و با دستور مقام مافوق
  • شرکت در کمیته طرح طبقه بندی مشاغل – انتصابات – نقل و انتقالات
  • تدوین طرح ها و برنامه های منابع انسانی جهت جذب ، حفظ و نگهداشت منابع انسانی و ارائه به مدیر عامل
  • مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادها و سیاست های منابع انسانی و نظارت بر حسن اجرای آنها
  • تهیه و تنظیم خطمشی ها ، دستورالعمل ها ، روش های اجرایی ، آیین نامه و بخش نامه های منابع انسانی
  • برنامه ریزی جهت تامین منابعانسانی مورد نیاز واحدها و اعلام به معاونت توسعه
  • نظارت و کنترل به منظور حسن اجرای قوانین مقررات دستورالعمل ها و بخشنامه های منابع انسانی در واحدهای مختلف

مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

  • مطالعه و بررسی در مورد قوانین، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزۀ فعالیت و اظهارنظر و ارائه پیشنهادهای اصلاحی
  • نظارت بر حسن اجرای امور و وظایف محوله و اجرای دقیق و صحیح مصوبات کمیته‌های حوزۀ مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری
  • مطالعه و بررسی‌های لازم در امور مرتبط با مهندسی مشاغل، مهندسی سازمان، آموزش ضمن خدمت، ارزیابی پرسنلی، سیستم‌ها و روش‌ها و تحول اداری در راستای تحقق اهداف دستگاه
  • نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای کارشناسی زیرمجموعۀ مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری
  • مطالعه و بررسی روش‌های گردش کار در دستگاه اجرایی به منظور ایجاد سیستم‌ها و روش‌های کاربردی ساده در امور جاری از طریق ارائه پیشنهادهای اصلاحی
  • نظارت بر اجرای صحیح تشکیلات تفصیلی، تنظیم شرح وظایف پست‌های مصوب سازمانی و اصلاح ساختار تشکیلاتی دستگاه با همکاری کارشناسان مربوطه و واحدهای تابعه
  • مطالعه و بررسی در زمینۀ نیازهای آموزشی و برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی پرسنل در سطوح مختلف بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و اجرای دوره‌ها
  • برگزاری و شرکت در جلسات کمیته‌های مرتبط با حوزۀ فعالیت و ارائه نظر پیرامون موضوعات مطرح شده
  • رسیدگی به اعتراضات پرسنلی در مورد نحوۀ اجرا یا عدم اجرای مصوبات کمیته‌های مختلف حوزۀ مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

مدیریت برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد

  •  - شناخت کلی سیاستهای و نیازهای دانشگاه جهت پیش بینی بودجه مورد نیاز .
  • - نظارت بر تنظیم موافقتنامه ها و بودجه پیشنهادی .
  • - نظارت و ابلاغ بودجه واحدها .
  • - نظارت بر ابلاغ اعتبارت از محل کسورات 5% دانشگاه .
  • - نظارت بر ابلاغ اعتبارت خارج از شمول .
  • - انجام ارزشیابی سالیانه کارکنان . 
  • - شرکت در دوره های کارآموزی و مهارتی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی
  • - اخذ سیاستهای ابلاغی از دانشگاه و وزارت متبوع و برنامه ریزیهای لازم در جهت اهداف دانشگاه .

مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی

  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه امور پشتیبانی دانشگاه.
  • برنامه ریزی و سیاستگذاری و انجام کلیه امور اجرایی در جهت تامین و تهیه کالا و خدمات مورد نیاز برای واحدهای دانشگاه
  • برنامه ریزی، سیاستگذاری به منظور نگهداری و توزیع کالاهای مورد نیاز دانشگاه
  • برنامه ریزی و مدیریت منابع انرژی و هزینه ها
  • برنامه ریزی و اجرای امور رفاهی در زمینه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحات کارکنان
  • برنامه ریزی و ساماندهی امور دبیرخانه ای، اتوماسیون اداری، تلفنخانه و پایگاه اطلاع رسانی در جهت طرح تکریم ارباب رجوع
  • برنامه ریزی و انجام امور نگهداشت، تعمیرات و بازسازی تاسیسات و فضاهای فیزیکی دانشگاه با نظارت فنی واحد منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه
  • برنامه ریزی و سیاستگذاری اجرای امور خدمات پشتیبانی واحدهای دانشگاه
  • برنامه ریزی جهت اجرای صحیح خرید پوشش های بیمه ای در سطح دانشگاه
  • بهره گیری از فناوریهای نوین در جهت بهبود فرایند های تعالی سازمانی و بهبود عملکرد
  • استفاده از فناوری اطلاعات برای تسهیل و تسریع در انجام امور از طریق ایجاد سامانه های الکترونیکی

مدیریت توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی

  • تعیین خط مشی دفتر فنی بر اساس سیاست های کلی وزارت متبوع و دانشگاه
  • تعیین برنامه عملیاتی جهت انجام امور مربوط به حوزه عمرانی
  • سازماندهی نیروی انسانی تحت نظر براساس برنامه های تدوین شد
  • تعیین برنامه زمانبندی جهت تحقق اهداف دفتر فنی
  • کنترل و پایش عملیات انجام شده در واحد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده
  • بررسی مشکلات و پاسخگویی مناسب به شکایات، ارباب رجوع، مراجع ذیربط و ...
  • تهیه آمار و ارائه گزارشات
  • انجام مکاتبات اداری و بایگانی مستندات مربوط
آخرین ویرایش۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۴