آگهی پذیرش و استخدام بهورز شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۱ کد : ۴۱۳۲۴ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۱۹
آگهی پذیرش و استخدام بهورز شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان

آگهی پذیرش و استخدام بهورز

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در خانه های بهداشت تحت پوشش، طبق مفاد ماده یک دستورالعمل اجرایی پذیرش و استخدام بهورز در نظر دارد از محل مجوز مصوبه هیئت امنا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورخه  01/05/1401 و مجوز 2094/209/د معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورخه 01/03/1402 تعداد 70 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون  کتبی ، مصاحبه و گزینش برای پذیرش در رشته شغلی بهورز به صورت پیمانی و قرارداد کارمعین در محل های تعیین شده به شرح جداول ذیل استخدام نماید:

بهورزان مجوز پیمانی

ردیف

نام شهرستان

خانه بهداشت

جنسیت

1

فراهان

درویشان

زن

2

فراهان

فشک

مرد

3

فراهان

فردقان

زن

4

فراهان

شیرین آباد

مرد

                        

بهورزان قراردادی کار معین

ردیف

نام شهرستان

خانه بهداشت

جنسیت

1

فراهان

شیرین آباد

زن

2

فراهان

سلیم آباد

مرد

3

فراهان

تلخاب

زن

3

فراهان

شتریه

زن

5

فراهان

تبرته

مرد

بخش اول: شرایط و مقررات شرکت در آزمون

1-شرایط عمومی جذب بهورز:

- داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران

- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور

- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت )ویژه آقایان(

تبصره: معافیت پزشکی در صورتی پذیرفته خواهد شد که بر اساس اعلام پزشک طب کار دانشگاه یا پزشک معتمد منتخب معاونت بهداشتی با وظایف بهورزی منافات نداشته باشد.

-عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان

- عدم سابقه محکومیت جزائی موثر

- داشتن سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و توانایی برای انجام کار بهورزی و قابلیت انجام فعالیت های مرتبط با آن از جمله دهگردشی و انجام سیاری ها در روستاها و کلیه آبادی های تحت پوشش با تایید پزشک طب کار دانشگاه یا پزشک معتمد منتخب معاونت بهداشتی

- نداشتن سابقه اخراج از مراکز آموزش بهورزی و سایر واحد های دانشگاه

-نداشتن سابقه انصراف از تحصیل بهورزی

2-شرایط اختصاصی:

1-2) مدرک و رشته تحصیلی داوطلبان: دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی بهداشت عمومی، مامایی و پرستاری برای داوطلبان زن و داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبان مرد.

تبصره 1-شرکت داوطلبان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع کارشناسی در هر رشته تحصیلی در آزمون بهورزی مجاز نمی باشد.

تبصره 2- داوطلبان بهورزی با مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی ذکر شده در  بند1-2  ، پس از قبولی در آزمون بایستی در دوره تطبیق مهارت بهورزی شرکت نمایند.

تبصره 3- در صورتی که داوطلب در بدو استخدام دارای مدرک تحصیلی ذکر شده در بند 1-2  بوده و در عین حال مدرک تحصیلی دانشگاهی دیگری هم تراز یا پایین تر در سایر رشته های تحصیلی داشته باشد، ملزم به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی دیگر پس از شروع به کار و در هنگام اشتغال خواهد بود.

تبصره 4-پذیرش دانشجویان به عنوان بهورز ممنوع می باشد و در صورت احراز قبولی، پذیرش نهایی آنان مستلزم ارائه انصراف قطعی قبل از شروع کلاس های آموزش بهورزی می باشد. در صورت عدم ارائه گواهی مذکور و یا تردید در صحت گواهی، این دانشگاه از محل تحصیل داوطلب مدارک لازم دال بر تأیید انصراف قطعی در رشته و مقطع پذیرفته شده را اخذ خواهد کرد.

2-2) شرایط سنی داوطلبان:

-حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ذکر شده در بند(1-2)30 سال (29 سال و 11 ماه و 29 روز) و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی ذکر شده در بند (1-2) 28 سال (27 سال و 11 ماه و 29 روز ) می باشد.

تبصره 1- تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402) مبنای محاسبه سن قرار می گیرد.

تبصره 2- موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است در هر صورت سن داوطلب دارای مدرک کاردانی نباید از 30 سال (29 سال و 11 ماه و 29روز) و سن داوطلب دارای مدرک کارشناسی نباید از 32 سال (31سال و 11 ماه و 29 روز) تجاوز نماید :

الف( داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی را به استناد قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام داده اند به میزان انجام خدمت فوق.

ب( داوطلبانی که به شکل قراردادی، شرکتی و ... در یکی از واحدهای ارائه خدمات تحت پوشش دانشگاه کار کرده اند مشروط به ارائه سوابق بیمه مورد قبول به میزان انجام خدمت فوق.

ج( مطابق با بند الف ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازاء تأهل و نیز داشتن هر فرزند، 1 سال تا حداکثر 5 سال به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. بدیهی است در این شرایط نیز رعایت سقف سنی مندرج در تبصره 2 بند 2 - 2 این ماده الزامی می باشد

طبق تبصره 1 بخشنامه شماره 22932 مورخ05/04/1401 سازمان اداری و استخدامی کشور ،امتیاز مذکور مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند بالای 2.5 نباشد . مبنای تعیین نرخ باروری ،آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور با همکاری مرکز آمار ایران قبل از برگزاری آزمون استخدامی می باشد.

تبصره 3- ضوابط و مقررات پذیرش مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان : مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های پرستاری که در حین انجام خدمت قانونی در این دانشگاه می باشند، در صورت دارا بودن شرایط بومی و سایر شرایط مندرج، می توانند در آزمون پیمانی شرکت نمایند.

نکته: طرح لایحه نیروی انسانی برای فارغ التحصیلان مورخه 01/08/1402 کاردانی و کارشناسی رشته های مامایی و بهداشت عمومی همانند پرستاری اجباری می باشد. در صورتیکه مشمولین در حین انجام خدمت قانونی در این دانشگاه می باشند،و  در صورت دارا بودن شرایط بومی و سایر شرایط مندرج، می توانند در آزمون پیمانی شرکت نمایند.

تبصره 4: زمان ارائه گواهی انصراف از قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان توسط داوطلبان رشته های اختیاری (بهداشت محیط و فارغ التحصیلان رشته های مامایی و بهداشت عمومی قبل از تاریخ 01/08/1402) پس از اعلام نتیجه نهایی و قبل از شروع دوره تطبیقی بهورزی می باشد.

د) سقف سنی ایثارگران برابر قوانین مربوطه به شرح ذیل تعیین می گردد:

 - جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانباز ، فرزندان آزادگان بالای یکسال اسارت از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

-افراد خانواده معظم شهدا شامل )پدر، مادر، خواهر و برادر) به میزان 5 سال

- داوطلبانی که در جبهه ها به صورت داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی. سایر مشمولین سهمیه های ایثارگران در صورت ثبت نام در آزمون مکلف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در بندهای فوق می باشند و در غیر اینصورت از ادامه فرآیند جذب حذف خواهند شد.

3-2) شرایط بومی داوطلبان:پذیرش بهورز به صورت بومی در مرحله اول از روستای محل استقرار خانه بهداشت انجام می شود. داوطلبان بایستی یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا به عنوان بومی روستا تلقی گردند:

الف: محل تولد داوطلب طبق مندرجات شناسنامه با روستا یا شهرستان مورد تقاضای پذیرش بهورز یکی باشد و همچنین سکونت داوطلب حداقل در دو سال اخیر تا تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402) در روستای مورد نظر محرز گردد.

ب: حداقل دو مقطع کامل از مقاطع تحصیلی )ابتدایی، راهنمایی و متوسطه( و در خصوص فارغ التحصیلان نظام جدید، دو مقطع کامل از مقاطع تحصیلی)ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم( را در روستا و یا شهرستان مورد تقاضای پذیرش بهورز طی کرده باشند و همچنین سکونت داوطلب حداقل در دو سال اخیر تا تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402)در روستای مورد نظر محرز گردد.

تبصره 1: داوطلبان زن که شرایط بند )الف و ب( را نداشته باشند ولی با فرد شاغل در همان روستای محل گزینش بهورز واجد شرایط مطابق بندهای )الف و ب(ازدواج کرده و حداقل 2 سال از تاریخ ازدواج آنان تا اولین روز ثبت نام در آزمون گذشته باشد و سکونت آنها در محل مورد تقاضای پذیرش بهورز در این مدت محرز شده باشد، به عنوان بومی تلقی می شوند و پذیرش آنان بلامانع است. بدیهی است این داوطلبان با افراد بومی بندهای )الف و ب( در یک اولویت قرار دارند.

تبصره 2:احراز شرایط سکونت داوطلبان مندرج در بندهای )الف و ب( و تبصره 1 از طریق گواهی شورای اسلامی روستا)ممهور به مهرو امضای رئیس شورا ونصف اعضای شورابه اضافه یک نفر(با تأییدخانه بهداشت مربوطه ومرکز بهداشت شهرستان صورت می پذیرد.

تبصره 3: چنانچه داوطلبان بهورزی تا قبل از ثبت نام به دلیل ادامه تحصیل، گذراندن مدت قانونی خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا اشتغال و انجام دوره خدمت وظیفه ضرورت سربازی در خارج از محل روستا سکونت داشته اند مشروط به آن که شورای اسلامی روستا و خانه بهداشت و مرکز بهداشت شهرستان، بومی بودن و اقامت وی را تا قبل از وضعیت های فوق در منطقه مورد تقاضا تأیید نمایند، پذیرش آن ها بلامانع است. لذا برای گروه های مذکور، اقامت در دو سال اخیر در روستای مورد نظر مشروط بر این که خانواده وی اقامت دائم در روستای مورد نظر داشته باشند، ضرورت ندارد. در این شرایط ارائه گواهی دال بر اقامت در روستا قبل از شرایط فوق ضرورت دارد.

در راستای سیاست حفظ ثبات و دوام خانواده و همچنین لحاظ نمودن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پذیرش داوطلبان متأهل بومی مطابق با بندهای )الف یا ب( این ماده که تا قبل از ثبت نام به دلیل ادامه تحصیل، گذراندن مدت قانونی خدمت پزشکان و پیراپزشکان و انجام دوره خدمت وظیفه ضرورت سربازی به همراه همسر خود در خارج از روستا سکونت داشته اند، بلامانع است .

نکته1 : در صورتی که در روستای اصلی حداقل 3 نفر داوطلب واجد شرایط وجود داشته باشد اجرای فراخوان در روستای اقماری مجاز نمی باشد. همچنین در صورتی که مجموع داوطلبان روستای اصلی و اقماری حداقل 2 نفر باشد اجرای فراخوان در روستاهای همجوار تا شعاع 30 کیلومتر از روستای اصلی نمی بایست انجام شود.)

نکته2: در صورت نبود تعداد کافی از داوطلبان واجد شرایط طبق نکته 1 می بایست از داوطلبان واجد شرایط  به ترتیب ذیل ثبت نام به عمل آید.

الف( روستاهای قمر تحت پوشش خانه بهداشت براساس طرح گسترش شهرستان

ب( روستاهای مجاور خانه بهداشت مورد پذیرش تا شعاع 30 کیلومتر از روستای اصلی، تابع شهرستان مورد پذیرش پس از تأیید مرکز بهداشت شهرستان

نکته3: داوطلب بومی روستای قمر و سایر روستاها تا شعاع 30 کیلومتری، مطابق با بندهای )الف و ب( همین بند تعریف می شود .

نکته 4: در شرایطی که تعداد واجدین شرایط برای شرکت در آزمون تنها یک نفر باشد دانشگاه می تواند مشروط بر گواهی کتبی کار گروه آزمون مبنی بر آنکه فراخوان در تمامی نقاط مورد نظر انجام شده و تنها فرد واجد شرایط یک نفر است، پس از توافق معاون بهداشت دانشگاه، آزمون کتبی را در مورد فرد واجد شرایط انجام داده و در صورت کسب قبولی نامبرده، که مبنای آن کسب نمره حدنصاب می باشد وی را برای مصاحبه معرفی نماید.

تذکر مهم : شرکت داوطلبان  ساکن شهر در آزمون  استخدام بهورز مطابق با متن آگهی مجاز نمی باشد.

3-آزمون ورودی:

به منظور سنجش توانمندی های داوطلبان، آزمون های کتبی و مصاحبه به شرح ذیل به عمل خواهد آمد .

سنجش داوطلبان دارای مدرک کاردانی و کارشناسی ذکر شده در بند 1-2:

الف( آزمون کتبی از دروس تخصصی مرتبط بهورزی که شامل سلامت کودکان، سلامت مادران، بیماری های غیرواگیر، ایمنسازی و بیماری های واگیر و بهداشت محیط می باشد سوالات به صورت چهار گزینه ای )با اعمال یک نمره منفی به ازای هر سه پاسخ غلط( طراحی می شود. آزمون کتبی 60 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص خواهد داد.

ب( مصاحبه: از بین داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول به میزان 3 برابر ظرفیت پذیرش، مصاحبه به عمل خواهد آمد که معادل 40 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص خواهد داد.

  • در شرایطی که تعداد واجدین شرایط در جلسه مصاحبه تنها یک نفر باشد دانشگاه می تواند مشروط بر گواهی کتبی کارگروه آزمون مبنی بر آنکه تنها فرد واجد شرایط یک نفر است و پس از توافق معاون بهداشتی دانشگاه و در صورت کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی، وی را برای مصاحبه معرفی نماید.
  • به ازای تاهل و نیز هر فرزند 2 درصد و حداکثر تا 10 درصد به نمره کلی آزمون داوطلب اضافه می شود.

تذکر: هیچ داوطلبی بدون انجام مصاحبه و اطمینان از احراز شرایط مندرج در دستورالعمل، انطباق جسمی و روانی برای اشتغال در حیطه فعالیت بهورزی و کسب نمره حداقل در مصاحبه پذیرفته نخواهد شد.

حدنصاب =50 درصد × میانگین نمره آزمون کتبی سه نفر دارای بالاترین امتیاز

تبصره1  : آزمون برای متقاضیان کاردان و کارشناس به صورت واحد برگزار خواهد شد. در مراحل آزمون کتبی هیچ یک از داوطلبان با مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بر یکدیگر برتری ندارند.

تبصره2: پس از انجام مصاحبه، اسامی داوطلبان به میزان 2 برابر ظرفیت مورد نیاز )اصلی و ذخیره( بر اساس مجموع نمرات کتبی و مصاحبه و سایر اولویت های قانونی به هسته گزینش دانشگاه معرفی می گردند .

ب( مصاحبه: از بین داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول به میزان 3 برابر ظرفیت پذیرش، مصاحبه به عمل خواهد آمد که معادل 40 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص می دهد.

تبصره1  :کلیه داوطلبان حاضر در مصاحبه موظف به کسب حد نصاب های لازم می باشند.

4) امتیازات و سهمیه های قانونی:

الف) سهمیه ایثارگران: سهمیه 25% ایثارگران: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان 25 % و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، پدر، مادر و خواهر و برادر شهید.

سهمیه 5% ایثارگران: رزمندگان با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، فرزندان جانبازان زیر 25% و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت.

استخراج نتایج آزمون به ترتیب ذیل خواهد بود :

-بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در هر آزمون استخدامی ابتدا از کل مجوز تخصیص یافته، 30 درصد برای پذیرش ایثارگران به شرح ذیل اختصاص می یابد:

الف-1) سهمیه ایثارگران 25 درصد:  بر اساس هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشمولین سهمیه مذکور می بایست برای استفاده از سهمیه خود در رشته محل، ثبت نام و در بین خود به رقابت بپردازند.توصیه می شود جهت اطمینان از برخورداری از سهمیه مذکور قبل از ثبت نام به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراجعه نمایند.

تبصره 1: طبق هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چنانچه در سهمیه مورد نظر ایثارگران در رشته محل های مربوطه هیچ داوطلب واجد شرایط دارای سهمیه ایثارگری ثبت نام ننماید، تکمیل ظرفیت از بین داوطلبان آزاد )بومی( صورت خواهد پذیرفت.

تبصره 2 : داوطلبان ایثارگر از شرط کسب حد نصاب نمره معاف خواهند بود. بدیهی است داشتن سایر شرایط مفاد این آگهی از جمله رعایت شرایط بومی الزامی می باشد.

الف-2): سهمیه ایثارگران 5 درصد: سهمیه مذکور در سقف قانونی و در بین کلیه داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران 5% در کلیه شغل محل ها بر اساس بالاترین نمرات کسب شده اعمال خواهد شد.

1- فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 25% ایثارگران، مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.

2- ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 % موضوع ماده(21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مذکور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا )سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران( ثبت نمایند و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد و در هنگام ثبت نام ارائه گواهی از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران الزامی است.

3- مشمولین سهمیه 25% ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی 5% ایثارگران نمی باشند.  به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر می تواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید.

4- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.

5- آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.

6- کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی برای مشمولین سهمیه ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمی باشد.

ب-: سهمیه معلولین 3 درصد : سهمیه مذکور در سقف قانونی و در بین کلیه داوطلبان مشمول سهمیه معلولین  3% در کلیه شغل محل ها بر اساس بالاترین نمرات کسب شده اعمال خواهد شد.

ب 1) : فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 3% معلومین، مطابق ضوابط و مقررات جاری و در صورت داشتن شرایط ، با هماهنگی سازمان بهزیست صورت می پذیرد.

ج) سهمیه آزاد  )بومی) :کلیه سهمیه های باقیمانده  )پس از کسر سهمیه های ایثارگران  و معلولین طبق بندهای فوق(  به متقاضیان سهمیه بآزاد در صورت برخورداری از شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب نمره و به ترتیب نمره فضلی  )مجموع نمره آزمون عمومی، تخصصی( اختصاص خواهد یافت.تذکر مهم: داوطلبان دارای سهمیه آزاد می توانند در شغل محل های مشخص شده ثبت نام نمایند تا در صورتیکه هیچ داوطلب واجد شرایط دارای سهمیه ایثارگری ثبت نام ننمایند، مدارک و مستندات آنان بررسی گردد.

بخش دوم : زمان و نحوه ثبت نام

1-زمان و نحوه ثبت نام :

1-3-داوطلبان بایستی مدارک خود را از روز شنبه مورخه30/10/1402 لغایت پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 07/11/1402 سالجاری به مرکز آموزش بهورزی شهرستان محل سکونت (جدول ذیل) ستاد مراکزبهداشت شهرستانها حضوراً تحویل و رسید دریافت نمایند. مرکز آموزش بهورزی موظف است کلیه تصاویر مدارک را با اصل آنها مطابقت داده و در صورت دارابودن شرایط لازم نسبت به اخذ مدارک داوطلبان اقدام نمایند:

2-3-آگهی پذیرش بهورز ضمن بارگذاری در سایت اینترنتی دانشگاه علوم arakmu.ac.ir/vch/fa  درمحلهای موردنیاز ازطریق، بخشداری، دهیاری، شورای اسلامی و سایراماکن عمومی نصب واطلاعیه در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه های بهداشت انتشار مییابد. ضمنا هرگونه اطلاع ر سانی در خصوص امتحان استخدامی در  رشته شغلی بهورزی از طریق سایت اینترنتی دانشگاه به صورت همزمان خواهد بود.

3-3 -مدارک مورد نیاز ثبت نام:

الف)تکمیل فرم درخواست شغل ( با دقت وخط خوانا تکمیل گردد).

ب) رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ 000/300/2( دو میلیون و سیصد هزار ریال) به نام تمرکز وجوه درآمد های اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی اراک بانک مرکزی شبا  IR580100004001078603020469  باشناسه واریز 347078651123802004141112147037 که به عنوان حق شرکت در امتحان عمومی وتخصصی داوطلبان قابل پرداخت می باشد.

پ)3 قطعه عکس 3در4جدید، تمام رخ ،پشت نویسی شده (یک قطعه عکس روی فرم ثبت نام الصاق شود.)

ت) تصویرتمام صفحات شناسنامه

ث) کارت ملی (پشت و رو)

ج) تصویرکارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم (ویژه برادران)

ج)گواهی تاییدیه بومی بودن ازطریق گواهی شورای اسلامی روستا ممهور به مهر وامضای اکثریت اعضای شورا (نصف به اضافه یک )و خانه بهداشت (منوط و منضم به رونوشتی از پرونده الکترونیکی بهداشتی متقاضی) با تایید نهایی مرکز بهداشت شهرستان صورت می پذیرد.

ح)مدارک دال بر ایثارگری، حسب مورد از مراجع ذیربط

خ)سایرمدارک طبق مفاد آگهی حسب ضرورت

د) تصویر آخرین مدرک تحصیلی

ذ) تاییدیه کمسیون پزشکی در صورت داشتن معافیت پزشکی آقایان

ر) یک عدد پوشه به همراه گیره

3-4-چنانچه در هریک از مراحل پذیرش خلاف واقع بودن اطاعات اعلام شده توسط داوطلب محرز شود، مراحل طی شده کان لم یکن تلقی و حتی درصورت شرکت درکلاس های آموزشی ضمن اخراج، داوطلب برابرتعهد اخذ شده موظف به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد و در صورت صدور حکم شروع بکار، حکم صادره لغو و بلااثر میگردد.  فرد خاطی مطابق قوانین ملزم به پرداخت هزینه شده و به دلیل ایجاد خسارات و از دست رفتن فرصت برای سایرین مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

زمان ومحل توزیع کارت:

کارت ورود به جلسه آزمون از روزشنبه مورخه 19/12/1402 لغایت پایان وقت اداری روز دوشنبه 21/12/1402 در محل ثبت نام اولیه داوطلبان قابل تحویل خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون روز جمعه 25/12/1402  می باشد و محل برگزاری امتحان در هنگام توزیع کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

شماره تماس

آدرس

نام شهرستان

ردیف

37222615

بلوارامام خمینی،خیابان شهیدباهنر، پایین تر از شهرداری، شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آشتیان، مرکز آموزش بهورزی

آشتیان

1

33121560

شهر صنعتی میدان بنفشه 2، بلوار خیبر، پشت فروشگاه رفاه، طبقه سوم مرکز خدمات جامع سلامت حاج حسینی، مرکز آموزش بهورزی اراک

اراک

2

36222816

میدان آزادی، خیابان شهید مطهری، مرکز بهداشت شهرستان، واحد آموزش بهورزی

تفرش

3

35624732

داخلی3

بلوار شهید بهشتی، خیابان آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب، واحد بهداشت خانواده

خنداب

4

38222058

میدان امام حسین، ابتداء خیابان رازی، مرکز جامع خدمات سلامت شهری 22 بهمن، مرکز آموزش بهورزی

شازند

5

9-44228357

داخلی 138

میدان بسیج، بلوار فاضلین نراقی، مرکز بهداشت دلیجان، مرکز آموزش بهورزی

دلیجان

6

33446252

فرمهین، بلوار شهید فهمیده، شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان، واحد آموزش بهورزی

فراهان

7

35452081

داخلی 138

کمیجان،کیلومتر 2جاده میلاجرد، روبروی هواشناسی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان، واحد سلامت خانواده

کمیجان

8

43222311

43222611

 داخلی 152

خیابان جمهوری، خیابان جهاد، نرسیده به پارک جنگلی ، شبکه بهداشت شهرستان محلات، واحد آموزش بهورزی

محلات

9

بخش سوم :تذکرات مهم

 1-فهرست پذیرفته شدگان اولیه به میزان 3 برابر تعداد مورد نیاز به ترتیب اولویت های مقرر قانونی و کسب حد نصاب نمره قبولی به ترتیب نمره فضلی پس از تاییدیه کارگروه آزمون جهت انجام مصاحبه بر اساس دستورالعمل مصاحبه بهورزی به کمیته مصاحبه معرفی خواهد شد که از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

2- در هر مرحله ای از مراحل پذیرش محرز گردد داوطلب بومی نمی باشد فرآیندهای شرکت در آزمون و پذیرش داوطلب متوقف می شود. علاوه بر این در صورت هر گونه تردید در شرایط بومی بودن و یا مستندات و مدارک ارائه شده، بررسی دقیق و کامل انجام خواهد شد.

3- لیست نهایی پذیرفته شدگان پس از تأیید صلاحیت عمومی جهت شروع دوره آموزش توسط مدیریت هسته گزینش دانشگاه اعلام می گردد.

4- چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش خلاف واقع بودن اطلاعات اعلام شده توسط داوطلب محرز شود، مراحل طی شده کأن لم یکن تلقی و حتی در صورت شرکت در کلاس های آموزشی، ضمن اخراج داوطلب برابر تعهد اخذ شده موظف به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد و در صورت صدور حکم شروع به کار، حکم صادره لغو و بلا اثر می گردد و فرد خاطی مطابق قوانین ملزم به پرداخت هزینه شده و به دلیل ایجاد خسارت و از دست رفتن فرصت برای سایرین مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

5- اخذ تأییدیه مدارک تحصیلی متقاضیان استخدام درصورت پذیرفته شدن در آزمون  )حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه(  از سوی دانشگاه الزامی است .

6-قبل از شروع دوره آموزشی، سپردن تعهد محضری به دانشگاه از سوی بهورزان جذب شده مبنی بر این که پس از اتمام دوره آموزش بهورزی در خانه بهداشت

مورد تعهد به صورت شیفت های مورد نظر دانشگاه همراه با بیتوته در روستا انجام وظیفه نماید، الزامیست. دوره تعهد برای کلیه افراد جذب شده حداقل 15 سال است. سپردن تعهد برای کلیه بهورزان )اعم از ایثارگران و...( الزامی بوده و تعهدنامه تا پایان مدت تعهد قابل خرید و انتقال نمی باشد.

7-پذیرفته شدگان که پس از شروع دوره آموزش بهورزی از ادامه دوره انصراف نمایند یا به هر دلیلی اخراج شوند، ضمن پرداخت هزینه های مربوطه، مجاز به ثبت نام در آگهی های بعدی پذیرش بهورز دانشگاه نمی باشد.

8- هرگونه اطلاع رسانی درخصوص آزمون از طریق سایت دانشگاه به نشانی arakmu.ac.ir/vch/fa خواهد بود و داوطلبان اطلاعات مورد نیاز خود را صرفاً از این طریق دریافت خواهند نمود.

9-پذیرفته شدگان اصلی پس از ابلاغ نهایی حداکثر 15 روز فرصت خواهند داشت، جهت  تکمیل مدارک و طی مراحل پذیرش به مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.

10- داوطلبان حداکثر به مدت 15 روز پس از اعلام نتیجه اولیه مهلت دارند، تا نسبت به ارائه اعتراضات خود اقدام نمایند و به اعتراضات پس از مدت مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

11- به مدارک ارائه شده پس از اتمام مهلت ثبت نام و مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

12- در صورت عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر و یا انصراف آنان، از پذیرفته شدگان ذخیره جهت شرکت در دوره آموزش بهورزی دعوت به عمل خواهد آمد.

آگهی پذیرش و استخدام بهورز

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در خانه های بهداشت تحت پوشش، طبق مفاد ماده یک دستورالعمل اجرایی پذیرش و استخدام بهورز در نظر دارد از محل مجوز مصوبه هیئت امنا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورخه  01/05/1401 و مجوز 2094/209/د معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورخه 01/03/1402 تعداد 70 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون  کتبی ، مصاحبه و گزینش برای پذیرش در رشته شغلی بهورز به صورت پیمانی و قرارداد کارمعین در محل های تعیین شده به شرح جداول ذیل استخدام نماید:

بهورزان مجوز پیمانی

ردیف

نام شهرستان

خانه بهداشت

جنسیت

1

فراهان

درویشان

زن

2

فراهان

فشک

مرد

3

فراهان

فردقان

زن

4

فراهان

شیرین آباد

مرد

                        

بهورزان قراردادی کار معین

ردیف

نام شهرستان

خانه بهداشت

جنسیت

1

فراهان

شیرین آباد

زن

2

فراهان

سلیم آباد

مرد

3

فراهان

تلخاب

زن

3

فراهان

شتریه

زن

5

فراهان

تبرته

مرد

بخش اول: شرایط و مقررات شرکت در آزمون

1-شرایط عمومی جذب بهورز:

- داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران

- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور

- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت )ویژه آقایان(

تبصره: معافیت پزشکی در صورتی پذیرفته خواهد شد که بر اساس اعلام پزشک طب کار دانشگاه یا پزشک معتمد منتخب معاونت بهداشتی با وظایف بهورزی منافات نداشته باشد.

-عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان

- عدم سابقه محکومیت جزائی موثر

- داشتن سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و توانایی برای انجام کار بهورزی و قابلیت انجام فعالیت های مرتبط با آن از جمله دهگردشی و انجام سیاری ها در روستاها و کلیه آبادی های تحت پوشش با تایید پزشک طب کار دانشگاه یا پزشک معتمد منتخب معاونت بهداشتی

- نداشتن سابقه اخراج از مراکز آموزش بهورزی و سایر واحد های دانشگاه

-نداشتن سابقه انصراف از تحصیل بهورزی

2-شرایط اختصاصی:

1-2) مدرک و رشته تحصیلی داوطلبان: دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی بهداشت عمومی، مامایی و پرستاری برای داوطلبان زن و داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبان مرد.

تبصره 1-شرکت داوطلبان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع کارشناسی در هر رشته تحصیلی در آزمون بهورزی مجاز نمی باشد.

تبصره 2- داوطلبان بهورزی با مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی ذکر شده در  بند1-2  ، پس از قبولی در آزمون بایستی در دوره تطبیق مهارت بهورزی شرکت نمایند.

تبصره 3- در صورتی که داوطلب در بدو استخدام دارای مدرک تحصیلی ذکر شده در بند 1-2  بوده و در عین حال مدرک تحصیلی دانشگاهی دیگری هم تراز یا پایین تر در سایر رشته های تحصیلی داشته باشد، ملزم به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی دیگر پس از شروع به کار و در هنگام اشتغال خواهد بود.

تبصره 4-پذیرش دانشجویان به عنوان بهورز ممنوع می باشد و در صورت احراز قبولی، پذیرش نهایی آنان مستلزم ارائه انصراف قطعی قبل از شروع کلاس های آموزش بهورزی می باشد. در صورت عدم ارائه گواهی مذکور و یا تردید در صحت گواهی، این دانشگاه از محل تحصیل داوطلب مدارک لازم دال بر تأیید انصراف قطعی در رشته و مقطع پذیرفته شده را اخذ خواهد کرد.

2-2) شرایط سنی داوطلبان:

-حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ذکر شده در بند(1-2)30 سال (29 سال و 11 ماه و 29 روز) و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی ذکر شده در بند (1-2) 28 سال (27 سال و 11 ماه و 29 روز ) می باشد.

تبصره 1- تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402) مبنای محاسبه سن قرار می گیرد.

تبصره 2- موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است در هر صورت سن داوطلب دارای مدرک کاردانی نباید از 30 سال (29 سال و 11 ماه و 29روز) و سن داوطلب دارای مدرک کارشناسی نباید از 32 سال (31سال و 11 ماه و 29 روز) تجاوز نماید :

الف( داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی را به استناد قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام داده اند به میزان انجام خدمت فوق.

ب( داوطلبانی که به شکل قراردادی، شرکتی و ... در یکی از واحدهای ارائه خدمات تحت پوشش دانشگاه کار کرده اند مشروط به ارائه سوابق بیمه مورد قبول به میزان انجام خدمت فوق.

ج( مطابق با بند الف ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازاء تأهل و نیز داشتن هر فرزند، 1 سال تا حداکثر 5 سال به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. بدیهی است در این شرایط نیز رعایت سقف سنی مندرج در تبصره 2 بند 2 - 2 این ماده الزامی می باشد

طبق تبصره 1 بخشنامه شماره 22932 مورخ05/04/1401 سازمان اداری و استخدامی کشور ،امتیاز مذکور مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند بالای 2.5 نباشد . مبنای تعیین نرخ باروری ،آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور با همکاری مرکز آمار ایران قبل از برگزاری آزمون استخدامی می باشد.

تبصره 3- ضوابط و مقررات پذیرش مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان : مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های پرستاری که در حین انجام خدمت قانونی در این دانشگاه می باشند، در صورت دارا بودن شرایط بومی و سایر شرایط مندرج، می توانند در آزمون پیمانی شرکت نمایند.

نکته: طرح لایحه نیروی انسانی برای فارغ التحصیلان مورخه 01/08/1402 کاردانی و کارشناسی رشته های مامایی و بهداشت عمومی همانند پرستاری اجباری می باشد. در صورتیکه مشمولین در حین انجام خدمت قانونی در این دانشگاه می باشند،و  در صورت دارا بودن شرایط بومی و سایر شرایط مندرج، می توانند در آزمون پیمانی شرکت نمایند.

تبصره 4: زمان ارائه گواهی انصراف از قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان توسط داوطلبان رشته های اختیاری (بهداشت محیط و فارغ التحصیلان رشته های مامایی و بهداشت عمومی قبل از تاریخ 01/08/1402) پس از اعلام نتیجه نهایی و قبل از شروع دوره تطبیقی بهورزی می باشد.

د) سقف سنی ایثارگران برابر قوانین مربوطه به شرح ذیل تعیین می گردد:

 - جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانباز ، فرزندان آزادگان بالای یکسال اسارت از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

-افراد خانواده معظم شهدا شامل )پدر، مادر، خواهر و برادر) به میزان 5 سال

- داوطلبانی که در جبهه ها به صورت داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی. سایر مشمولین سهمیه های ایثارگران در صورت ثبت نام در آزمون مکلف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در بندهای فوق می باشند و در غیر اینصورت از ادامه فرآیند جذب حذف خواهند شد.

3-2) شرایط بومی داوطلبان:پذیرش بهورز به صورت بومی در مرحله اول از روستای محل استقرار خانه بهداشت انجام می شود. داوطلبان بایستی یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا به عنوان بومی روستا تلقی گردند:

الف: محل تولد داوطلب طبق مندرجات شناسنامه با روستا یا شهرستان مورد تقاضای پذیرش بهورز یکی باشد و همچنین سکونت داوطلب حداقل در دو سال اخیر تا تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402) در روستای مورد نظر محرز گردد.

ب: حداقل دو مقطع کامل از مقاطع تحصیلی )ابتدایی، راهنمایی و متوسطه( و در خصوص فارغ التحصیلان نظام جدید، دو مقطع کامل از مقاطع تحصیلی)ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم( را در روستا و یا شهرستان مورد تقاضای پذیرش بهورز طی کرده باشند و همچنین سکونت داوطلب حداقل در دو سال اخیر تا تاریخ اولین روز شروع ثبت نام (30/10/1402)در روستای مورد نظر محرز گردد.

تبصره 1: داوطلبان زن که شرایط بند )الف و ب( را نداشته باشند ولی با فرد شاغل در همان روستای محل گزینش بهورز واجد شرایط مطابق بندهای )الف و ب(ازدواج کرده و حداقل 2 سال از تاریخ ازدواج آنان تا اولین روز ثبت نام در آزمون گذشته باشد و سکونت آنها در محل مورد تقاضای پذیرش بهورز در این مدت محرز شده باشد، به عنوان بومی تلقی می شوند و پذیرش آنان بلامانع است. بدیهی است این داوطلبان با افراد بومی بندهای )الف و ب( در یک اولویت قرار دارند.

تبصره 2:احراز شرایط سکونت داوطلبان مندرج در بندهای )الف و ب( و تبصره 1 از طریق گواهی شورای اسلامی روستا)ممهور به مهرو امضای رئیس شورا ونصف اعضای شورابه اضافه یک نفر(با تأییدخانه بهداشت مربوطه ومرکز بهداشت شهرستان صورت می پذیرد.

تبصره 3: چنانچه داوطلبان بهورزی تا قبل از ثبت نام به دلیل ادامه تحصیل، گذراندن مدت قانونی خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا اشتغال و انجام دوره خدمت وظیفه ضرورت سربازی در خارج از محل روستا سکونت داشته اند مشروط به آن که شورای اسلامی روستا و خانه بهداشت و مرکز بهداشت شهرستان، بومی بودن و اقامت وی را تا قبل از وضعیت های فوق در منطقه مورد تقاضا تأیید نمایند، پذیرش آن ها بلامانع است. لذا برای گروه های مذکور، اقامت در دو سال اخیر در روستای مورد نظر مشروط بر این که خانواده وی اقامت دائم در روستای مورد نظر داشته باشند، ضرورت ندارد. در این شرایط ارائه گواهی دال بر اقامت در روستا قبل از شرایط فوق ضرورت دارد.

در راستای سیاست حفظ ثبات و دوام خانواده و همچنین لحاظ نمودن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پذیرش داوطلبان متأهل بومی مطابق با بندهای )الف یا ب( این ماده که تا قبل از ثبت نام به دلیل ادامه تحصیل، گذراندن مدت قانونی خدمت پزشکان و پیراپزشکان و انجام دوره خدمت وظیفه ضرورت سربازی به همراه همسر خود در خارج از روستا سکونت داشته اند، بلامانع است .

نکته1 : در صورتی که در روستای اصلی حداقل 3 نفر داوطلب واجد شرایط وجود داشته باشد اجرای فراخوان در روستای اقماری مجاز نمی باشد. همچنین در صورتی که مجموع داوطلبان روستای اصلی و اقماری حداقل 2 نفر باشد اجرای فراخوان در روستاهای همجوار تا شعاع 30 کیلومتر از روستای اصلی نمی بایست انجام شود.)

نکته2: در صورت نبود تعداد کافی از داوطلبان واجد شرایط طبق نکته 1 می بایست از داوطلبان واجد شرایط  به ترتیب ذیل ثبت نام به عمل آید.

الف( روستاهای قمر تحت پوشش خانه بهداشت براساس طرح گسترش شهرستان

ب( روستاهای مجاور خانه بهداشت مورد پذیرش تا شعاع 30 کیلومتر از روستای اصلی، تابع شهرستان مورد پذیرش پس از تأیید مرکز بهداشت شهرستان

نکته3: داوطلب بومی روستای قمر و سایر روستاها تا شعاع 30 کیلومتری، مطابق با بندهای )الف و ب( همین بند تعریف می شود .

نکته 4: در شرایطی که تعداد واجدین شرایط برای شرکت در آزمون تنها یک نفر باشد دانشگاه می تواند مشروط بر گواهی کتبی کار گروه آزمون مبنی بر آنکه فراخوان در تمامی نقاط مورد نظر انجام شده و تنها فرد واجد شرایط یک نفر است، پس از توافق معاون بهداشت دانشگاه، آزمون کتبی را در مورد فرد واجد شرایط انجام داده و در صورت کسب قبولی نامبرده، که مبنای آن کسب نمره حدنصاب می باشد وی را برای مصاحبه معرفی نماید.

تذکر مهم : شرکت داوطلبان  ساکن شهر در آزمون  استخدام بهورز مطابق با متن آگهی مجاز نمی باشد.

3-آزمون ورودی:

به منظور سنجش توانمندی های داوطلبان، آزمون های کتبی و مصاحبه به شرح ذیل به عمل خواهد آمد .

سنجش داوطلبان دارای مدرک کاردانی و کارشناسی ذکر شده در بند 1-2:

الف( آزمون کتبی از دروس تخصصی مرتبط بهورزی که شامل سلامت کودکان، سلامت مادران، بیماری های غیرواگیر، ایمنسازی و بیماری های واگیر و بهداشت محیط می باشد سوالات به صورت چهار گزینه ای )با اعمال یک نمره منفی به ازای هر سه پاسخ غلط( طراحی می شود. آزمون کتبی 60 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص خواهد داد.

ب( مصاحبه: از بین داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول به میزان 3 برابر ظرفیت پذیرش، مصاحبه به عمل خواهد آمد که معادل 40 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص خواهد داد.

  • در شرایطی که تعداد واجدین شرایط در جلسه مصاحبه تنها یک نفر باشد دانشگاه می تواند مشروط بر گواهی کتبی کارگروه آزمون مبنی بر آنکه تنها فرد واجد شرایط یک نفر است و پس از توافق معاون بهداشتی دانشگاه و در صورت کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی، وی را برای مصاحبه معرفی نماید.
  • به ازای تاهل و نیز هر فرزند 2 درصد و حداکثر تا 10 درصد به نمره کلی آزمون داوطلب اضافه می شود.

تذکر: هیچ داوطلبی بدون انجام مصاحبه و اطمینان از احراز شرایط مندرج در دستورالعمل، انطباق جسمی و روانی برای اشتغال در حیطه فعالیت بهورزی و کسب نمره حداقل در مصاحبه پذیرفته نخواهد شد.

حدنصاب =50 درصد × میانگین نمره آزمون کتبی سه نفر دارای بالاترین امتیاز

تبصره1  : آزمون برای متقاضیان کاردان و کارشناس به صورت واحد برگزار خواهد شد. در مراحل آزمون کتبی هیچ یک از داوطلبان با مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بر یکدیگر برتری ندارند.

تبصره2: پس از انجام مصاحبه، اسامی داوطلبان به میزان 2 برابر ظرفیت مورد نیاز )اصلی و ذخیره( بر اساس مجموع نمرات کتبی و مصاحبه و سایر اولویت های قانونی به هسته گزینش دانشگاه معرفی می گردند .

ب( مصاحبه: از بین داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول به میزان 3 برابر ظرفیت پذیرش، مصاحبه به عمل خواهد آمد که معادل 40 % از کل نمره آزمون را به خود اختصاص می دهد.

تبصره1  :کلیه داوطلبان حاضر در مصاحبه موظف به کسب حد نصاب های لازم می باشند.

4) امتیازات و سهمیه های قانونی:

الف) سهمیه ایثارگران: سهمیه 25% ایثارگران: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان 25 % و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، پدر، مادر و خواهر و برادر شهید.

سهمیه 5% ایثارگران: رزمندگان با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، فرزندان جانبازان زیر 25% و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت.

استخراج نتایج آزمون به ترتیب ذیل خواهد بود :

-بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در هر آزمون استخدامی ابتدا از کل مجوز تخصیص یافته، 30 درصد برای پذیرش ایثارگران به شرح ذیل اختصاص می یابد:

الف-1) سهمیه ایثارگران 25 درصد:  بر اساس هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشمولین سهمیه مذکور می بایست برای استفاده از سهمیه خود در رشته محل، ثبت نام و در بین خود به رقابت بپردازند.توصیه می شود جهت اطمینان از برخورداری از سهمیه مذکور قبل از ثبت نام به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراجعه نمایند.

تبصره 1: طبق هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چنانچه در سهمیه مورد نظر ایثارگران در رشته محل های مربوطه هیچ داوطلب واجد شرایط دارای سهمیه ایثارگری ثبت نام ننماید، تکمیل ظرفیت از بین داوطلبان آزاد )بومی( صورت خواهد پذیرفت.

تبصره 2 : داوطلبان ایثارگر از شرط کسب حد نصاب نمره معاف خواهند بود. بدیهی است داشتن سایر شرایط مفاد این آگهی از جمله رعایت شرایط بومی الزامی می باشد.

الف-2): سهمیه ایثارگران 5 درصد: سهمیه مذکور در سقف قانونی و در بین کلیه داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران 5% در کلیه شغل محل ها بر اساس بالاترین نمرات کسب شده اعمال خواهد شد.

1- فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 25% ایثارگران، مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.

2- ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 % موضوع ماده(21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مذکور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا )سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران( ثبت نمایند و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد و در هنگام ثبت نام ارائه گواهی از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران الزامی است.

3- مشمولین سهمیه 25% ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی 5% ایثارگران نمی باشند.  به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر می تواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید.

4- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.

5- آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.

6- کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی برای مشمولین سهمیه ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمی باشد.

ب-: سهمیه معلولین 3 درصد : سهمیه مذکور در سقف قانونی و در بین کلیه داوطلبان مشمول سهمیه معلولین  3% در کلیه شغل محل ها بر اساس بالاترین نمرات کسب شده اعمال خواهد شد.

ب 1) : فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 3% معلومین، مطابق ضوابط و مقررات جاری و در صورت داشتن شرایط ، با هماهنگی سازمان بهزیست صورت می پذیرد.

ج) سهمیه آزاد  )بومی) :کلیه سهمیه های باقیمانده  )پس از کسر سهمیه های ایثارگران  و معلولین طبق بندهای فوق(  به متقاضیان سهمیه بآزاد در صورت برخورداری از شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب نمره و به ترتیب نمره فضلی  )مجموع نمره آزمون عمومی، تخصصی( اختصاص خواهد یافت.تذکر مهم: داوطلبان دارای سهمیه آزاد می توانند در شغل محل های مشخص شده ثبت نام نمایند تا در صورتیکه هیچ داوطلب واجد شرایط دارای سهمیه ایثارگری ثبت نام ننمایند، مدارک و مستندات آنان بررسی گردد.

بخش دوم : زمان و نحوه ثبت نام

1-زمان و نحوه ثبت نام :

1-3-داوطلبان بایستی مدارک خود را از روز شنبه مورخه30/10/1402 لغایت پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 07/11/1402 سالجاری به مرکز آموزش بهورزی شهرستان محل سکونت (جدول ذیل) ستاد مراکزبهداشت شهرستانها حضوراً تحویل و رسید دریافت نمایند. مرکز آموزش بهورزی موظف است کلیه تصاویر مدارک را با اصل آنها مطابقت داده و در صورت دارابودن شرایط لازم نسبت به اخذ مدارک داوطلبان اقدام نمایند:

2-3-آگهی پذیرش بهورز ضمن بارگذاری در سایت اینترنتی دانشگاه علوم arakmu.ac.ir/vch/fa  درمحلهای موردنیاز ازطریق، بخشداری، دهیاری، شورای اسلامی و سایراماکن عمومی نصب واطلاعیه در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه های بهداشت انتشار مییابد. ضمنا هرگونه اطلاع ر سانی در خصوص امتحان استخدامی در  رشته شغلی بهورزی از طریق سایت اینترنتی دانشگاه به صورت همزمان خواهد بود.

3-3 -مدارک مورد نیاز ثبت نام:

الف)تکمیل فرم درخواست شغل ( با دقت وخط خوانا تکمیل گردد).

ب) رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ 000/300/2( دو میلیون و سیصد هزار ریال) به نام تمرکز وجوه درآمد های اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی اراک بانک مرکزی شبا  IR580100004001078603020469  باشناسه واریز 347078651123802004141112147037 که به عنوان حق شرکت در امتحان عمومی وتخصصی داوطلبان قابل پرداخت می باشد.

پ)3 قطعه عکس 3در4جدید، تمام رخ ،پشت نویسی شده (یک قطعه عکس روی فرم ثبت نام الصاق شود.)

ت) تصویرتمام صفحات شناسنامه

ث) کارت ملی (پشت و رو)

ج) تصویرکارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم (ویژه برادران)

ج)گواهی تاییدیه بومی بودن ازطریق گواهی شورای اسلامی روستا ممهور به مهر وامضای اکثریت اعضای شورا (نصف به اضافه یک )و خانه بهداشت (منوط و منضم به رونوشتی از پرونده الکترونیکی بهداشتی متقاضی) با تایید نهایی مرکز بهداشت شهرستان صورت می پذیرد.

ح)مدارک دال بر ایثارگری، حسب مورد از مراجع ذیربط

خ)سایرمدارک طبق مفاد آگهی حسب ضرورت

د) تصویر آخرین مدرک تحصیلی

ذ) تاییدیه کمسیون پزشکی در صورت داشتن معافیت پزشکی آقایان

ر) یک عدد پوشه به همراه گیره

3-4-چنانچه در هریک از مراحل پذیرش خلاف واقع بودن اطاعات اعلام شده توسط داوطلب محرز شود، مراحل طی شده کان لم یکن تلقی و حتی درصورت شرکت درکلاس های آموزشی ضمن اخراج، داوطلب برابرتعهد اخذ شده موظف به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد و در صورت صدور حکم شروع بکار، حکم صادره لغو و بلااثر میگردد.  فرد خاطی مطابق قوانین ملزم به پرداخت هزینه شده و به دلیل ایجاد خسارات و از دست رفتن فرصت برای سایرین مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

زمان ومحل توزیع کارت:

کارت ورود به جلسه آزمون از روزشنبه مورخه 19/12/1402 لغایت پایان وقت اداری روز دوشنبه 21/12/1402 در محل ثبت نام اولیه داوطلبان قابل تحویل خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون روز جمعه 25/12/1402  می باشد و محل برگزاری امتحان در هنگام توزیع کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

شماره تماس

آدرس

نام شهرستان

ردیف

37222615

بلوارامام خمینی،خیابان شهیدباهنر، پایین تر از شهرداری، شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آشتیان، مرکز آموزش بهورزی

آشتیان

1

33121560

شهر صنعتی میدان بنفشه 2، بلوار خیبر، پشت فروشگاه رفاه، طبقه سوم مرکز خدمات جامع سلامت حاج حسینی، مرکز آموزش بهورزی اراک

اراک

2

36222816

میدان آزادی، خیابان شهید مطهری، مرکز بهداشت شهرستان، واحد آموزش بهورزی

تفرش

3

35624732

داخلی3

بلوار شهید بهشتی، خیابان آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب، واحد بهداشت خانواده

خنداب

4

38222058

میدان امام حسین، ابتداء خیابان رازی، مرکز جامع خدمات سلامت شهری 22 بهمن، مرکز آموزش بهورزی

شازند

5

9-44228357

داخلی 138

میدان بسیج، بلوار فاضلین نراقی، مرکز بهداشت دلیجان، مرکز آموزش بهورزی

دلیجان

6

33446252

فرمهین، بلوار شهید فهمیده، شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان، واحد آموزش بهورزی

فراهان

7

35452081

داخلی 138

کمیجان،کیلومتر 2جاده میلاجرد، روبروی هواشناسی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان، واحد سلامت خانواده

کمیجان

8

43222311

43222611

 داخلی 152

خیابان جمهوری، خیابان جهاد، نرسیده به پارک جنگلی ، شبکه بهداشت شهرستان محلات، واحد آموزش بهورزی

محلات

9

بخش سوم :تذکرات مهم

 1-فهرست پذیرفته شدگان اولیه به میزان 3 برابر تعداد مورد نیاز به ترتیب اولویت های مقرر قانونی و کسب حد نصاب نمره قبولی به ترتیب نمره فضلی پس از تاییدیه کارگروه آزمون جهت انجام مصاحبه بر اساس دستورالعمل مصاحبه بهورزی به کمیته مصاحبه معرفی خواهد شد که از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

2- در هر مرحله ای از مراحل پذیرش محرز گردد داوطلب بومی نمی باشد فرآیندهای شرکت در آزمون و پذیرش داوطلب متوقف می شود. علاوه بر این در صورت هر گونه تردید در شرایط بومی بودن و یا مستندات و مدارک ارائه شده، بررسی دقیق و کامل انجام خواهد شد.

3- لیست نهایی پذیرفته شدگان پس از تأیید صلاحیت عمومی جهت شروع دوره آموزش توسط مدیریت هسته گزینش دانشگاه اعلام می گردد.

4- چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش خلاف واقع بودن اطلاعات اعلام شده توسط داوطلب محرز شود، مراحل طی شده کأن لم یکن تلقی و حتی در صورت شرکت در کلاس های آموزشی، ضمن اخراج داوطلب برابر تعهد اخذ شده موظف به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد و در صورت صدور حکم شروع به کار، حکم صادره لغو و بلا اثر می گردد و فرد خاطی مطابق قوانین ملزم به پرداخت هزینه شده و به دلیل ایجاد خسارت و از دست رفتن فرصت برای سایرین مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

5- اخذ تأییدیه مدارک تحصیلی متقاضیان استخدام درصورت پذیرفته شدن در آزمون  )حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه(  از سوی دانشگاه الزامی است .

6-قبل از شروع دوره آموزشی، سپردن تعهد محضری به دانشگاه از سوی بهورزان جذب شده مبنی بر این که پس از اتمام دوره آموزش بهورزی در خانه بهداشت

مورد تعهد به صورت شیفت های مورد نظر دانشگاه همراه با بیتوته در روستا انجام وظیفه نماید، الزامیست. دوره تعهد برای کلیه افراد جذب شده حداقل 15 سال است. سپردن تعهد برای کلیه بهورزان )اعم از ایثارگران و...( الزامی بوده و تعهدنامه تا پایان مدت تعهد قابل خرید و انتقال نمی باشد.

7-پذیرفته شدگان که پس از شروع دوره آموزش بهورزی از ادامه دوره انصراف نمایند یا به هر دلیلی اخراج شوند، ضمن پرداخت هزینه های مربوطه، مجاز به ثبت نام در آگهی های بعدی پذیرش بهورز دانشگاه نمی باشد.

8- هرگونه اطلاع رسانی درخصوص آزمون از طریق سایت دانشگاه به نشانی arakmu.ac.ir/vch/fa خواهد بود و داوطلبان اطلاعات مورد نیاز خود را صرفاً از این طریق دریافت خواهند نمود.

9-پذیرفته شدگان اصلی پس از ابلاغ نهایی حداکثر 15 روز فرصت خواهند داشت، جهت  تکمیل مدارک و طی مراحل پذیرش به مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.

10- داوطلبان حداکثر به مدت 15 روز پس از اعلام نتیجه اولیه مهلت دارند، تا نسبت به ارائه اعتراضات خود اقدام نمایند و به اعتراضات پس از مدت مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

11- به مدارک ارائه شده پس از اتمام مهلت ثبت نام و مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

12- در صورت عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر و یا انصراف آنان، از پذیرفته شدگان ذخیره جهت شرکت در دوره آموزش بهورزی دعوت به عمل خواهد آمد.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: جذب بهورز


نظر شما :