مهندسی پزشکی و کارایی بالای آن در علوم پزشکی

مهندسی پزشکی و کارایی بالای آن در علوم پزشکی

مهندسی پزشکی و کارایی بالای آن در علوم پزشکی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۶ کد : ۱۵۴۸۰ اخباراصلی
تعداد بازدید:۳۲۸
مهندسی پزشکی و کارایی بالای آن در علوم پزشکی

ه گزارش وب دا مرکزی، مهندس عباس مهرآبادی افزود: رشته مهندسی پزشکی با توجه به کارآیی و فراوانی که در حوزه پزشکی درمانی دارد به گرایش های مختلفی تقسیم شده است که مهم ترین آنها بیوالکترونیک، بیومکانیک، بیومتریال و بیو بافت می باشند.
وی خاطرنشان کرد: در این حوزه علاوه بر تجهیزات، در بحث تشخیص، تصویر برداری، حوزه درمان، اتاق عمل، بخش های ویژه و ... فعالیت می شود.
وی تاکید کرد: این رشته مطالعه زیرساخت های دستگاه ها و تجهیزات را در مراکز مختلف درمانی انجام می دهد، در واقع فرآیندهای قابل کاربرد را به منصه ظهور می گذارد.
وی ضمن اشاره به اینکه حفظ ایمنی بیماران در تمامی مراحل درمان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: دستگاه های بیمارستانی بعد از مدتی نیاز به کالیبراسیون دارند که مطابق استاندارهای روز و قابل قبول پاسخ دهند و این کار به منظور ایمنی بیماران و تشخیص و درمان حائز اهمیت است.
رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این اداره زیر مجموعه ای از معاونت درمان دانشگاه بوده که تامین و نگهداشت و کالیبراسیون دستگاه ها را انجام می دهد.
مهندس مهرآبادی گفت: تامین دستگاه شتاب دهنده خطی در بیمارستان خوانساری، آنژیوگرافی قلبی در مرکز درمانی امیرالمومنین، تجهیز تخت های ویژه و ... که با پیگیری های ریاست دانشگاه و سایر همکاران صورت گرفته است، نیز از جمله اقدامات مهم این واحد بوده است.


( ۱ )

نظر شما :