یک نهال، یک زندگی

یک نهال، یک زندگی

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۵ کد : ۲۴۵۳۶ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۱۵
امروز و به مناسبت روز درختکاری، جمعی از خیرین و خانواده های اهدا کنندگان اعضا به همراه رییس و معاونین و مسئولان علوم پزشکی چند اصله نهال درخت در بوستان اهداء (جنب سایت پیامبر اعظم) غرس کردند.
یک نهال، یک زندگی

ه گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم با تاکید بر اینکه کاری که خانواده اهدا کنندگان اعضای بدن کردند، تصمیم بزرگی را گرفتند، گفت: در سال 99 امکان اهداء 45 عضو(مورد) وجود داشت که از این تعداد تنها 4 مورد منجر به اهداء عضو شد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: نجات جان یک هموطن دیگر با اهداء عضو یک بیمار مرگ مغزی، حقیقتا سعادت می خواهد و این تصمیم از سوی خانواده متوفیان، عظمت و بزرگی روح آنان را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی به دلیل قرار داشتن در شاهراه مواصلاتی کشور، آمار بالایی در حوادث ترافیکی و مرگ مغزی دارد؛ اما متاسفانه فرهنگ اهداء عضو و در پی آن نجات جان دیگر هموطنان پایین است که لازم است فرهنگ سازی شود.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: در سالجاری و با زحمات همکاران، این آمار افزایش صددرصدی داشته و تاکنون 8 مورد اهداء عضو صورت گرفته، ولی همچنان تا آمار مدنظر(25 مورد) فاصله زیادی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آرزوی ما نبودِ بیمار به خصوص بیماران مرگ مغزی است، اما ناگزیر زمانی که اتفاقی برای عزیز یا هموطنی می افتد که به تشخیص پزشکان دچار مرگ مغزی می شود، اهداء اعضای بدن قابل پیوند آن عزیز می تواند جان یک یا چند بیمار در صف انتظار را نجات دهد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اراک هم به خاطر اقدام بزرگ و پسندیده اهداء کنندگان اعضا و تصمیم بزرگ خانواده آنان، بوستان سردشت اراک را به نام بوستان اهداء نامگذاری کرد.

دکتر زهرا کمال آراء گفت: نهال هایی که امروز و بدست خانواده های این عزیزان کاشته شد به نام و به یاد هر یک افرادی که جان چندین هموطن خود را نجات دادند، کاشته و در آینده رشد خواهد کرد.

وی در پایان  افزود: آنها که خوبند همیشه سبز هستند و آنها که سبز هستند، همواره در خاطره ها می ماند، باشد که این اقدام، قدمی کوچکی باشد در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی این عزیزان.

 


نظر شما :