برگزاری نخستین و بزرگترین آزمون جامع توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت در روز پنج شنبه هفته جاری

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۲۴۵۳۸ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۳۲
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی اراک از برگزاری نخستین و بزرگ‌ترین آزمون جامع توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند در استان مرکزی به‌ صورت هماهنگ و حضوری در سراسر کشور خبرداد.
برگزاری نخستین و بزرگترین آزمون جامع توجیهی بدو خدمت وزارت بهداشت در روز پنج شنبه هفته جاری

به گزارش وب دا مرکزی، وهب حبیب پور بیان کرد: اولین آزمون جامع کشوری دوره توجیهی بدو خدمت روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ به ‌صورت هماهنگ حضوری در سراسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان این آزمون کارمندان جدید الاستخدام یا ارتقاء وضعیت یافته‌ای هستند که در این دوره آموزشی از طریق سامانه آموزش و توانمندسازی منابع انسانی اقدام به شرکت در دوره و قبولی در آزمون‌های الکترونیک آن کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به قرارگیری در همه گیری کرونا و محدودیت‌های پدید آمده در برگزاری دوره ‏های آموزشی و همچنین نظر به اهمیت آموزش کارمندان جهت آگاهی از حقوق و قوانین جاری در ابتدای ورود به سازمان، خصوصاً منابع انسانی حیطه بهداشت و درمان که در این پاندمی نقشی حیاتی را بر عهده دارند، نیاز به آموزش جامع این افراد بیش ‌از پیش احساس می‌شد.

وی اضافه کرد: اهمیت کسب آگاهی از قوانین اختصاصی و یادگیری مهارتهای کاربردی ابزاری و اجتماعی در طول خدمت، به‌طور عادلانه به ‌ویژه جهت منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان که از کارکنان تخصصی محسوب می‌شوند، بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: دوره توجیهی بدو خدمت برای همه کارمندان مشمول آموزش شامل رسمی، پیمانی، قراردادی و قرارداد پزشک خانواده با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان جدیدالاستخدام مکلف هستند در شش ماه ابتدایی خدمت خود در این دوره ثبت‌نام کنند و حداکثر در دو سال ابتدای خدمت خود این دوره را با موفقیت بگذرانند.

وی تصریح کرد: مشمولین مادامی‌که موفق به گذراندن این دوره نشده‌اند، اجازه شرکت در سایر دوره‌های آموزشی را نخواهند داشت، حدنصاب قبولی در این دوره کسب حداقل ۶۰ درصد نمره آزمون جامع نهایی است و امتیاز ناشی از آن، همانند سایر دوره‌های آموزشی در امتیازات و سازوکار‌های انگیزشی لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام نکردن داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون در سایت مرکز سنجش به‌ منزله انصراف تلقی می‌شود، تاکید کرد: داوطلبان مجاز به شرکت در نخستین آزمون جامع توجیهی بدو خدمت می‌توانستند از یک تا هشتم اسفند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت‌نام کنند.

گفتنی است که منابع آزمون از طریق پروفایل شخصی داوطلبان در سامانه آموزش و توانمندسازی منابع انسانی قابل‌دسترس است و نتایج نیز از طریق همین سامانه به کارمندان اعلام خواهد شد.

 


( ۱ )

نظر شما :