پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۴۵۴۵ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۷۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی، سالروز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز را به تمامی جانبازان پرافتخار میهن اسلامی به خصوص جانبازان و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک گفت.
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جانباز یادآور ایثار و از خودگذشتگی بزرگ جانباز عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل (ع) است فلذا میلاد با سعادت آن غیور مرد دشتِ کربلا را گرامی می داریم و به یاد فداکاری و جوانمردیش این روز عزیز را پاس می داریم، جانباز میدان کربلا، که در راه پاسداری از دین اسلام، امام زمان خود، جان خود را خویش را نثار کرد و با خون خود درخت اسلام را آبیاری نمود تا برای مسلمانان نماد ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری باشد.

در چنین روزی فرشتگان، تولد دستانی را جشن گرفتند که چراغ حماسه را برافروخت و پهلوانی به عالم چشم گشود که پهلوانان عالم به نامش اقتدا می‌کنند. به راستی که بر سپهر دین مهتاب زاده ی حیدری طلوع کرد که همسنگر آزادگی با یوسف زهرا بود و علمدار لشکر حسین (علیه‌السلام) شد.  

جنت و رضوان، همگی آیت و نشانه‌ای از خوی وی است. او آبشاری است که از کوهی استوار چون علی جاری شد و در کویری به نام کربلا از عطش سوخت اما قهرمان نهر علقمه که شمس و قمر از نور جمالش خجل می‌شوند، افسانه و اساطیر نبود؛ مردی بود که مثل یک عَلَم هیچ وقت بر زمین نماند.

جانبازان، همچون مولای خود قمر بنی هاشم(ع) در راه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و احیای ارزش ها و استوار و پابرجایند و در هر شرایطی در صحنه حاضرند و از تندباد حوادث نمی هراسند و متزلزل نمی شوند و این جز در پرتو ایمان والا و روح مهذّب و پاکشان میسّر نیست و آنها پاسداران جان بر کف آرمانهای اسلامی هستند و جامعه را از فرو غلطیدن به بدی ها حفظ می کنند.

امروز سربازان میهن عزیزمان لباسی به رنگ سفید بر تن کرده اند و لبخند و آرامش را به همراه سلامتی به هموطنانمان در این روزهای سخت هدیه میدهند و در این میان عزیزانی هم هستند که خود در این راه جهاد گونه به این ویروس منحوس دچار گشته اند، که خود عین جهاد در راه خدا است و زمانی ایثارتان ستودنی تر می شود که بعد از بهبودی دوباره در بیمارستانهای استان مرکزی بر بالین بیماران مبتلا به کووید19 حاضر می شوید و به کمک مردمان این سرزمین می شتابید.

اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و فرارسیدن خجسته میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، که فراتِ جان شان سقّای خیمه های تشنگان وطن است و در سایه امن ایمان شان منش حضرت عبّاس(ع) هویداست ، را به تمامی مردم شریف و جانبازان پرافتخار میهن اسلامی به ویژه جانبازان و خانواده های جانبازان سرافراز استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض نموده و در سایه ی اتکال به الطاف حضرت ایزد منان و حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مزید صحت و سلامتی و بهورزی را برای همه ی این عزیزان خواهانم و برای مدافعان سلامت در جای جای استان مرکزی نیز سعادت و بهروزی را آرزومند هستم.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
16 اسفند 1400

کلید واژه ها: مرکزی استان مرکزی حضرت استان جانباز ع جانبازان


نظر شما :