همکاری همه جانبه برای ارتقاء جایگاه نماز

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۳ کد : ۲۴۵۸۷ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۳۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مدیریت دانشگاه این آمادگی را دارد در راستای معنوی تر کردن فضاهای دانشگاه، نظرات و پیشنهادات همکاران را دریافت و اجرایی کند.
همکاری همه جانبه برای ارتقاء جایگاه نماز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: از تمام کسانیکه در سال جاری برای برگزاری هر چه باشکوه تر این فریضه الهی تلاش کردند، تشکر می کنم و امیدوارم در سال آتی نیز با عزمی راسخ تر و با همتی مضاعف و با اشتیاقی بیشتر، مسائل مربوط به فرهنگی به خصوص نماز را اجرا نماییم.

وی افزود: باید برای جذب نمازگزار از جوان‌ ها و ایده‌ های جدید بهره بگیریم، چراکه نسل جدید مجهز به روش‌ های خلاقانه‌ برای القای نماز و مفاهیم دینی و آموزشی است؛ این افکار می ‌تواند به گسترش نماز در سطح دانشگاه‌ ها کمک کند.

وی تاکید کرد: نمازخانه باید یکی از زیباترین اماکن داخل دانشگاه باشد تا حس‌ و حال معنوی و رغبت خوبی را در بین نمازگزاران پدید آورد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از نمازخانه ‌ها به صورت دو منظوره استفاده کنیم و در کنار انجام فرایض دینی، کانون‌ های فرهنگی را به آنجا منتقل کنیم به رونق توامان مسجد و کانون‌ های فرهنگی اضافه خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد و گسترش "کانون نماز" در دانشگاه‌ های علوم پزشکی در سطح دانشجویان و دانشگاهیان، گفت:  هر چقدر در زمینه گسترش و ترویج نماز فعالیت کنیم باز کافی نیست، هرچه بتوانیم نمازگزاران بیشتری را جذب کنیم میزان فعالیت‌ هایمان در این حوزه تاثیرگذارتر خواهد بود.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تفکر، عمل صالح، تعمل و دقت در انجام امور محوله و غیره همه زیرسایه نماز است.

حجت الاسلام سید عبدالله محمودی بیان کرد: در ادارات و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اراک، کارمندان باید در کنار انجام وظایف و رسیدگی به امور ارباب رجوع به محض وقت نماز، به سرعت و در اولین فرصت نماز را اقامه کنند که قطعا منشا خیر و برکات نیز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در سایه این فریضه، دیگر فریضه ها مثل ذکات، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و معیارها و ارزش هایی چون پرهیز از غیبت و تهمت و غیره نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه نمایندگان دانشجویان به بیان مسائل و مشکلات حوزه های فرهنگی پرداخته و دغدغه های خود را در این زمینه بیان کردند.

در پایان از خادمان نماز آقایان مقدسی، حسن نژاد، نظری، بلدیه، داوودآبادی و کامیاب و خانم صادقی تجلیل شد.

 

کلید واژه ها: نماز جایگاه نماز رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


نظر شما :