آماده باش بیمارستان‌های استان مرکزی در چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۴۶۵۱ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۶۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بازدید از بیمارستان های ولیعصر (عج) و خوانساری اراک گفت: کمبودهای احتمالی شناسایی شده و آماده ارائه خدمات به هم استانی های عزیز در چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز هستیم.
آماده باش بیمارستان‌های استان مرکزی در چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: کلیه مراکز درمانی استان، به منظور ارائه خدمات درمانی مناسب در چهارشنبه آخر سال و ایام عید نوروز در حالت آماده باش کامل هستند.

وی افزود: در بازدید از بخش های این بیمارستان ها به خصوص بخش اورژانس که جز اصلی ترین و پرکارترین بیمارستان های استان و اراک هستند، کمبودهای این مراکز چه از نظر تجهیزات و چه نیروی انسانی شناسایی و برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی، مرتفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به رسیدن به ایام عید نوروز پیش بینی می کنیم، حجم سفرها و به طبع اتفاقات و حوادثی به خصوص سوانح ترافیکی و تصادفات نسبت به سال های گذشته افزایش داشته باشد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهش می کنیم، اگر قصد سفر دارند حتما نکات ایمنی به ویژه موارد مربوط به رانندگی (استراحت راننده هر دو ساعت یکبار و...) را رعایت کنند.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر کودکان ۱تا ۵۹ ماهه در استان تصادفات رانندگی است.

وی یادآور شد: خانواده ها هنگام سفر با خودرو سرعت مجاز را رعایت و حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فرزندان زیر ۱۲سال به هیچ وجه نباید در صندلی جلوی خودرو بنشینند، چراکه بسیار خطرناک است.

دکتر جمالیان افزود: هم استانی های گرامی با رعایت نکات ایمنی و اصولی هم سفری ایمن و خاطره انگیز خواهند داشت و هم در کاهش فشار کاری کادر درمان کمک زیادی خواهند نمود.

وی گفت: در چهارشنبه آخر سال خانواده نیز می توانند نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشند.

وی افزود: تاکنون ۵ مورد فوت و بیش از هزار مورد مصدومیت ناشی از حوادث مربوط به این روز در کشور به ثبت رسیده است.

دکتر جمالیان گفت: در استان مرکزی نیز تاکنون که هنوز با این روز فاصله زیادی داریم، ۴ مورد قطع عضو به ثبت رسیده است.

متولی سلامت استان تاکید کرد: مواد آتش زا و محترقه را بایستی از دسترس فرزندان دور نگه داشت تا اتفاق بدی برای آنان رخ ندهد.

دکتر جمالیان در پایان با اشاره به فشار کاری زیادی کادر بهداشت و درمان بعد از شیوع کرونا، گفت: خوشبختانه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی علیرغم مشکلات فراوان و خستگی ناشی از کار زیاد، همچنان و به صورت جهادی در حال ارایه خدمت به همنوعان خود هستند و موانع پیش رو خللی در خدمتگزاری آنان ایجاد نکرده، اما مردم نیز بایستی به خدمتگزاران خود در حوزه سلامت اهمیت دهند و آنان را در این امر یاری کنند.

کلید واژه ها: استان استان مرکزی دکتر دکتر جمالیان جمالیان مرکزی رعایت سلامت


نظر شما :