تحویل ۷ دستگاه آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۵ کد : ۲۴۸۴۳ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۱۹
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از تحویل ۷ دستگاه شبیه ساز آموزشی به منظور کسب مهارت بیشتر دانشجویان بالینی خبر داد.
تحویل ۷ دستگاه آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر داوود حکمت پو بیان کرد: روند آموزشی با این دستگاه ها بسیار کاربردی تر از روش سنتی  است و با حمایت‌های مادی و معنوی از این دستگاه شاهد خدمات خوبی به دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی اراک خواهیم بود.

وی افزود: برای خرید شبیه سازهای مورد نیاز دانشگاه به منظور ارتقا کیفیت آموزشی رشته مقاطع دستیاری، اینترنی و سایر رشته های علوم پزشکی، بودجه ای برابر با 13 میلیارد ریال طی حواله ای به معاونت آموزشی ارسال و مقرر شد این آورده 15 درصد بعلاوه 35 درصد وزارت بهداشت و 50 درصد سهم حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خرید این دستگاه ها اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین مربوطه در دانشگاه و با در نظر گرفتن سقف بودجه و برحسب اولویت، 7 دستگاه کاربردی آموزشی از 39 محصول مورد نظر، انتخاب و توسط نماینده دانشگاه، فرایند ثبت و خریداری صورت پذیرفت.

مدیر EDC با معرفی این دستگاه ها خاطرنشان کرد: 7 دستگاه شامل 1-گاما پروب (وسیله ای برای ردیابی و تشخیص غدد لنفاوی درگیر سرطان) 2-کاپی وژن (وسیله ای برای تصویر برداری از اشیا ریز) 3- نرم افزار شبیه سازی تصاویر سی تی اسکن 4- نرم افزار شبیه سازی تصاویر MRI 5- شبیه ساز آموزشی آنژیوگرافی قلب 6- شبیه ساز آندوسکوپی و کلونوسکوپی همگی تحویل دانشگاه شدند و در حال حاضر در بخش مرکز مهارت های حرفه ای دانشگاه قرار دارند.

وی اضافه کرد: یک دستگاه هم به نام شبیه ساز جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته خریداری شده است که هنوز از طرف شرکت تحویل نشده و با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده در اوایل سار 1401 به دانشگاه تحویل داده شوند.

دکتر حکمت پو در پایان ضمن تشکر از دکتر جمالیان رئیس دانشگاه و دکتر آشتیانی معاون آموزشی دانشگاه و سایر دست اندرکاران در تهیه این دستگاه ها، گفت: اصولاً خریداری این شبیه سازها و در آینده پیگیری خرید شبیه سازهای آموزش بالینی از این دست، می تواند به کسب مهارت بیشتر دانشجویان بالینی کمک نماید که با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری بر بالین بیمار حضور یابند.

کلید واژه ها: دانشگاه شبیه شبیه ساز دستگاه آموزشی دکتر خریداری


( ۱ )

نظر شما :