پلمپ ۸۰ مرکز متخلف در راستای کمپین تشدید نظارت های بهداشتی نوروز ۱۴۰۱ / نظارت جدی بر مراکز ارائه دهنده خدمات به مسافران نوروزی

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۸ کد : ۲۵۰۶۷ اخباراصلی
تعداد بازدید:۳۰۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از زمان آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی نوروز ۱۴۰۱ تا کنون ۸۰ مرکز متخلف پلمپ شده است.
پلمپ ۸۰ مرکز متخلف در راستای کمپین تشدید نظارت های بهداشتی نوروز ۱۴۰۱ / نظارت جدی بر مراکز ارائه دهنده خدمات به مسافران نوروزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از ترمینال و ایستگاه راه آهن اراک گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز تمام نشده و همچنان سویه اُمیکرون می تازد و از طرفی رعایت نکات بهداشتی در سفرهای نوروزی و رفت و آمدهای مسافرتی دغدغه و نگرانی دیگری ایجاد کرده است؛ در کل استان مرکزی ۸۰ اکیپ آماده نظارت ها هستند و این طرح از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان ۱۵  فروردین سالجاری  ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: نظارت ها از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب در ساعت های اداری و غیراداری از اماکن متعدد تهیه و توزیع موادغذایی، مغازه های بین راهی، اماکن عمومی، ایستگاه های راه آهن و اتوبوس صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار بازدید بهداشتی انجام شده است، افزود: در بازدیدهای انجام شده، ۲۱۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند. 
وی تاکید کرد: در این مدت ۸۰ مرکز متخلف پلمپ، ۲ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و هزار کیلوگرم نیز معدوم شده است.
وی افزود: در این بازرسی از محل انتظار مسافران، محل عرضه تغذیه و سرویس های بهداشتی، بازدید و از آب شرب هر دو مرکز نمونه برداری شد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه به مسافرانی که واکسن نزده اند طبق قانون بلیط و اجازه سوار شدن داده نمیشد که اقدامی موثر است و این امر در با نظارتهای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در استان در حال اجرا می باشد.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم تا حد امکان محصولات غذایی را از اماکن مطمئن خریداری کنند.
وی افزود: در روزهای پیش رو و تعطیلات نوروز هم نگران رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت ها و دورهمی های مرسوم و هم شیوع و گسترش کرونا به خصوص سویه جدید ٱمیکرون هستیم.

کلید واژه ها: بهداشتی اماکن استان ادامه افزود بازدید


نظر شما :