۱۰۵ بازدید از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی صورت گرفت

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۹ کد : ۲۵۰۶۸ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۶۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای شروع طرح ستاد نوروزی تا روز پنج فروردین ماه سالجاری، ۱۰۵ بازدید از داروخانه ها و واحدهای تولید و عرضه موادغذایی و آرایشی به عمل آمد.
۱۰۵ بازدید از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی صورت گرفت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان گفت: در راستای ارزیابی عملکرد و پایش نحوه ارائه خدمات دارویی در داروخانه ها، با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، ۳ مجموعه با کارشناسانی مجرب و با تجربه تشکیل و از آن زمان تا پنج فروردین ماه ۵۷ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۴۰ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه و ۱۷ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نشده است.
وی تاکید کرد: تامین به موقع اقلام دارویی در سطح استان، از اولویت های اصلی مسوولان معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد لذا در طرح مذکور مراکز تولید مواد غذایی، فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی  توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی مورد بازدید و نظارت قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۴۸ مورد بازدید صورت گرفته که ۳۰ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۱۸ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.
دکتر علیمرادیان اظهار کرد: در طول این مدت، ۹۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و ۱۴۶ تعداد آزمون بر روی نمونه ها انجام شده است.

کلید واژه ها: غذایی مواد غذایی تولید مواد غذایی مواد تولید مواد بهداشتی آرایشی بهداشتی لوازم آرایشی بهداشتی داروخانه آرایشی


نظر شما :