افزایش صد درصدی موارد سرپایی و بستری ناشی از کرونا در استان مرکزی

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۹ کد : ۲۵۱۸۵ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ضمن اشاره به افزایش صد درصدی موارد سرپایی و بستری ناشی از ویروس کووید ۱۹، گفت: ادامه بی‌تفاوتی، سهل انگاری و عادی انگاری نکات بهداشتی در روزهای شیرین بهاری، روزهای خوبی را به ارمغان نخواهد آورد و طعم تلخ کرونایی چاشنی آن خواهد شد.
افزایش صد درصدی موارد سرپایی و بستری ناشی از کرونا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن اشاره به ثبت ۱ فوتی و شناسایی ۷۷ مورد مبتلا به کرونا ویروس در دوازدهمین روز از بهار، هشدار داد: اگر چه در این روزها ذوق و شوق رسیدن فصل بهار و شکفتگی دوباره در بین مردم موج می‌زند و حال و هوای بهار در کوچه و بازار بیش از گذشته به چشم می‌خورد اما سهل انگاری و بی توجهی به ویژگی های ویروس منحوس و فرصت طلب کووید ۱۹ عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اجازه ندهیم که یک خوش گذرانی آنی و چند روزه باعث شود که عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست بدهیم و یا عده ای دیگر نیز در بیمارستان ها بستری شوند‌ از این رو لازم است که نسبت به واکسیناسیون خود و عزیزان کوشا باشیم.

متولی سلامت استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه در تعطیلات نوروز عده ای از مردم بی تفاوت به روایت پروتکل های بهداشتی و دریغ از یک ماسک ساده کوله بار سفر بسته و راهی جاده های کشور شدند، انگار که دیگر از ویروس خبری نیست در حالیکه تجربه های اخیر نشان داده که ویروس کووید ۱۹ یک ویروس فرصت طلب می باشد و به محض گسترش عادی انگاری با یک جهش، نقشه و رنگ بندی کرونایی استان را قرمز می کند که همین امر باعث تغییر رنگ بندی شهرستان های اراک و فراهان از نارنجی به قرمز و محلات از زرد به قرمز و کمیجان از زرد به نارنجی شده است.

دکتر جمالیان گفت: افزایش ترددها و دورهمی ها شمار مبتلایان را صعودی کرده که این مهم موضوعی است که برخی شهروندان آن را تنها یک شوخی تصور می کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در خصوص بیماری کرونا ویروس، ۷۷ مورد جدید در ۴۸ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۳۳۹۳ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: در این مدت ۱۴ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان مرکزی گزارش شده است.

وی افزود: ۶۳مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می شوند.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: در دو روز گذشته یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۳۱۸۵ نفر می رسد.

 

کلید واژه ها: ویروس کرونا ویروس کرونا استان استان مرکزی مرکزی فوتی اثر


نظر شما :