تداوم انجام اعمال جراحی موفق با تداوم اهدای خون

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۷۱۳۹ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۳۵
یک فلوشیپ سرطان شناسی (آنکولوژی) زنان گفت: هنگام بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی نیاز مبرم به خون پیدا می شود.
تداوم انجام اعمال جراحی موفق با تداوم اهدای خون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سمیه نیکفر بیان کرد: گاهی به دلیل برخی شرایط  مانند وقوع برخی از حوادث و اعمال جراحی نیاز به خون افزایش می یابد و تامین خون و فرآورده های آن فقط از راه اهدای خون توسط اهدا کنندگان که انسان هایی نوع دوست و ایثار گر هستند امکان پذیر است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه که بسیاری از بیمارانی که کاندید جراحی هستند به خصوص بیمارانی که به علت بدخیمی ها نیاز به جراحی دارند به خاطر وسعت عمل بیش از سایر افراد نیازمند به تزریق خون هستند، لذا جراحان قبل از عمل جراحی اقدامات لازم برای تامین خون را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اگر با کمبود خون مواجه باشیم مجبور به لغو عمل بیمار خواهیم بود که این امر اهمیت اهدای خون را نشان می‌دهد، لذا اگر مردم بدانند که با اهدای خون می توان به چندین بیمار کمک کرد و باعث تسریع روند درمان و جراحی بیماران شد مطمئناً برای انجام این کار خیر برهم سبقت میگیرند.

وی تاکید کرد: اهدا خون می‌تواند به بیمارانی که از شرایط تهدیدکننده زندگی رنج می‌برند کمک کند، زندگی طولانی‌تر و با کیفیت بالاتری داشته باشند.

 

کلید واژه ها: خون اهدای خون جراحی اهدای عمل بیمارانی نیاز


نظر شما :