وضعیت کرونایی ۷ شهرستان استان زرد و ۵ شهرستان دیگر آبی است

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲ کد : ۲۷۴۹۹ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۳۵
با آبی شدن وضعیت رنگ بندی شهرستان شازند تعداد شهرستان های آبی استان مرکزی، افزایش یافت.
وضعیت کرونایی ۷ شهرستان استان زرد و ۵ شهرستان دیگر آبی است

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرنی اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان شهرستان شازند که هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشت با رعایت مردم و کاهش ابتلا و مراجعات، به رنگ آبی درآمد.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت  ۷ شهرستان، آشتیان، تفرش، دلیجان، زرندیه، فراهان، محلات و کمیجان در وضعیت زرد و شهرستان های اراک، خمین، خنداب، ساوه و شازند در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ شهرستانی در استان و کشور در وضعیت نارنجی و قرمز وجود ندارد، اما نباید در غفلت این رنگ بندی ماند و میدان را به این ویروس باهوش و زیرک واگذار کرد.

وی تاکید کرد: موج ها و سویه های قبلی در سال های گذشته نشان داده که این ویروس منحوس چهره خود را برای بقاء به سرعت تغییر داده و می تواند تمام معادلات کادر بهداشت و درمان و مسئولان و تصمیم گیران را بر هم بزند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: آمار پایین ابتلاء و مراجعات امروز، نتیجه سرعت خوب واکسیناسیون ماه های گذشته است که می طلبد برای استمرار در وضعیت مطلوب کنونی و جلوگیری از شیوع موج های جدید احتمالی در آینده، مردم نسبت به تکمیل و تزریق دزهای یادآور خود جدیت ماه های نخست را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست همچنان و تا اعلام نابودی کامل و ریشه کنی آن، پروتکل های بهداشتی را بخصوص در دورهمی ها و فضاهای سربسته و شلوغ رعایت کنند.

 

کلید واژه ها: وضعیت شهرستان اراک گذشته اعلام رنگ


نظر شما :