نقش خانواده در تحقق ازدواج آسان

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۴ کد : ۲۷۵۰۱ اخباراصلی
تعداد بازدید:۳۰۹
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خانواده عامل اصلی در تحقق ازدواج آسان است.
نقش خانواده در تحقق ازدواج آسان

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام سید عبداله محمودی گفت: ازدواج یکی از سنت هایی است که در همه ادیان از جمله اسلام وجود دارد و به معنای تکمیل شخصیت زوجین می باشد.

وی ادامه داد: زوجین بر اساس یک پیمان، زندگی مشترک را شروع می کند و در کنار هم مسئله زوجیت را تشکیل می دهند.

دکتر عبدالله محمودی تاکید کرد: در حال حاضر موضوع ازدواج با مشکلات زیادی همراه است، که انتخاب همسر شایسته، جوانان را دچار سردرگمی کرده است‌.

وی اطرافیان زوجین را از عوامل تاثیرگذار در تحقق ازدواج آسان بر شمرده و خاطرنشان کرد: وجود هزینه‌های سنگین، تجمل گرایی، مشکلات مالی در آغاز زندگی و چشم هم چشمی اطرافیان از موانع اصلی در رابطه با تحقق ازدواج آسان است.

وی یادآور شد: والدین وظیفه دارند که با راهنمایی‌های خود برای جوانان دورنمایی از یک زندگی ساده و بی آلایش را ترسیم کنند و نباید با ایجاد شروط دشوار جوانان را از داشتن یک ازدواج ساده محروم کنند.

وی اضافه کرد: هیچ محکمه الهی خانواده‌ها را دادخواست نمی‌کند که چرا تشریفات در مراسمات آنها نبوده است، لذا ازدواج سنت پیامبر است و نباید آنقدر بلند پرواز بود چرا که بسیاری از زوجین موفق با حداقل امکانات زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها معضل جدی دارند که فرزندانشان از سن ازدواجشان گذشته است لذا لازم است که با فرهنگ سازی مانع از رنگ و لعاب بیشتر افکار غلط شد.

کلید واژه ها: ازدواج زندگی زوجین جوانان آغاز وجود


( ۱ )

نظر شما :