از آخرین وضعیت کرونا و آنفلوآنزا تا پروژه های بهداشت و درمان در نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۴ کد : ۳۰۴۹۳ اخباراصلی
تعداد بازدید:۴۱۱
طی نشستی دکتر امانی و معاونین بهداشت، درمان، آموزش، تحقیقات، دانشجویی، توسعه، غذا و دارو و برخی دیگر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شدند و به سوالات آنها، پاسخ دادند.
از  آخرین وضعیت کرونا و آنفلوآنزا تا پروژه های بهداشت و درمان در نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در ابتدا گریزی به آخرین وضعیت استان از لحاظ شیوع بیماری آنفلوآنزا زد و  گفت: شیوع آنفلوآنزا به ویژه در هفته آینده در استان ادامه دارد و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد پیک دوباره آنفلوآنزا خواهیم بود.

وی افزود: ۱۱۰ هزار مترمربع طرح خدمات درمانی در حال ساخت در استان وجود دارد.

 وی  در خصوص تامین دارو در استان مرکزی، تاکید کرد: استان مرکزی در حوزه دارو با کمترین مشکل مواجه شد و آنتی بیوتیک نیز در سطح ملی کمبود داشته و منحصر به استان مرکزی نیست.

دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول کمتر از ۲۴ ساعت ۲ هزار و ۳۰۰ مراجعه در یکی از مراکز درمانی استان ثبت شده که اکنون به  ۱۷۰ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود و لازم است از شرکت‌های دارویی داخلی در شرایط مناسب حمایت به عمل آید.

وی همچنین با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مصوب شد، گفت: این طرح درمانی برای تکمیل و بهره‌برداری با کمبود منابع مالی مواجه نیست و مهمترین مشکل زمان است و برخی مشکلات در روند ساخت این طرح به سال های گذشته باز می‌گردد که واحد حقوقی و بازرسی در این زمینه فعال شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ نفر در فرآیند تکمیلی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک همکاری دارند، افزود: این طرح درمانی ۸۳ تا ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمده مشکل در تکمیل این طرح، مجموعه اقدامات و فعالیت‌های ناقص پیمانکار قبلی است.

کلید واژه ها: استان استان مرکزی طرح طرح درمانی درمانی مرکزی اراک تکمیل


نظر شما :